HYUNDAI SCOUPE GT by Sadi(demo car) - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moc w jaką celuje to do 218KM, wiem że więcej się nie da na tym sprzęcie, ale nie mówię też że to to będzie 217KM. Ile będzie tyle będzie, ja jedynie mogę wam powiedzieć co będzie zrobione, a co do wytrzymałości to raczej nikt tego nie wie nawet ty "gt115pssss" ,bo porostu nikt tego w Polsce nie robił. W koreji jest SCOUPE 218konny z seryjnym dołem i jakoś jeździ!!

Plan jest następujący
1. Garrett t25 po regeneracji(na jakim ciśnieniu też nie wiem)
2. Cały układ wydechowy 2,5" przelotowy oczywiście wraz z kolektorem
3. Cały dolot(Intercooler, przepustnica, filtr K&N i orurowanie)
4. Oprogramowanie(2 set'up'y )
5. Reszta wyjdzie w praniu zależy od mieszanki paliwowo powietrznej czy będą potrzebne nowe wtryski i pompa paliwa i ile
będzie pompowała turbinka)
6. Hamulce !!(przeszczep od nissana 200sx 280mm tarcza EBC i klocki ebc red stuff + płyn hamulcowy EBC i pierdoła pt. WZMACNIACZ SIŁY HAMOWANIA, nie wiem po co ale jak mam to założe
7. Zawieszenie KONI/APEX

Także wszystko będzie pod kontrolą co dziennie jak już mówiłem nie będę jeździł na hard set'upie tylko na soft jakieś 150KM zobaczymy w testach bo do VTG jestem umówiony na GRUDZIEŃ wcześniej nie maja czasu
To by było tyle jak narazie Strzała






Felgi


Akcesoria

[ wiadomość edytowana przez: Sadi dnia 2007-10-16 23:40:27 ]
  
 
Sadi skończyłeś już wnętrze? Jak tak to zapodaj foty, jestem ciekawy jak to wyszło.
  
 
Witam!!

Przyszedł czas na odświeżenie troszkę, dla wszystkich co spodziewają się końca prac mam przykrą wiadomość TO JESZCZE NIE KONIEC!!.

Kupiłem Hyundaja Scoupe w czerwcu w Essen. Auto pochodzi z włoch, miało 144 000 km. Jezdziło o własnych siłach.


Na początek poszła rozbiórka:







Potem przyszedł czas na fanty:
Najpierw Audio Blaupunkt


Zegary AutoGauge:






Felgi
1.Uzywane 17" 4x114,3



Z uwagi że były za duże i się nie mieściły Nowki 16" 4x114,3 Com4whells Made in Germany


Czas na silnik
Cytat:
Tłoki 4 ze sworzniem - 485,24
Zestaw pierścieni tłokowych - 319,67
panewki korbowodowe - 90,16
panewki główne - 180,33
zestaw uszczelek - 426,23
pasek rozrządu - 113,11
napinacz - 80,33
filtr paliwa - japparts - ok. 35
filtr oleju - K&N Hp-1004 - 50
świece - NGK BKR6EIX - 4 sztuki - 218


I inne części:




I szlifiernia:
Cytat:
Widzę, że ogólnie cisza na forum zapadła. Dzisiaj oddałem głowice, blok i wał do szlifierni. Głowice oddałem do zakładu Auto tele west 83-333 Żukowo ul. Gdańska 2 tel. 0-58 6818555. Za podstawowe naprawy(planowanie, uszczelniacze prowadnice...) głowicy, ponieważ moja była w bardzo dobrym stanie, powiedział mi że wyniesie mnie to gora 350zł. Wał z blokiem natomiast oddałem do Bosch service 80-298 Lezno ul. Leśna 9 tel. 0-58 6818696
www.hrecki.pl Cenowo to wygląda tak 150zł-wał 200-blok(szlif cylindrów i planowanie)



A wiec za głowice dałem 355zł




Za wał i blok 455zł











I tłoczki


Intercooler od Renault Megane 2.2dci 2004r. 180zł




Tłumik WM Sport


Turbinka Garrett T25


Przepustnica trochę nie pasuje na śrubach, trzeba będzie zrobić przejściówkę.







We wnętrzu i w zawieszeniu, hamulcach


i zabudowie Audio zajmiemy się po ukończeniu silnika....





