FELGI STALOWE i ALU - REMONCIK - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odebrałem dziś moje aluski po piaskowaniu.. efekt świetny..
teraz pytanko jaki kolor polecacie?? bo nie mam pomysłu....
i jakich farb najlepiej użyć... malowanie che przeprowadzić w warunkach domowych..
  
 
najlepiej pomalować proszkowo. trwały efekt

ale w domu się nie da. proponuję użyć pokładu ( motip) po wyschnięciu poprawić papierkiem tak by usunąć drobne nierówności powierzchni. większe uzupełnić szpachlą i przeszfować. na to farba do felg motip ( dość trwała) i klar z utwardzaczem

puszka motipu wystarczy na 4 koła
  
 
Ja tam wdziałem jak kolga malował jakism specjalnym motipem do felg. Efekt jak za taka kase dla mnie spoko, tylko na poczatku strasznie smierdziało w aucie jak felga nabrała temepretury.

DEx
  
 
dzięki za każde porady..
ale nadal nie wiem jakim kolorem pomalować fele aby pasowały do auta i ładnie to wyglądało
  
 
Witam
Cytat:
2007-11-17 21:33:32, arii82 pisze:
dzięki za każde porady.. ale nadal nie wiem jakim kolorem pomalować fele aby pasowały do auta i ładnie to wyglądało


Białe najładniejsze, ale trzeba pilnować czystości, bo inaczej efekt diabli biorą , wiem coś o tym jako posiadacz białych Ładnych, szczególnie jesienią biały jest hmmm... brudniejszy
  
 
No i pomalowałem dziś felgi...
Najpierw zostały wypiaskowane
tak wyglądały po piaskowaniu...




później został położony podkład epoksydowy wypełniający (Novol)



następnie Baza Standoxa i Bezbarwny Lakier Uzupełniający całość...

a oto efekty



mi się to podoba....



[ wiadomość edytowana przez: arii82 dnia 2007-11-26 23:48:55 ]
  
 
Witam
To ja też się pochwalę, właśnie osuszyłem i wyczyściłem letnie koła na sen zimowy
Nie bardzo mam się czym chwalić jak ładnie zrobiłem, regenerował je kolega w specjalistycznym zakładzie: piaskowanie i malowanie proszkową, a efekt jak widać:



  
 
Oj przydalo by mi sie dwie nowe opony letnie na przod....
Eh i jeszcze nie widziałem mojej samarki na alufelgach...
Trzeba jeszcze poczekac ;]
  
 
hej. Mam zamiar poszerzyć felgi od Fiata metodą 8>4, czyli z 8 felg robimy 4 i założyć na to orginalne kapsle od 2103. Ktoś z Was słyszał/wie coś konkretnegoo poszerzaniu felg? Wiecie jak najdokładniej to zrobić? Oddawanie tego jakiejś firmie sobie daruję, bo nie warto zachodu, kiedy trzeba zapłacić tyle co za używane alusy.

[ wiadomość edytowana przez: Adam-Lancelot dnia 2007-12-16 15:06:25 ]
  
 
Witam
Cytat:
2007-12-16 15:05:25, Adam-Lancelot pisze:
hej. Mam zamiar poszerzyć felgi od Fiata metodą 8>4, czyli z 8 felg robimy 4 i założyć na to orginalne kapsle od 2103. Ktoś z Was słyszał/wie coś konkretnegoo poszerzaniu felg? Wiecie jak najdokładniej to zrobić? Oddawanie tego jakiejś firmie sobie daruję, bo nie warto zachodu, kiedy trzeba zapłacić tyle co za używane alusy. [ wiadomość edytowana przez: Adam-Lancelot dnia 2007-12-16 15:06:25 ]


Obawiam się że to nie jest dobry pomyśł robić to samemu, po pierwsze co ze spawaniem? sam pewnie pospawasz?.. no i co z centrycznośćią?.. te felgi będą duzo więcej obciązone niż zwykłe, wiem że nawet niektóre warsztaty niechętnie się podejmują takiego zadania, musiałbyś przynajmniej wykonać wczęsniej jakiś szablon by prosto je złożyć
  
 
Podchodząc do tego zrobił bym to tak:

Na tokarce od felgi poszerzanej obciął bym rant zewnętrzny, od felgi dawcy odciał bym wewnętrzny rant (tez na tokarce). Sfazował bym odpowiednio krawędzie powierzchni spawanych, przyspawałbym szablon przyłożył, mierzył, mierzył i mierzył a następnei zespawał punktowo, znowu zmierzył i zespawal d okońca obustronnie. Następnie piaskowanie i lakierowanie proszkowe. Posiadam zdolności manualno - warsztatowe, żeby to zrobić samemu/z pomoca jednego czy dwuch fachowców, których znam.
  
