TVN TURBO Mixol do paliwa :) co o tym myślicie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Oglądałem na turbo prezentacje używanej 5 i powiedzieli w nim że układ wtryskowy niezabardzo znosi nasze paliwo i sposobem na to jest raz na jakis czas wlanie mixola do paliwa Ktoś z was to stosował? jakie proporcje? no i co o tym myślicie?
pozdro
  
 
Dodaj dla jasności że chodziło o TDSa bo ktoś może pomyśleć że do benzyny trzeba lać mixol
  
 
ja raczej doradzałbym zastosowanie co jakiś czas specjalnego specyfiku do oczyszczania wtryskiwaczy, niezależnie czy to diesel czy benzyna. koszt około 20-50 pln. a to co mówią i pokazują w tej stacji należy odbierać z duża rezerwą.
pozdrawiam
  
 
tez o tym slyszalem ale nie z tvn
  
 
Gdzieś wyczytałem i niewiem ile jest w tym prawdy że wszystkie te środki do paliw i czyszczenia wtrysków szkodzą dla silnika zmniejszają kompresje czy coś takiego.
  
 
Zamiast wszystkich tych uszlachetniaczy niby to czyszczących paliwo lepiej lac lepsze paliwo na pewnych stacjach. Jak mam dać 20 - 50 zł za jakiś cudowny preparat to wole lać V-Power lub Ultimate. Przynajmniej na 100% wiem, że to nie szkodzi, a choc trochę pomaga co udowodniono laboratoryjnie.

Co do MiXoL'u to wiem, że ludzie leją go do OLEJU OPAŁOWEGO, który jest suchy i po dłuższej jeździe może zatrzeć się pompa paliwa lub sekcje tłoczące pompy wtryskowej. Dlatego leją MiXoL w celu lepszego smarowania tych elementów.

Co do teorii, że nasze paliwa są nie najlepsze - to chyba chodziło im o ORLEN, bo paliwa ON na Schelu i BP są naprawde dobrej jakości - co już nie jeden raz można było przeczytać w gazetach motoryzacyjnych. Przedewszystkim ropa z Schel i BP jest robiona z ropy z Morza Północnego, a nie z syfu ze złóż Morza Czarnego, gdzie jest tyle siarki przypadającej na 1litr, że głowa boli. Oczywiście to tylko teoria - bo zakładam, że na stacjach, gdzie tankuje niczego nie dolewają. Przynajmniej w porównaniu z innymi byle jakimi stacjami auto chodzi 10 razy lepiej (teoretycznie), tyle że ja tankuje benzyne.

A co do MiXoL'u to uważam to za totalną głupotę, żeby lać go do osobówek.
  
 
buczer jedyną siecią stacji która miała paliwo z niemiec to była dea
wszystkie te shele i bp,kupują paliwo w polskich rafineriach, tylko może bardziej pilnują żeby nikt niczego nie dolewał i nie kradł(ale mogę się mylić)jak tak to mnie poprawcie
  
 
Mój kolega pracuje na Schelu w Zabrzu - i powiedział mi, że paliwa V - Power 99+ są przywożone z Niemiec zaplombowanymi cysternami. Podobnie BP Ultimate. Jak jest na prawde to niewiem, ale dlaczego miałbym mu nie wierzyć ??

Jednak w tym kraju jest wszystko możliwe. Tyle tylko, że nawet jeżeli jest jak piszesz to i tak te paliwo jest lepsze od tego na stacjach niewiadomego pochodzenia, gdzie dolewają wszystko co sie z paliwem tylko wymiesza, a i tańsze od paliwa na stacjach ORLEN (przynajmniej w Gliwicach i Zabrzu gdzie tankuje).

Dlatego nawet jak masz rację, a co jest bardzo bardzo prawdopodobne to i tak innego wyjścia nie mam bo sam se benzyny nie wyprodukuje.

PS. DEA już kupe lat (bedzie z 5) nie istnieje podobnie jak ARAL (przynajmniej w Polsce).

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2005-08-31 21:49:16 ]
  
 
A zawsze mi sie wydawało ze na przczyńskiej w Gliwicach po stronie lidla jest DEA a na przeciwko ARAL ale mogło mi sie zle wydawać..
  
 
ludziska kochane 99% benzyn i ON pochodzi z rodzimej produkcji. pozostały 1% jest przemycany z ukrainy czy z białorusi. gdyby V-power była przywozona z niemiec to kosztowałaby 10pln za litr. wiem bo sam zajmuje się dachówką BRAAS i ta produkowana w niemczech jest dwa razy droższa, bo siła robocza tam droższa jest a i opłaty dodatkowe związane z transportem też. wracając do tematu to wszystkie stacje czy to orlen czy shell czy bp maja polskie paliwa. dea miała zagraniczne i dlatego nie istnieje, zwykły rachunek ekonomiczny to zabił.
pozdrawiam
  
 
Dorzucę swoje dwa grosze.
Też gdzies czytałem, że etylina 95 jest na wszystkich stacjach z polskich rafinerii, jedynie V power i temu podobne są sprowadzane z zagranicy. Dlatego są droższe.
A z tą ceną 10zł Marcin_Radom nie przesadzaj. Koszt transportu z drugiego końca Polski, czy np. z Niemiec może być taki sam, a cena paliwa to głównie danina na rzecz budżetu państwa.
Nie wszystko można przeliczyć na dachówki np. niemiecki browar można kupić w polsce w cenie polskiego.
  