DłUGI I WYCZERPUJąCY POST ALE TO TYLE CO UDAłO MI SIę ZROBIć, BO WBREW POZOROM NIE ZARABIAM MILIONóW MIESIECZNIE...
  
 
mam prośbę nie wklejaj tych samych zdjęć co juz kiedyś wklejałeś bo temat się robi strasznie długi
  
 
Sorki że tak nawaliłem te same, ale chciałem to jakoś uporządkować, postaram się więcej tak nie robić!! Obiecuje!! Pozdrawiam Moderatorów


[ wiadomość edytowana przez: Sadi dnia 2007-10-25 14:42:54 ]
  
 
Cytat:
2007-10-25 14:41:54, Sadi pisze:
Sorki że tak nawaliłem te same, ale chciałem to jakoś uporządkować, postaram się więcej tak nie robić!! Obiecuje!! Pozdrawiam Moderatorów



nic sie nie stało

a najlepiej to jakbys to na jakieś stronie ładnie powklejał i opisał kolejne etapy
  
 
Z czego dobrałeś przepustnicę? I jaka jest jej średnica wewnętrzna?
  
 
Przepustnicę mam od nissana 200sx s13 ca18det, a średnica to ok 60mm, nie pasuje na dwóch śrubach są szerzej, a czy się sprawdzi to się okaże jak nie, to będziemy próbować z czymś innym.
  
 
HMMM. Mówisz, że w Polsce tego nikt nie robił? To się mylisz, bo ja od 3 lat jeżdżę SCoupe o mocy 220KM i rzeczywiście na fabrycznych podzespołach wszystko gra. Co do wyboru elementów do konstrukcji silnika to potestuj sobie wszystkie możliwości. Intercooler za mały na początek. U mnie spawane są 2 od Vito i dopiero po obliczeniach taka pojemnośc wyszła i wystarczyła. Co do "TB" to nie wiem czy nie za mała. Zrób odrazu hamulce (Ja daję 312mm tarcze Seat Leon Cupra, ATE Tarcze i Klocki koszt około 3000 tysi). Dodatkowo pomyśl o nowym komputerze dla swojego sprzęta (UNICHIP). Wydech to słuchaj 50 minimium i to nowy od samej turbiny. Jakbyś miał jakieś pytania to daj znaka.
  
 
Przepraszam, zwracam honor

Mam pytań i to sporo!!

Pierwsza sprawa hamulce. Możesz przybliżyć zasady dobierania odpowiednich hamulców, chodzi mi o to czy pasują od każdego auta a jeżeli nie to co trzeba przerabiać!! ja będę jeździł na 16", ile cm sie tam zmieści. A tył też masz przerobiony na tarcze czy bębny i jak z tyłem wyglądała sprawa ;

Druga. O komputerze myślałem ale o Apex'i, a ten Unichip (też mógł byś przybliżyć jego cenę i możliwości?) ;

Trzecia. Wydech będzie cały z kolektorem tez za ok 1200zł,al;e z całym wydechem 2,5" czyli 63,5mm ;

Czwarta to skrzynia biegów, i przeniesienie napędu, może jakaś szpera i jak tam przeguby i półośki. Czy tu też u ciebie zaszły jakieś zmiany?
  
 
Fatalnie. Do tego fatqalnie zrobionego sprzętu jakim jest scoupe nieda się prawie nic dobrac. Przerabianie hamulcy od zachodnich aut wogóle niema sensu(prawie nie wykonalne). Ja mam do ciebie pytanko. Te tarcze od Nissana 200 to pewne? Czy da się je do scoupe założyc i jakich to wymaga przeróbek? Co do wzmacniacza siły hamowania to skąd to wziąc? Powiem ci że mój to ma hamowanie prawie jak polonez. Co do tyłu to niema sensu przeróbek. Przód wystarczy duża tarcza hamulcowa. 280mm byłoby akuratnio. Koleś który mojego robi stwierdził, że hamulce przy takich tarczach to brzytwa. Co do ustawienia mocy to jeździj na pełnym(jak VTG zrobi) tylko nie używaj go co kawałek, bo silnik dłużej pożyje. Co do elektroniki ja mam 2 komputery plus fabryczny. Całośc proponuje zostawic fachowcom, łącznie z doborem sprzętu. wydech 2,5 cala to taki jak mam ja u siebie, daje łączną możliwośc rozwojową do 400km. Sprzęgło też trza dac nowe(1500 kosztowała mnie przeróbka). Przeguby znośnie się zachowują, ale łożyska raz na rok wymieniam nawet jak są sprawne. Olej przy takiej mocy to koniecznośc wymiany co 6000 - 7000km (QUAKER STATE 10W50 Full Syntetic). Więcej możemy podyskutowac jak znowu wejdziesz na forum. Odpisz mi o tych hamulcach bo to pięta achillesowa mojego skupiaka, a jak plan się sprawdzi z nimi to ci odpisze jak to działa u mnie. Pozdro.
  
