Regulacja IV generacji dla wtrysku "full group"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy można wyregulować tak sekwencję, by silnik z wtryskiem typu "full group" pracował równo, bez większych niż na benzynie wibracji??
Założyłem w swoim Peugeot 406 1.8 16v instalację (Stag 200+wtryski Valtec) Po wielokrotnej próbie regulacji gazownicy orzekli, że full groupy muszą tak pracowac na gazie. Kiedy silnik ma temperaturę <90 to silnik pracuje tak nierówno jakby chciał wyskoczyć.
W ciągu miesiąca od założenia instalacji byłem 8 razy na regulacji- i nic, w dalszym ciągu beznadziejnie
Czy naprawdę nic się nie da z tym zrobić?
  
 
Witam.
Daj sobie spokój z sekwencją w tym aucie .
Masz do wyboru albo 3 generację np. Landi-Renzo IGS albo % generację z ciekłym wtryskiem gazu.
  
 
to znaczy, że nic sie z tym zrobic nie da?
Tępi gazownicy mówili mi, że auto bedzie chodzic dobrze na VI generacji, dlatego sie zdecydowałem. Teraz żałuję...
  
 
Witam.Napisaleś 6 gen.
Masz problem który rozwiąże tylko te dwie instalacje.
Mam już kilkunastoletnie doświadczenie z autogazem. Jestem w te klocki pierwszy na Sląsku.
  
 
źle wstukałem rzymskie cyfry, myślałem naturalnie o IV gen.
Dzięki za info.
pojadę w tygodniu do gazowników i spróbuję wynegocjować zamianę lub demontaż mojej instalacji.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-12-03 20:54:20, croma1 pisze:
Witam. Daj sobie spokój z sekwencją w tym aucie . Masz do wyboru albo 3 generację np. Landi-Renzo IGS albo % generację z ciekłym wtryskiem gazu.



Witam.
Naturalnie 5 generację z ciekłym wtryskiem gazu. Też się przejęzyczyłem.
  
 
Miałem kiedyś kontakt z człowiekiem, u którego w tym silniku dobrze chodziła instalka OMVL Dream XXI (bez "N").
  
 
Napisz jeszce raz bo nie zrozumiałem.
Masz instalację IV generacji w samochodzie z wtryskiem full group?

Bo jeżeli tak to odrazu ci powiem czemu na zimno ci trzęsie a jak się rozgrzeje to przestaje.

Gdy odpalasz silnik i jest zimny to chodzi na ssaniu i czasy wtrysków benzyny są duże a więc też czasy wtrysku gazu są też duże i w miarę silnik chodzi dobrze.
Ale w miarę rozgrzewania czasy wrtysku benzyny się skracają i z nimi też czasy wtrysku gazu.
W pewnym momencie czasy wtrysku osiągają najmniejszy mozliwy czas np u mnie 2ms i krócej nie są w stanie się otworzyć. Do cylindrów leci za duzo gazu a lambda pokazuje że mieszanka jest bardzo bogata.
u mnie w tej sytuacji silnik zaczyna falowac bo elektronika próbuje wyregulować to jakoś ale nie daje rady przez to ze wtryski gazu nie mogą wtrysnąc mniejszej ilości gazu.
Kolejny etap jest taki.
Silnik sie rozgrzewa a wraz z nim lecący na listwy gaz. Oczywiście rozgrzewają sie wężę oraz listwy. Gdy silnik jest już mocno rozgrzany to gaz który leci do listew jest gorący np 50 stopni a więc jest żadszy i nagle czas wtrysku gazu zaczyna rosnąć.
I wtedy wtryskiwacze gazowe zaczynaja prawidłowo dozowac ilośc gazu i silnik przestaje trząść lub tak jak u mnie falować.

A tak wogóle to dodam że każ wymontowac tę instalację lub przerobić na full grupę.

Ale raczej niech to wymontują.

Ja niemam tak dobrze bo zakładałem gaz 2 lata temu i co jest z instalacją doszedłem sam. Musiałem kupic laptopa i juz po chwili wiedziałem co się dzieje. A gaziaże pewnie też wiedzieli ale skasowali 5tys zł i są zadowoleni.Palcem nie ruszyli złodzieje. Bandyci !!!!!
A ja przez ten czas niszczę sobie silnik.

Mi zostało już tylko kombinować lub zdemontowac tę instalację.

Problem z sekwencjami w Fullgroup jest taki że jak dobrze zrobisz wolne obroty żeby nie szarpał silnik to na wysokich spieprzysz i silnik nie będize ciągnął.
Jak zrobisz wysokie obroty to spieprzysz jałowe.
U ciebie znaleźli kompromis taki że prawie chodzi dobrze na wolnych a na wysokich niewiem bo nic nie pisałeś.
Ale jakbys podłączył laptopa i zobaczył to na pewno się okaże że sonda lambda przy wcisniętym do dechy pedale spada ci do zera jak u mnie.
A wtedy wiadomo. Wypalasz gniazda zaworowe i zbliżasz się do remontu silnika.
  
 
Cytat:
2005-12-03 20:54:20, croma1 pisze:
Witam. Daj sobie spokój z sekwencją w tym aucie . Masz do wyboru albo 3 generację np. Landi-Renzo IGS albo % generację z ciekłym wtryskiem gazu.

święta racja popieram w 100%
  
 
napisal ze jak ma rozgrzany to trzesie silnikiem
  
 
Cytat:
2005-12-03 20:36:56, k55 pisze:
Czy można wyregulować tak sekwencję, by silnik z wtryskiem typu "full group" pracował równo, bez większych niż na benzynie wibracji?? Założyłem w swoim Peugeot 406 1.8 16v instalację (Stag 200+wtryski Valtec) Po wielokrotnej próbie regulacji gazownicy orzekli, że full groupy muszą tak pracowac na gazie. Kiedy silnik ma temperaturę <90 to silnik pracuje tak nierówno jakby chciał wyskoczyć. W ciągu miesiąca od założenia instalacji byłem 8 razy na regulacji- i nic, w dalszym ciągu beznadziejnie Czy naprawdę nic się nie da z tym zrobić?




Ja mam taki sam problem w Lanosie na pół-sekwencji , winą jest źle dobrana instalacja a mam taką sama jak Ty ! W poniedziałek jadę na zmianę wtryskiwaczy i komputera gazowego . Zmienią mi czerwone wtryskiwacze (chodzi o kolor cewki ) VALTEK 3 omowe na żółte 1 omowe różnica pomiędzy nimi polega na tym , że czerwone maja czas wtrysku powyżej 3 ms a żółte poniżej 3 ms , no i oczywiście dochodzi wymiana komputera gazowego bo STAG-200 nie obsługuje 1 omowych wtryskiwaczy dopiero STAG-300 ma takie możliwości !

Ja proponuje abyś pojechał do swojego gazownika i niech ci sprawdzi czas wtrysku benzyny na wolnych obrotach i gdy wyjdzie że masz czasy około 2 ms , to niestety musi Ci zmienić instalacje na taką jaka ja będę zmieniał ! Możesz jeszcze przedstawić swój problem na stronie producenta STAG-200 , a na pewno Ci doradzą co masz zrobić , ja tak zrobiłem i nie żałuje!