 
Cytat:
2007-12-16 17:27:58, Adam-Lancelot pisze:
Podchodząc do tego zrobił bym to tak: Na tokarce od felgi poszerzanej obciął bym rant zewnętrzny, od felgi dawcy odciał bym wewnętrzny rant (tez na tokarce). Sfazował bym odpowiednio krawędzie powierzchni spawanych, przyspawałbym szablon przyłożył, mierzył, mierzył i mierzył a następnei zespawał punktowo, znowu zmierzył i zespawal d okońca obustronnie. Następnie piaskowanie i lakierowanie proszkowe. Posiadam zdolności manualno - warsztatowe, żeby to zrobić samemu/z pomoca jednego czy dwuch fachowców, których znam.


Adam tu nie chodzi o zdolności manualno-warsztatowe tylko o bezpieczeństwo!!kto to spawa felgi z dwóch w jedną jak dla mnie to bardzo kiepski pomysł-wiele się nasłuchałem o takim kombinowaniu i teraz to nawet bym nie założył do auta śrub pływających bo to jest pomyłka,a co dopiero spawał do kupy dwie felgi!jeżeli zamierzasz jeżdzić swoją trójką szybciej niż 20 km/h to szukaj jakiś stalówek szerszych albo zakładaj alu!
ale to tylko moje zdanie
  
 
Nie robił bym czegoś takiego gdyby to nie było sprawdzone. Takie rzeczy robi się już od "Rajdowych lat 70' "kiedy na takich felgach jeździło się w wyścigach i rajdach. To nie jest jakiś mój głupi pomysł. Metoda 8>4 jest najbezpieczniejszą na wykonanie tego typu kół. Jestem młody ale nie nieodpowiedzialny. Nie założył bym do swojego samochodu czegoś neibezpiecznego. Moge wrzucić fotki mnóstwa takich felg. Znam opinię gościa, który n atakich kołach wyjeździł 60 000km bez żadnego bicia.

[ wiadomość edytowana przez: Adam-Lancelot dnia 2007-12-18 09:57:47 ]
  
 
jak myślicie...podejdą do klasyka????

http://moto.allegro.pl/rh-bbs-gti-rs-oz-4x98-grupa-fiat-alfa-i2570369178.html
  
 
moim skromnym zdaniem wyglądają jak kupa, za te pieniądze lepiej byś poszerzył seryjne felgi na 7-8 cali
  
 
A mi się one po prostu nie widzą w Ładzie. Wyglądają na zbyt "nowoczesne" do 7-ki.
  
 
Kulfony.... bleh.
  
 
Pierwsza sprawa, czytamy ze zrozumieniem. Jest napisane, ze sprzedaje 2szt. Druga sprawa, faktycznie wyglada jak kupa. Siodemka musi miec kanciaste felgi.
  
 
Co kto lubi, ale dla mnie też są daremne. Do klasyka pasują np. RSL Mohag, Tramont TY2, różne szprychowe BBS-y i pokrewne, ATS classic, 4-ramienne revolutiony, czy tak jak było wspominane poszerzyć stalówki. Za te alu, które wypisałem trzeba słono zapłacić, ale wtedy każdy będzie taką Ładę podziwiał. Już wolałbym jeździć na ori stalówkach niż na tych alu z linka.
  
 
Cytat:
2012-08-31 17:59:40, duszek480 pisze:
Co kto lubi, ale dla mnie też są daremne. Do klasyka pasują np. RSL Mohag, Tramont TY2, różne szprychowe BBS-y i pokrewne, ATS classic, 4-ramienne revolutiony, czy tak jak było wspominane poszerzyć stalówki. Za te alu, które wypisałem trzeba słono zapłacić, ale wtedy każdy będzie taką Ładę podziwiał. Już wolałbym jeździć na ori stalówkach niż na tych alu z linka.



podzielam zdanie przedmówcy
widziałem kiedyś Ładną na Mangelsach 14 calowych(ładnie wyglądała).
moim zdaniem poszerzanie felg we własnym zakresie nie jest dobrym rozwiązaniem(jak wspomniano centryczność i wg a do tego aby felga była centryczna trza mieć odpowiednią maszynerie).

popatrz za mangelsami (masz wersje alu i stalówki wyglądającej na alu). te stalówy są cholernie mocne(testowałem je w terenówkach/15-16 cali/)