 
Cytat:
2005-09-01 08:40:59, Milas pisze:
np. niemiecki browar można kupić w polsce w cenie polskiego.



carlsberg jest np tanszy od lecha ale jest produkowany przez browar okocim, z reszta zagranicznych (z nazwy) piw jest pewnie podobnie.

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-09-01 09:52:54 ]
  
 
Jakiś czas temu Max2000 pisał jak sprawa wygląda z paliwami, tylko na początku roku mają niektóre stacje tzw kontyngent czy coś tam(np. Shell) Ów kontyngent jest paliwem przywiezionym z zagranicy oczywiście, ale ilość tego paliwa starcza na miesiąc. Później większość stacji bierze paliwo z jednej "kałuży" i różnie ceni. Max wie bo pracuje w branży. pzdr

PS: Oczywiście, jedni dolewaja więcej "dodatków" a drudzy mniej.
  
 
też mam małą "wtykę" do branży paliwowaj i nie mówię tu o koledze, który pracuje na stacji (nikomu nie ujmując). A z paliwami to jest tak, że czy to State Oil czy inne BP to wszyscy biorą z tej samej polskiej "studni" tylko na cysternach doworzących jest inny napis! Jedynie stacja Shell dzierżawi odzielny zbiornik gdzie dowożone jest paliwo zza granicy a potem dostarczane z tego zbiornika właśnie zaplombowanymi cysternami na teren całej Polski! Ale dokładnie nie wiem czy tak jest ze wszystkimi paliwami dostępnymi na stacjach Shell czy tylko z tym najlepszym a więc V-Power 99+...
  
 
Cytat:
2005-09-01 11:10:07, ramborior pisze:
też mam małą "wtykę" do branży paliwowaj i nie mówię tu o koledze, który pracuje na stacji (nikomu nie ujmując). A z paliwami to jest tak, że czy to State Oil czy inne BP to wszyscy biorą z tej samej polskiej "studni" tylko na cysternach doworzących jest inny napis! Jedynie stacja Shell dzierżawi odzielny zbiornik gdzie dowożone jest paliwo zza granicy a potem dostarczane z tego zbiornika właśnie zaplombowanymi cysternami na teren całej Polski! Ale dokładnie nie wiem czy tak jest ze wszystkimi paliwami dostępnymi na stacjach Shell czy tylko z tym najlepszym a więc V-Power 99+...



Mój znajomy ma prywatną stacje i ma paliwo Uniwersalne przyworzone z Czech a cena taka sama co 98 bezołow.
  
 
Po stronie LIDLA od 5 lat jest Schel, a po drugiej stronie od 2 lat jest JET. A ARAL i DEA były ale się zmyły (czyt. splajtowały).
  
 
Cytat:
2005-08-30 23:58:10, Maryo22 pisze:
Witam Oglądałem na turbo prezentacje używanej 5 i powiedzieli w nim że układ wtryskowy niezabardzo znosi nasze paliwo i sposobem na to jest raz na jakis czas wlanie mixola do paliwa Ktoś z was to stosował? jakie proporcje? no i co o tym myślicie? pozdro


podkreślili również,że robić to można na własną odpowiedzialność. to tak jakby tego nie powiedzieli. według mnie to bzdura, bo miałem w służbowym dizelku do czynienia z ropą z wielu krai. m.in ruską ,niemiecką, włoską i amerykańską. i powiem, że polska jak jest z pewnego zrudła to jest najbardziej przyjazna ze znanych mi. najgożej chodził na amerykańskiej. jest tak sucha, że w iraku dolewano specyfiki żeby pompy w nowszych starach sie nie zacierały( starsze stary miały smarowanie olejem silnikowym).za to polska wojskowa ropa o nazwie iz55 jest chyba najlepszym napędem jaki widziałem i niestety legalnie sie jej nie kupi.
  
 
Cytat:
za to polska wojskowa ropa o nazwie iz55 jest chyba najlepszym napędem jaki widziałem i niestety legalnie sie jej nie kupi.

dobra jest dobra a jaki łatwy rozruch w zimie
  
 
kiesys przyjechał klient na stacje orlen porsche 911 i robi pracownikom zadyme ze zalal i auto mu zle chodzi a ja do niego ze czemu nie leje shella 99 a on ze to taki sam szjs i mowi ze tylko na statoil jest dobre(zalal na orlenie bo musial) a co do pochodzenia paliw to wszystki pochodza z tej samej studni jak juz ktos tu to powiedział a shell 99 to zwykla 98 do ktorej wlewaja jakis ulepszacz o ile sie nie myle to 1 litr ulepszacza na 10000 litrow wachy gdzies o tym slyszalem
  
 
Cytat:
2005-09-01 19:17:04, hz10 pisze:
dobra jest dobra a jaki łatwy rozruch w zimie


temperatura parafinowania jak nazwa wskazuje ,to -55stopni. i to bez użycia siarki. żaden akumulator takiej temperatury nie wytrzyma , a ropka tak