Wolno się nagrzewa, słabo grzeje, szybko stygnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Przy pierwszych lekkich mrozach zauważyłem, że moja łada 2106 wolno się nagrzewa i nie osiąga 90c. Ponadto po wyłączeniu bardzo szybko stygnie (w ciągu 5 min), a dodatkowo bardzo słabo grzeje( leci letnie powietrze). Do tej pory w dodatnich temperaturach było dużo lepiej, a dzisiaj jadąc około 10 kilometrów nagrzałem jedynie do + 9 stopni w kabinie. Co to może być ?. Tylko termostat, czy coś poważnego ?. Dodam, że zawór nagrzewnicy jest nowy. Pozdrawiam
  
 
termostat, jest stale otwarty
  
 
Bardzo chciałbym, żeby to był termostat, a nie coś innego np związanego z nagrzewnicą. Dostęp do niej jest masakrycznie fatalny i nie chciałbym przezywać ponownego jej wyjmowania. Dziękuje za szybką odpowiedź
  
 
U mnie też zima w samochodzie.

Termostat ok bo trzyma na początku zielonej skali.

Pewnie nagrzewica bedzie jednym wielkim kamieniem.
  
 
ej tam. Nie przesadzaj ze jest ciezko. Zmien nagrzewnice w Espace, tu trzeba demontowac cala deske. W ladzie zajmuje wymiana no max godzine, w Espace caly dzien.
O.T. paczka poszla, jutro bedzie u ciebie.
  
 

jakby trzeba bylo to powinenem miec zawór ceramiczny do nagrzewnicy.
najlepszy, firmy javva z ulyanovska.
  
 
Cytat:
2011-12-22 20:14:55, SzokoLada pisze:
ej tam. Nie przesadzaj ze jest ciezko. Zmien nagrzewnice w Espace, tu trzeba demontowac cala deske. W ladzie zajmuje wymiana no max godzine, w Espace caly dzien. O.T. paczka poszla, jutro bedzie u ciebie.



Najwięcej problemów przysporzyły spinki od konsoli. Męczyliśmy się 2 godziny, aby je odpowiednio zaczepić tzn podnieść konsole i wsunąć spinkę. Podnoszenie nam coś nie szło, ze względu na opór a i te spinki z jednej strony łapały, a z drugiej nie chciały. Co do paczki pewnie nie uwierzysz, ale o jakiejś 17 listonosz zawitał. Nie odzywałem się, bo chciałem jeszcze sprawdzić za dnia czy wszystko pasuje . Na oko pięknie ładnie, tylko wypolerować i przyczepiać . Jakbym jeszcze czegoś potrzebował to się odezwę.

Cytat:
2011-12-22 20:03:10, NaczelnyFilozof pisze:
U mnie też zima w samochodzie. Termostat ok bo trzyma na początku zielonej skali. Pewnie nagrzewica bedzie jednym wielkim kamieniem.


Co do kamienia na pewno u mnie też jest. Mimo to wiem, że moja ładzianka potrafi trochę grzać. Jak temperatura wynosiła na delikatnym plusie, to ciepło dmuchała, nawet do 20 stopni nagrzewała. Dopiero przy dzisiejszych porannych przymrozkach zapanowało zimno w kabinie..max 9 stopni.

Cytat:
2011-12-22 20:21:14, bartixr pisze:
jakby trzeba bylo to powinenem miec zawór ceramiczny do nagrzewnicy. najlepszy, firmy javva z ulyanovska.


Jeśli chodzi o zawór nagrzewnicy w wakacje został wymieniowy, a raczej wstawiony, ponieważ poprzedni właściciel wymontował go i zrobił jakoś tak na krótko. Działać na pewno działa, ale nie wiem czemu wydaje mi się, że jak łada miała połączoną nagrzewnicę z ominięciem tego zaworu miałem jakby mocniejsze ogrzewanie. Mam nadzieję, że to tylko złudzenie.
Ja chyba coraz bardziej wierzę, że to termostat, w końcu silnik nie osiąga właściwej temperatury, oraz szybko ja traci. Pozdrawiam wszystkich


[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2011-12-22 22:56:43 ]
  