 
No wiec hamulce od 200sx, hmmmm, mam po prostu kuzyna który, ma takiego nissana właśnie i on sobie wymienił tarcze na EBC turbo groove 280mm nawiercane, nacinane i oczywiście wentylowane, i one też są, po prostu 4x114,3 wiec na piastę wejdą, nie wiem właśnie jak sprawa wygląda z zaciskami?? Dlatego też się pytam, bo przewody to wiadomo można poprowadzić z tym nie będzie problemu, ale z zaciskami to nie wiem.
Jeżeli chodzi o sterowanie silnikiem to wiadomo standardowy komputer + sterownie turbo + sterowanie paliwem. Chłopcy z Vtg poradzili, że najlepszym do sprzętu pseudo japońskiego nadają sie właśnie Apex'i komputerki. I o to chodzi ze można w czasie rzeczywistym zmieniać parametry ciśnienia doładowania i ciśnienia paliwa, a co za tym idzie moc auta!!
Sprzęgło chciałbym oddać do pana Radzikowskiego, on chyba się najlepiej na tym zna bo na pełen dedykowany zestaw Exedy mnie nie stać.
Olej oczywiście syntetyczny, co myślisz o Valvoline??, ale nie zależy mi aż tak bardzo na tej firmie wiec jak polecacie Quater State to tez tym swojego zaleje, a co do przekładni jaki olej i płyn chłodzący. I jeszcze jedno pytanie z serii olejowych. Czy nie przegrzewa Ci się olej, bo gdzieś czytałem że to jest właśnie główna bolączka scoupetki i że pasuje jakaś chłodnica od Saaba i że wtedy jest już luzzz, dlatego sprawiłem sobie czujnik temp. oleju i wskaźnik.
Jak na razie to mój projekt stoi w miejscu z czego nie jestem zadowolony!!

Pozdrawiam i do następnego kliknięcia!!
  
 
No wróciłem po dłuższej przerwie. Czytałem twoje posty ze wcześniejszych dat i pytałeś o kolesia który startował na 1/4mili swoim SCoupe. Chciałeś się z nim skontaktowac. No to jestem. Ostatni raz w Pile startowałem ścigając się ze swoim kumplem w eliminacjach. On Siena 1,4 Turbo 251HP ja marne 220HP. Dzięki temu, że był szybszy(ogólnie słabszy miał start niż wcześniejsze, a to dlatego, że Slicki były za miękkkie i za mało wiatru w nich miał) poprawiłem swój i tak beznadziejny czas. Wtedy w naszej klasie wygrały Swifty z "PETERGUMU" , ale za jakiś czas słyszałem, że się rozkrzaczyły(300HP z silnika 1,3 to czego się spodziewali hehehehe ). Co do Valvoline to spoko(olej nigdzie nie dotknięty polskimi rozlewaczami więc nada się jak najbardziej, ja mam w sprzedaży Quaker State dlatego między innymi go polecam, pozatym wypróbowałem go i on naprawde jest najlepszy. Opisałem go mniej więcej o nim w temacie Olej do Coupety. Bardzo ważna sprawa w tym silniku to odpowiedni filtr OLEJU(JA używam PZL-SĘDZISZÓW PP-5.1 (19zł) ma większą powierzchnię uszczelki). Zakładałem koreański, japoński, filtrona, boscha i za każdym razem wychlapało mi cały olej(super co nie), nadomiar złego olej dostał się do alternatora co spowodowało wydatek 450zł na jego remont. Po takich przeróbkach brak prądu powoduje strzał z wydechu(bardzo efektywny ) i brak możliwości dalszej jazdy. Do skrzyni biegów minimum półsyntetyk dlatego, że koreańczyki mają cienkie ścianki na łożyskach i zbyt gęsty olej powoduje ich niedosmarowanie, a w kosekwencji zonk. Płyn chłodzący to ja zalałem sobie Borygo EKO, które poprostu jest jednym z najlepszych jakościowo płynów, trzyma temperaturę w ryzach i nie zamarza, aż do -39"C(uwaga! ten płyn można sprawdzic tylko specjalistycznym urządzeniem, zwykły lukomat tego nie wykarze{pokaże 19"}). Co do chłodniczki olejowej to jak masz o SAABAKI to luzik, ja mam od Opla Calibry 2,0 Turbo. Takie mały badziewik ale spełnia swoją rolę należycie. Co do tych hamulcy to trzeba nam ten temat mocno przeszperac(zrób fure na 220 kucyków to sam stwierdzisz, że STOCKOWE hamulce są do du....y). Ja po troszku w wolnym czasie przeczesuję ten temat. Ostatnio widziałem 200SX za 5000 tysia, miałem go żonce kupic to odrazu bym te hamulce spróbował spasowac, ale plan spalił bo bryka poszła do szybszego zainteresowanego. Jak coś będziesz chciał wiedziec to odpisuj. Ja raz dziennie wchodzę na neta to odpiszę. Pozdro
  
