Moc max na turbo - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeśli chcecie coś więcej na temat przeróbek przednionapędowych Ład również uturbionych polecam stronę TEAM-RS
Kopalnia wiedzy dla amatorów i zawodowców


pzdr
CHIO
  
 
A tak apropo przecież Bastek miał samare turbo pierwszy który uturbił łade w klubie tu jest jego stronka
http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/lada.htm
  
 
Cytat:
2011-02-06 11:21:46, kropi pisze:
A tak apropo przecież Bastek miał samare turbo pierwszy który uturbił łade w klubie tu jest jego stronka http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/lada.htm



Tu szukamy Lade turbo
  
 
Oprocz Bastka w klubie byly jeszcze co najmniej 3 Lady turbo, w tym Janisza - z tym ze byly to tylnonapedowki

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
No, sam pamietam lade granatowa 5/7 Michala z Bochni - nie pamietam, ksywy-potwor dobry byl z lady - gaznior z R5 T.

Ostatnio jakies stare fotki ogladalem ze zlotow- i byla kiedys jakas taka ciemnoniebieska 7 albo 5tka tez na turbo-chyba nawet z gazem.Paietam jak chyba Pawerl i chyab na torze w slomczynie wykrecil niekontrolowanego baka nia.
A tym Bastkowym potworem samarowym mialem okazje byc przewieziony parokrotnie - niezla sprawa!
Turbo to chyba najmniej klopotliwy i najbardziej efektowny sposob podrasowania silnika.
  
 
W końcu coś ruszyło w temacie turbo. A tak idąc zaciosem, mam pytanie: jak wygląda sprawa serwa i podciśnienia w kolektorze dolotowym z turbo? Tak sobie myślę, przecież w kolektorze jest ciśnienie nawet i 2 bary.

  
 
pompa vacuum jak w dieslu ? albo brak wspomagania
  
 
Cytat:
2011-02-07 21:26:35, pawelm2 pisze:
pompa vacuum jak w dieslu ? albo brak wspomagania


Na 100%?
  
 
Cytat:
2011-02-06 20:41:25, Krzysztof-Fleszer pisze:
Ostatnio jakies stare fotki ogladalem ze zlotow- i byla kiedys jakas taka ciemnoniebieska 7 albo 5tka tez na turbo-chyba nawet z gazem.Paietam jak chyba Pawerl i chyab na torze w slomczynie wykrecil niekontrolowanego baka nia.



Gość miał chyba nicka Turboluk i ładzianka o ile pamietam z oryginalnego gażnika miała tylko przepustnice tak że chodziła tylko na gaz.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
moze jest jakis zawor kierunkowy.
Poza tym, szanujacy sie ludzie odpinaja wspomaganie-da sie jezdzic bez niego-kwestia przyzwyczajenia.
  
 
Cytat:
2011-02-07 21:22:49, SzokoLada pisze:
W końcu coś ruszyło w temacie turbo. A tak idąc zaciosem, mam pytanie: jak wygląda sprawa serwa i podciśnienia w kolektorze dolotowym z turbo? Tak sobie myślę, przecież w kolektorze jest ciśnienie nawet i 2 bary.



Jeśli nie używasz naraz hamulca i gazu to nic nie trzeba robić. W saabach na początku były zawory jednokierunkowe a potem dali pompę podciśnienia.
  
 
Siemanko.
Jak zamontowac turbo do 2107 z silnikiem 1.5?
jakiej mocy turbina nie rozsadzi fabrycznego silnika?
ile kosztowalyby kute tloki i korbowody?
czy blok silnika w miejscu osadzenia wału korbowego musi byc podparty w 5 miejscach czy wystarczy tak jak jest w 3
  
 
Wal korbowy we wszystkich Ladach jest na 5 podporach, to nie DF czy Polonez

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2011-03-13 23:14:47, Bycz3k pisze:
Siemanko. Jak zamontowac turbo do 2107 z silnikiem 1.5? jakiej mocy turbina nie rozsadzi fabrycznego silnika? ile kosztowalyby kute tloki i korbowody? czy blok silnika w miejscu osadzenia wału korbowego musi byc podparty w 5 miejscach czy wystarczy tak jak jest w 3



szybko i bezinwazyjnie dla motora zastosuj kompresor.
Pompuje do 0,5 bara przy 6200 obrotach.
Co pozwala uzyskać do +50% mocy.

  
 
A, że się spytam: czy przy kompresorze trzeba coś dodatkowo w silniku robić tak jak np. przy turbo tłoki?
  
 
chyba by pasowało, kompresor z tego co mi wiadomo dmucha od najniższych obrotów a turbosprężarka przy wysokich. Ale ciśnienie jest jedno. Zawsze może się coś rozdupcyć, sądzę że silnik łady nie jest dostosowany do tego. Zresztą proponuje przeglądnąć ten temat

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=61359

może piękna nie jest ale silnikowo temat godny przeczytania post po poście i wyciągnięcia wniosków.

zdjęcia już musiały wygasnąć na serwerze ale dużo można się domyślić.

[ wiadomość edytowana przez: Kuba2107 dnia 2011-03-15 23:59:46 ]
  
 
Cytat:
2011-03-15 21:25:30, bartixr pisze:
szybko i bezinwazyjnie dla motora zastosuj kompresor. Pompuje do 0,5 bara przy 6200 obrotach. Co pozwala uzyskać do +50% mocy.



na zdjeciu jest pasek rozrzadu?
u mnie jest lancuszek ;]
opisz mi jeszcze te zdjecie i juz calkiem bedzie fajnie ;]

ile moze kosztowac zestaw i gdzie mozna dostac?


[ wiadomość edytowana przez: Bycz3k dnia 2011-03-16 23:05:02 ]
  
 
Cytat:
2011-03-16 23:03:33, Bycz3k pisze:
na zdjeciu jest pasek rozrzadu? u mnie jest lancuszek ;] opisz mi jeszcze te zdjecie i juz calkiem bedzie fajnie ;] ile moze kosztowac zestaw i gdzie mozna dostac? [ wiadomość edytowana przez: Bycz3k dnia 2011-03-16 23:05:02 ]



nie wiem co mogę ci opisać kolego. Wszystko widać na obrazku.
Łańcuch rozrządu napędza rozrząd i go nie dotykasz.
Ten zestaw montuje się dodatkowo i napędzany jest paskiem.
Rozwiązanie ciekawe i długotrwałe. Kompresor pompuje juz od wolnych obrotów, a więc do codziennej jazdy idealnie.

Nie trzeba żadnych zmian, oprócz kół pasowych wału, alternatora i pompy wody pod pasek, który dobrany zstał z Nivy 2123.
Wymiana paska i łożysk co 50tys km i jazda.


może to tłumaczenie coś podpowie:
translate tuningsport

jest tam tez kilka obrazków z montażu.


[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2011-03-17 08:10:25 ]
  
 
Witam, tak z ciekawosci - masz moze dostep do takiego zestawiku? A jezeli tak to jaki to jest koszt?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Stawiam na jakieś 3000zl.