Centralny z pilota - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak połamie się Wam klamka w drzwiach, to podpowiem że pasuje od opla i jest ona metalowa a nie z jakiegoś tworzywa
  
 
Cytat:
2010-10-10 21:33:21, robert_or3 pisze:
Pewnie alarm nie chce już gadać z centralnym.



Alarm jeszcze działa z centralnym , bo jak wszystkie drzwi są zamknięte i wcisnę guzik to otwierają się wszystkie oprócz kierowcy.
  
 
Mam pytanie odnośnie smaru silikonowego bo na forum złomguny to g*wno się idzie dowiedzieć. Stowarzyszenie se zawarli, składki zbierają i oklejają se auta.
Ale wracając do tematu. Mam problemy z otwieraniem i zamykaniem się tylnych drzwi. Centralny raz domyka, a za drugim razem nie (co ciekawe to nie zależy to od temperatury) i wpadłem na pomysł posmarowania drutów co to idą od zamka do dingsa w drzwiach i klamki. Problem w tym, że druty owe nie wiszą sobie ot tak, a w kilku miejscach są trzymane przez plastikowe uchwyty.
Czym te uchwyty posmarować? Pospolitym WD40 czy jakimś smarem silikonowym? Co będzie lepsze?
Oczywiście najlepszym byłoby umycie zamka i siłowników, ale w złomgunie wymaga to... wyjęcia szyby i jej prowadnicy.
  
 
jak juz to zrób tak, wszystko WD40 zostaw na jeden dzień (normalnie uzywaj) i potem olej silikonowy, cały zamek od środka i wszystkie cięgna, do tego sprawdz połaczenie tych dwóch przewodów które idą do siłownika. Potrafią się poluzować i wtedy tak jest.

Ale prawda jest taka, smarowanie itd. pomaga, ale co jakiś czas trzeba bedzie to robić, chyba, że od początku nie było smarowane to może na dłużej pomóc. Do sedna: siłowniki straciły moc i smarowanie im tylko pomaga, lecz nie zlikwiduje to problemu na stałe

Na oleju w takim przypadku nie warto oszczędzać No i tylko i wyłacznie w spray, gdyż cięzko dobrze nasmaorwać ręcznie, mozna by olejem silnikowym, lecz cięzko dostać by dobrze nasmarować.


[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2011-02-08 18:14:54 ]
  
 
Cytat:
2011-02-08 18:12:57, VEndriuV pisze:
cały zamek od środka



Z tym nie będzie tak łatwo bowiem dostęp do niego utrudniony (wymaga demotażu szyby), a dodatkowo franca jest zintegrowana z siłownikiem. Dzięki za pomoc - siedzę na urlopie to będę mógł na to poświęcić dwa dni. Smarowane toto raczej było u producenta ostatnio - czyli w 1999r.

Ciekawostką jest fakt, że dłużej przytrzymując wewnętrzny przycisk c.z. dochodzi do prawidłowego (wychodzi do góry dings w drzwiach) otwarcia lub zamknięcia.

Męczy mnie jeszcze jedna sprawa - oczywiście forum złomguny też w temacie g*wno wie.
Mianowicie otwieram auto c.z., a przednich drzwi pasażera nie idzie otworzyć z zewnątrz. Od wewnątrz nie ma problemu. Po otwarciu już można drzwi otwierać z zewnątrz do czasu ich zamknięcie c.z. Wtedy znów nie idzie ich otworzyć z zewnątrz, ale tylko do czasu otwarcia od wewnątrz. Wtedy znów klamka zewnętrzna zaczyna działać. Głupieję...
  