 
Mam pytanie:

Czy wiesz może z racji tego ze handlujesz olejami i masz kontakty, gdzie można dostać w Gdańsku po przyzwoitej cenie(nie z kosmiczną przebitką) olej Quaker State 10w50, bo valvoline ma tylko 10w40, wiec zaleje Quaker'a jeżeli uda mi się go znaleść!!
Musze go mieć na środę, najpóźniej na czwartek!!

Do skrzyni zalewam Valvoline DuraBlend Gear Oil GL-5 75W90 3 litry

Do chłodnicy Valvoline MaxLife Coolant AF ok. 6 litry

Swiece NGK BKR6EIX

No szukałem Cię, bo słyszałem o człowieku, który startował na 1/4mili, a nie wiedziałem, kto to, ale powiedzieli mi ze to Doman1001 (ktoś się pomylił). Myślałem, że ktoś przygotował sCoupe do wyścigów powie mi więcej na ten temat niż, ludzie, którzy robią samochody do codziennej jazdy. Także dzięki za Pomoc i dobre chęci. Jeżeli napotkam na jakieś problemy to na pewno nie będę milczał i odrazy wysmarcze jakiegoś posta z prośbą o pomoc.

Dzięki LWBzik(Ja mam na imię Bartek jakby, co)

A pytałeś kiedyś o ten wzmacniacz siły hamowania, to taki niby działający bajer polegający na stawieniu w układ hamulcowy(gdzieś w komorze silnika) zbiornika olejowego poprostu. Ja mam firmy Fangle. Tu masz link do tego ustrojstwaFangle
a tu zdjęcia



[ wiadomość edytowana przez: Sadi dnia 2007-12-03 16:46:59 ]
  
 
WOOW!!

Znalazłem coś takiego. Bedę dążył do takiego wyglądu!!


A kolektor będzie na wzór tego.
  
 
Dziś firma MASTER CARS z Gdańska, zabrała się za składanie silnika, do szczęścia brakuje jeszcze turbawki i układów: wydechowego i ssącego!!
Niedługo Fotorelacja z postępów prac...
Do poznania jadę pod koniec tygodnia, albo na początku przyszłego!!


  
 
Cytat:
2007-12-03 16:39:42, Sadi pisze:
No szukałem Cię, bo słyszałem o człowieku, który startował na 1/4mili, a nie wiedziałem, kto to, ale powiedzieli mi ze to Doman1001 (ktoś się pomylił).



Spoko spoko nikt się nie pomylił Nie raz stałem na kresce I może jeszcze kiedyś stanę
  
 
A to jak tak to zwracam honor... Ja też mam nadzieje nie raz sprawić ze rywal poczuje swąd spalonej gumy i światła stopu na mecie

Mam wręcz kosmiczny problem. Mianowicie kolektor wydechowy. Samochód stoi w Gdańsku, a najbliższa firma El-tec jest w W-wa. Myślałem też nad MG motorsport, ale czekam na odpowiedz jak to będzie wyglądało cenowo, ponieważ w El-tec'u mają z góry narzuconą kwotę 2000zł , a takie podejście do sprawy mi się nie podoba. Kolektory rurowe chodzą po 600-900zł. Ja rozumiem ze to trzeba zaprojektować, ale bez przesady!!
W gdańsku nie znalazłem nikogo, kto mógłby mi coś pomóc w tym temacie, a lawetować samochód na ślask albo do Wawy...
Firma, która miała mi zrobić kolektor z pod Słupska modernizuje linie produkcyjną od czerwca!!!
Także myślę ze do końca jeszcze długa droga..... (modlę się do Boga i wierze w MG Motorsport)


[ wiadomość edytowana przez: Sadi dnia 2007-12-06 15:27:57 ]
  
 
Ja mam nadzieję w okolicach wiosny zapakować pod maskę T2 ale na seryjnym kolektorze Zobaczymy czy sie uda
  
 
t25, t28 wchodzi na seryjny kolektor idealnie, gorzej z down pipem i przewodami olejowymi, ale da się to zrobić. Ja chyba będę musiał odpuścić sobie kolektor jak narazie i tez na seryjnym polecę