 
Termostat raczej nic nie ma do szybkiego stygnięcia silnika .
Jeśli chodzi o nagrzewanie samochodu to też zależy od wielu czynników .
Zrobić taką próbę na postoju . Zapalić silnik , wyłączyć ogrzewanie i utrzymując obroty silnika w okolicy 1000 sprawdzić po jakim czasie osiągnie 90oC, przy okazji można zweryfikować termostat.
Potem włączyć nagrzewnicę ,tylko ciepłe powietrze ustawić i zobaczyć co wylatuje .
Potem wyłączyć silnik , nie wyłączając stacyjki obserwować po jakim czasie ostygnie bo w te 5 min nie chce mi się wierzyć . Zobaczyć jaka jest temp zewnętrzna.

To że przez 10 km nie nagrzeje się samochodu to zależy też od techniki używania ogrzewania ,techniki jazdy, warunków drogowych itp.

  
 
Cytat:
2011-12-22 20:21:14, bartixr pisze:
jakby trzeba bylo to powinenem miec zawór ceramiczny do nagrzewnicy. najlepszy, firmy javva z ulyanovska.



ja jestem chętny na ten zawór, ile za niego?
  
 
Cytat:
2011-12-23 09:53:16, red8 pisze:
ja jestem chętny na ten zawór, ile za niego?



26 zł + wysyłka np. listem poleconym.
pisz na email jak się zdecydujesz.
  
 
możesz mi podać swojego maila? może być na priva
  
 
W temacie powiem tak:
jeśli sam zakładałeś zawór to pewnie zwróciłeś uwagę na linkę . Może być tak, że dźwignia nie do końca otwiera ci zawór. Najprościej wsadzić rękę pod deskę i palcami wybadać czy się obrócił na max.
W tym roku zmieniłem u siebie termostat i przy okazji cały płyn, i jest wyraźnie lepiej. Silnik znacznie szybciej łapie temperaturę i kiedy po nocy pod chmurką jadę rano 2km, a po tym sprawdzam to chłodnica całkiem zimna, a termostat w dolnej części (czyli tam gdzie włącza się duży obieg) ledwie ciepły. Po 10km to jak włączę nawiew, to mam jak w piekarniku. Jedyne co mnie martwi to stosunkowo słaba siła nawiewu na szybę (gdy zaparuje), ale to już inna bajka. Jeśli więc miałeś układ zamknięty na krótko (znaczy bez zaworu nagrzewnicy) i było rzeczywiście lepiej, zbadaj co na początku. Co zaś się tyczy termostatu - mnie najbardziej wkurzał drastyczny wzrost spalania w zimie (głównie krótkie trasy w mieście). Póki co, widać poprawę, choć poczekajmy jak mrozy przyjdą prawdziwe. Mój stary termostat sprawdziłem po demontażu pod ciepłą wodą z kranu (a nie leci u mnie wrzątek) - otwierał się szeroko praktycznie na oczach.
  
 
Cytat:
2011-12-23 12:48:47, MariuszY pisze:
... jeśli sam zakładałeś zawór to pewnie zwróciłeś uwagę na linkę . Może być tak, że dźwignia nie do końca otwiera ci zawór. Najprościej wsadzić rękę pod deskę i palcami wybadać czy się obrócił na max. .....Po 10km to jak włączę nawiew, to mam jak w piekarniku. .... Co zaś się tyczy termostatu - mnie najbardziej wkurzał drastyczny wzrost spalania w zimie (głównie krótkie trasy w mieście).


Pamiętam pamięta, że była tam linka. Faktycznie muszę sprawdzić, czy całkowicie otwiera się zawór. Co do tych 10 km, to u mnie ostatnio po takim dystansie leciało zaledwie ciepławe powietrze, nawet nie ciepłe. Jeśli chodzi o spalanie, u mnie również dość znacznie wzrasta. W wakacje paliła mi 8-9l/100km,a w zimę dochodzi nawet do 11l/100km.
Jutro jak tylko znajdę chwilę przed pierwszą gwiazdką to postaram się przejechać większy kawałek . Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i życzę wesołych świąt. Jak coś ustalę, lub wykluczę dam znać.

