Wolno się nagrzewa, słabo grzeje, szybko stygnie - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam serwisówke do 2105 niestety do 06 i 03 nie mam.
w tej serwisówce od 05 jest numer nagrzewnicy 2101---
to co podałeś jest 2105---
wiec to jest dziwne
Myśle że wcześniej były tylko miedziane
może jak zrobili alu to numer sie zmienił
za tydzień jade na litwe bede sobie kupował części
moge kupić i dla ciebie nagrzewnice
sam bede kupował do 06
  
 
Nie chce sprawiać Ci kłopotu. Z tej firmy z której zapodałem link kupuje kilka części i akurat za jednym zamachem mógłby zamówić tą nagrzewnicę (gdybym tylko upewnił się czy to tak). Jakby mi się nie udało to odezwę się. Dziękuję za pomoc
  
 
części bede brał kilkadziesiąt w tym nagrzewnice dla siebie
wiec to nie problem w razie czego
  
 
Niedawno montowałem właśnie takie combo nagrzewnica + zawór z Jacars, ale w 7-ce. Może komuś to info się przyda.
Obydwie części są produkcji Master Sportu.
Pomijając fakt, że wymiana nie jest najprzyjemniejszym procesem, to:
- nagrzewnica jest trochę niższa od oryginalnej miedzianej, ale to nie sprawiło jakiegoś problemu
- tak jakby była trochę szersza/dłuższa, ciężko było ją wcisnąć w obudowę/kanał powietrzny, była na tyle ciasno, że nie obyło się bez podcinania plastiku, żeby to wszystko jakoś spiąć. Przekrój kanału powietrznego nie był już kwadratem tylko czymś w stylu "poduszki"
___
)__(

i za nic nie dało się na niego założyć ramki z wentylatorem :/

A co do zaworka - to chyba każdy będzie lepszy od tego fabrycznego, tym bardziej, że jego wymiana też jest dla cierpliwych...
  
 
Cytat:
2012-12-09 23:34:03, pioban pisze:
części bede brał kilkadziesiąt w tym nagrzewnice dla siebie wiec to nie problem w razie czego


Faktycznie miałeś rację to nie jest nagrzewnica do 6 tki tylko do 5 tki. Ciekawe ile może kosztować orginał na Litwie ? W jacars twierdzą że nawet około 200zł . Będzie kolega jeszcze w dalszej przyszłości na Litwie ? Patrząć na koszty spróbuje jeszcze przepłukać tą nagrzewnicę i wymienić zaworek na ceramiczny i jeśli to nic nie da to wtedy odezwę się i poproszę o tą nagrzewnicę.
  
 
Daj sobie spokój z plukaniem. Nic to nie da. Musiał byś ją moczyc w kwasie, a i tak to nie pomoże. Mam oryginalną nową nagrzewnice mosiężną, tylko nie wiem czy chcę sprzedać.
  
 
Mam jeszcze pewne przeczucie, że ten zaworek który zamontowałem rok temu osłabił działanie ogrzewania. Kiedy ją kupiłem nie posiadała tego ustrojstwa grzała na okrągło ale na prawdę grzała mocno. Fakt była wtedy wiosna +15 stopni , ale po zamontowaniu zaworu nagrzewnicy miałem takie wrażenie jakby ogrzewanie osłabło. Między świętami i nowym rokiem będę trochę w domu i spróbuje coś pokombinować (zamontuje na krótko, albo zamontuje od razu ten ceramiczny). Spróbować nie zaszkodzi. Jeśli to nic nie da odezwę się do Was w sprawie tej nagrzewnic


[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-12-10 10:23:12 ]
  
 
Cytat:
2012-12-10 09:56:08, Bartek2106 piszeatrząć na koszty spróbuje jeszcze przepłukać tą nagrzewnicę i wymienić zaworek na ceramiczny i jeśli to nic nie da to wtedy odezwę się i poproszę o tą nagrzewnicę.



z Rosji by wyszło:
aluminiowo - plastikowy od 65 zł
miedziany (mosiężny) 2 rzędowy - od 191 zł
j. w 3 rzędowy od 235 zł


a zaworek, zdecydowanie ceramiczny firmy YAVVA- uwaga na podróbki, pojawiły sie w podobnych opakowaniach.
zawór nagrzewnicy ceramiczny Yavva

[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2012-12-10 10:37:11 ]
  
 
Coś te łady Bartka 2106 nie lubią mrozów ale raczej auta rosyjskie zimy się nie boją ?
Co to znaczy, że grzeje przy prędkości 20-30 km/h ?

„Co do tych 10 km, to u mnie ostatnio po takim dystansie leciało zaledwie ciepławe powietrze, nawet nie ciepłe. „.
Jeśli chodzi o nagrzewnicę to przede wszystkim trzeba operować temperaturą silnika , jeśli będzie ok 90 oC to wtedy można mówić czy dobrze czy źle grzeje. Wiadomo że zimą wolniej grzeje się silnik. Żeby to sprawdzić nie trzeba nigdzie jechać, uruchomić na postoju i po kilku min powinien osiągnąć temp 90 oC.
  