 
Cytat:
2011-02-08 18:40:04, piotr_ek pisze:
Z tym nie będzie tak łatwo bowiem dostęp do niego utrudniony (wymaga demotażu szyby), a dodatkowo franca jest zintegrowana z siłownikiem. Dzięki za pomoc - siedzę na urlopie to będę mógł na to poświęcić dwa dni. Smarowane toto raczej było u producenta ostatnio - czyli w 1999r. Ciekawostką jest fakt, że dłużej przytrzymując wewnętrzny przycisk c.z. dochodzi do prawidłowego (wychodzi do góry dings w drzwiach) otwarcia lub zamknięcia. Męczy mnie jeszcze jedna sprawa - oczywiście forum złomguny też w temacie g*wno wie. Mianowicie otwieram auto c.z., a przednich drzwi pasażera nie idzie otworzyć z zewnątrz. Od wewnątrz nie ma problemu. Po otwarciu już można drzwi otwierać z zewnątrz do czasu ich zamknięcie c.z. Wtedy znów nie idzie ich otworzyć z zewnątrz, ale tylko do czasu otwarcia od wewnątrz. Wtedy znów klamka zewnętrzna zaczyna działać. Głupieję...


Wyrobiły się pewnie te same plastiki i cięgna co chcesz smarować z tyłu , generalnie to nawet chyba zamknięte drzwi c.z otworzysz od środka ciągniąc za klamkę i tak otwierając auto z pilota nie otwierasz do końca drzwi pasażera bo brakuje kilku mm a jak pomożesz od środka to podziała do następnego zamknięcia z pilota, tak samo mi się działo w espero, brakowało kilku mm (1-2) i korek nie wychodził do końca i trzeba go było ręcznie podciągnąc, nie pamiętam jak jest w reno czy jest korek czy zatrzask przy klamce, ale patrząc pod tapicerką połaczony jest on z bebenkiem i siłownikiem, cięgnami które mogą mieć luz
  
 
Cytat:
2011-02-08 19:15:50, Kula69 pisze:
nie pamiętam jak jest w reno czy jest korek czy zatrzask



Nic nie ma. Ani korka, ani zatrzasku.
  
 
Cytat:
2011-02-09 09:51:16, piotr_ek pisze:
Nic nie ma. Ani korka, ani zatrzasku.


To franca, no tak jest pstryczek elektryczek od zamykania i otwierania drzwi od wewnątrz, nieważne problem może być z cięgnami to nic nie zmiena
  
 
Zrobiłem przy użyciu tylko WD40 w dużych ilościach po wcześniejszym wyczyszczeniu drutów i ich mocowań. Nawaliłem też na ile mogłem (ze względu na praktyczny brak dostępu) od wewnątrz do zamków i pomogło... a przynajmniej przy -6 jeszcze działały.
Przednich drzwi pasażera nie chciało mi się rozbierać i tylko popsikałem WD40 w każdą szczelinkę przy zamku i też pomogło.

W złomgunie jest wewnątrz pstryczek-elektryczek do zamykania c.z., a wyciągane i wciskane dingsy są tylko przy tylnych drzwiach.
  
 
ale co Ci da WD ? bardzo słabo smaruje a głównym celem tego specyfiku jest "wyparowanie wody" wiec najpierw WD, a potem coś do smarowania. WD pomoże na miesiąc ? do tego mocno zbiera cały kurz.
  
 
Chwilowo pomogło. Jak będzie normalna temperatura to może zrobię to jak należy, bo przy temperaturze +4 to tylko 2 spinexy plastikowe mi się połamały.
  
 
Cytat:
2011-02-14 08:02:40, piotr_ek pisze:
Chwilowo pomogło. Jak będzie normalna temperatura to może zrobię to jak należy, bo przy temperaturze +4 to tylko 2 spinexy plastikowe mi się połamały.



ale pamiętaj, że w gorące dni także nie bedzie miło. Czemu ? Gdyż tam jest czarny klej "uszczelniający" trzyma przeważnie te folie ochronne. Gdyż auto postoi na słońcu z niego robi się normalna guma, którą nie łatwo od kleić od czegoś i strasznie się ciągnie.

Więc 20 stopni to idealnie albo w lato z rana.
  
 
Wiem. Ten gumowaty klej to ciagle się do wszystkiego klei. Dzięki temu jest wielokrotnego użytku