[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2011-12-23 20:07:37 ]
  
 
Zima wróciła problem ogrzewania w mojej 2106 również. Od ostatniego momentu jak poruszałem problem słabego ogrzewania na forum (zeszła zima) wymieniłem termostat i zrobiłem remont silnika. Auto pięknie trzyma temperaturę szybko się nagrzewa ale...jak tylko temperatura spadnie poniżej 0 (dzisiaj było -7) auto przestaje grzać. Jak jest temperatura dodatnia (chociaż kilka stopni) auto pięknie grzeje , a jak spadnie poniżej zera jakby była zaczarowana nic nie grzeje (jedynie jak się jedzie z 20-30km/h to trochę).
Reasumując termostat wymieniony, zawór nowy, układ trochę przeczyszczony a auto jak tylko zobaczy mróz nie grzeje. Co robić kupić nową nagrzewnice Taką, czy coś innego może powodować tego typu problem ? Mam przeczucie że nagrzewnica mimo przepłukania jest totalnie zakamieniona. A może kiepski zaworek mam ? Rok temu zamontowałem TEN może zamienić go na TEN ??


[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-12-08 12:17:34 ]
  
 
30 letnie nagrzewnice tak mają.
  
 
Cytat:
2012-12-08 15:27:29, SzokoLada pisze:
30 letnie nagrzewnice tak mają.


Zdecydowałem się wymieniam nagrzewnicę i zaworek na ceramiczny. Czy taki zestaw będzie odpowiedni do mojej 2106 nagrzewnica plus zawór ?
Bardzo proszę o potwierdzenie czy ta nagrzewnica plus zaworek będzie pasować. Chce już dzisiaj zamówić i zrobić porządek z tym CO.



[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-12-09 08:52:40 ]
  
 
Jaką przewagę ma ten zawór ceramiczny nad tradycyjnym ? Pytam jako zielony w tym temacie a też mam zimę w środku (w sumie auto teraz "pod kocykiem") i trzeba się za to na wiosnę zabrać.
  
 
Cytat:
2012-12-09 10:59:43, emde pisze:
Jaką przewagę ma ten zawór ceramiczny nad tradycyjnym ? Pytam jako zielony w tym temacie a też mam zimę w środku (w sumie auto teraz "pod kocykiem") i trzeba się za to na wiosnę zabrać.



Nie mam pojęcia w czym, chyba mnie awaryjny, poza tym jest droższy o całe 2 zł, a jak wiadomo droższe to może lepsze . Jak już będę zamawiał nagrzewnicę to wezmę i ten zawór w najgorszym wypadku będę miał na zapas, w końcu 17zł to tyle, albo i mniej niż koszty przesyłki . Poza tym mam pewne przeczucie, że nie do końca dobrze chodzi mi ten zaworek. Niby otwiera się całkowicie, ale jak go nie było (podłączone na krótko) to jakby lepiej grzała. Fakt powinienem to sprawdzić przed kupnem, ale powiem szerze że jak już mam się umęczyć to raz i porządnie wszytko od a do z wymienić.
Zastanawiam się tylko jeszcze czy TA nagrzewnica na pewno pasuje do mojej łady 2106 ?


[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-12-09 11:56:33 ]
  
 
ta nagrzewnica ma numer zaczynający sie od 2105
to dziwne bo w katalogu 2105 nagrzewnica ma numer
2101-8101050.czyli od 2101 do 2105 na pewno sie nie zmieniła
taką powinieneś szukać
  
 
Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy, TA nagrzewnica znajduje się w częściach do ład 2101-2107
Cytat:
2012-12-09 13:05:37, pioban pisze:
ta nagrzewnica ma numer zaczynający sie od 2105 to dziwne bo w katalogu 2105 nagrzewnica ma numer 2101-8101050.czyli od 2101 do 2105 na pewno sie nie zmieniła taką powinieneś szukać


Czyli jeśli od 2101 do 2105 (2101, 2102, 2103, 2105; 2103=2106 2105=2107 ) nagrzewnice się nie zmieniły to ta którą znalazłem pasuje do mojej łady 2106, która jest praktycznie identyczna z 2103 ? Bo już się pogubiłem
Z tego co oglądałem na allegro "na oko" tylko do samary wygląda inaczej a do reszty ład wygląda właśnie tak jak ta którą znalazłem

[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-12-09 13:58:51 ]