 
Cytat:
2012-12-11 18:52:10, milko pisze:
.... Co to znaczy, że grzeje przy prędkości 20-30 km/h ? „Co do tych 10 km, to u mnie ostatnio po takim dystansie leciało zaledwie ciepławe powietrze, nawet nie ciepłe. „. Jeśli chodzi o nagrzewnicę to przede wszystkim trzeba operować temperaturą silnika , jeśli będzie ok 90 oC to wtedy można mówić czy dobrze czy źle grzeje. Wiadomo że zimą wolniej grzeje się silnik. Żeby to sprawdzić nie trzeba nigdzie jechać, uruchomić na postoju i po kilku min powinien osiągnąć temp 90 oC.


Podam przykład z ostatniej soboty. Na dworze -5C, jadę drogą osiedlową silnik temp 90 stopni z kratek leci tylko ciepławe powietrze, wyjeżdżam na trasę jadę 80km/h z kratek leci zimne powietrze po jakiś 4 km skręcam w wąska drogę jadę około 40km/h znowu zaczyna trochę grzać. Raz trochę grzeje raz nie grzeje, a jak jest cieplej czyli powyżej 0 np +5 +7 to grzeje aż w swetrze za gorąco. Szczerze nie rozumiem dlaczego przy +5 jest jak w uchu a przy -5 zimno jak w psiarni. Jakieś czary, zacznę od wymiany zaworu od nagrzewnicy i przepłukaniu jej. Może coś to da, auto zimą wykorzystuje bardzo sporadycznie dlatego nie musi mieć jakiegoś mega ogrzewania, byle tylko chociaż trochę grzała poniżej 0 . W najgorszym wypadku wymienię nagrzewnicę.
  
 
Rozumiem, że zarówno przy prędkości 80 czy 40 km/h temperatura silnika jest 90 oC.
Jeśli tak to problem tkwi może w nastawie powietrza zimnego i gorącego. Czy dźwignie nastawy gorącego i zimnego powietrza działają. Jeśli tak to jak są ustawione ? Chyba obie są na max ?
Trzeba zajrzeć czy zawór nagrzewnicy jest całkowicie otwarty , czy się nie zapiekł ? Czy jest gorący gdy temp silnika ma 90 oC ?
Dmuchawa działa ?
Też mam nagrzewnicę kilkudziesiącioletnią i działa a problem był z linką dźwigni ciepłego powietrza , zapiekła się.
  
 
W fiatach 132 był jeszcze częsty problem z zagnojona rurką metalową .Tą pomiedzy pompa wody a nagrzewnicą.
  
 
Korzystając z przyjazdu do domu trochę pogrzebałem przy ogrzewaniu. Jedną że tak powiem usterkę naprawiłem. Okazało się, że dolna klapka odpowiadająca za ogrzewanie nóg nie była do końca zamknięta przez co ciepło uciekało dołem. Nadmuch na szybę prawie nic nie dawał. Po dokładnym zamknięciu przynajmniej wiem z jaką mocą powinien pracować nawiew. 30 letni kurz tak wydmuchało, że aż musiałem wziąć leki odczulające . Poza tym zakleiłem wloty na masce przy podszybiu żeby nie wiało lodowate powietrze, a na przedni grill zamontowałem własnej produkcji przesłonę made in karton (jak dopracuję patent, to wrzucę zdjęcie).
Co to dało ?. Nie za dużo, ale jest lepiej, auto trochę grzeje. Na zewnątrz -10, -12 a w środku 10-12 na plusie. Ukropu nie ma, ale da się jechać, mimo to cały czas nie jestem do końca zadowolony. Następnym krokiem będzie próba przepłukania nagrzewnicy oraz wymiana zaworka wraz z uszczelką. Wiem, że najlepiej byłoby od razu wymienić nagrzewnicę, ale ja jeszcze spróbuję poprawić to co mam...może jakiś cud się zdarzy i trochę ją odepcham.
Podczas czyszczenia używać zwykłego ciśnienie z kranu, czy kombinować coś z większym natryskiem? Osobiście trochę się boję, żeby jej nie rozwalić, dla tego chyba wybiorę kran.

Cytat:
2012-12-10 10:33:30, bartixr pisze:
z Rosji by wyszło: aluminiowo - plastikowy od 65 zł miedziany (mosiężny) 2 rzędowy - od 191 zł j. w 3 rzędowy od 235 zł



Zastanawiam się, czy jakbym był zmuszony do zakupu nagrzewnicy, to czy warto jest dopłacać do miedzianej? Czy ta miedziana jest wytrzymalsza, lepiej grzeje, jest bardzie "wymiarowa" ?

[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-12-23 20:43:27 ]