Jak odciąć pompe paliwa?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.W moim GSi czyba kończy się pompka paliwa bo gdy jest mało benzyny ( a zwykle jest mało bo jeżdże na gazie) to strasznie wyje.Pomyślałem sobie że można by ją jescze oszczędzić i odłaczać przy dłuzszych trasach.Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znaleść jakiś przewód zasialajacy pompę?
A po za tym może ktoś wie gdzie znaleść przewód zasilający tylna szybę ponieważ czy trzeba czy nie to zawsze mi się włącza i chciałbym mieć możliwość jej wyłączania.
  
 
W GSI pod maską przy akumulatorze jest bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa, wystarczy nim potrząsnąć i pompa przestaje pracować, żeby włączyć pompe wystarczy wcisnąć toto czerwone, ew. wyjąć bezpiecznik lub przekaźnik pompy paliwa.
  
 
Łazik mi zrobił to bardzo zgrabnie przekaźniczkiem-w momencie przejścia na gaz popma jest odłączana
  
 
Cytat:
2005-04-13 19:59:09, henryk1 pisze:
[...]Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znaleść jakiś przewód zasialajacy pompę?



w skrzynce bezpieczników masz przekaźnik od pompy paliwa.

możesz zastosować dodatkowy przekaźnik, który będzie rozłączał zasilanie cewki przekaźnika w momencie jak centralka sterująca poda zasilanie na elektrozawór gazowy.
ktoś z podstawową wiedzą o elektronice napewno to zrobi.
musi być to przekaźnik rozłączający.

innym sposobem byłoby podłączenie masy przekaźnika pompy paliwa pod przewód plusowy od cewki zaworu gazowego i podczas pracy na benzynie masa przekaźnika będzie przechodzić przez całą cewkę zaworu gazowego i rozłączy się w momencie podania (+) na cewkę elektrozaworu gazowego wyłączając przekaźnik pompy paliwa. problemem może być tylko rezystancja obu cewek (elektrozaworu u przekaźnika pompy paliwa), bo może się okazać, że oba urządzenia będą "pracować" ciągle szeregowo.
musiałbym to sprawdzić empirycznie.

najprostszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie zwykłego przełącznika klawiszowego odłączającego zasilanie przekaźnika pompy paliwa.


Cytat:
A po za tym może ktoś wie gdzie znaleść przewód zasilający tylna szybę ponieważ czy trzeba czy nie to zawsze mi się włącza i chciałbym mieć możliwość jej wyłączania.



jeżeli urządzenie mikroprocesorowe jest w miare sprawne (żadne nie jest sprawne w 100% ) to powinieneś mieć możliwośc wyłączenia ręcznie zasilania szyby ogrzewanej klawiszem na konsoli środkowej.
jeżeli to nie działa, to wyjmij bezpiecznik lub przekaźnik od szyby ogrzewanej w skrzynce bezpieczników.





[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2005-04-13 20:14:30 ]
  
 
Odnośnie szyby, to rzeczywiście mogę wyłączyć ją wyłącznikiem, "problem" tylko w tym że szyba włącza mi się po kazdym włączeniu zapłonu!A z kolei wyjęcie przekaźnika czy bezpiecznika eliminuje mozliwośc szybkiego włączenia szyby gdy zaparuje - istna paranoja.Mysle że tylko właściciele poldków mają tego typu problemy

Co do pompy paliwa to chyba faktycznie zastosuje przekaźnik albo raczej przełącznik podpięty gdzieś przy przekaźniku w skrzynce bezpiecnikowej.
  
 
Cytat:
2005-04-13 20:18:39, henryk1 pisze:
Odnośnie szyby, to rzeczywiście mogę wyłączyć ją wyłącznikiem, "problem" tylko w tym że szyba włącza mi się po kazdym włączeniu zapłonu!A z kolei wyjęcie przekaźnika czy bezpiecznika eliminuje mozliwośc szybkiego włączenia szyby gdy zaparuje - istna paranoja.[...]




to jest właśnie to, co pisałem o urządzeniach mikroprocesorowych.

w każdym jest coś.

u mnie są cyrki z oświetleniem wnętrza kabiny z opóźniaczem, czyli po wyłączeniu zapłonu. raz działa raz nie działa. i od razu chciałbym zamknąć wszelkie dyskusje na temat moich wyłączników drzwiowych!!! są sprawne, bo po właczeniu zapłonu wszystko działa tak jak powinno, tylko oczywiście bez opóźniacza...

mieliśmy wczoraj z robregiem niezłą polewkę z tego. w zasadzie to robert miał





[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2005-04-13 20:25:24 ]
  
 
Odnośnie tego że "każdym urzadzeniu mikroprocesorowym coś jest" mogę jescze dodać że u mnie np nie działają wycieraczki na pierwszym "biegu" i przy cylku spryskiwania.Wiem że można kupić nowe urządzenie za ok 100 zł ale czy warto....
  
 
Cytat:
2005-04-13 20:23:32, Admiral pisze:
to jest właśnie to, co pisałem o urządzeniach mikroprocesorowych. w każdym jest coś. u mnie są cyrki z oświetleniem wnętrza kabiny z opóźniaczem, czyli po wyłączeniu zapłonu. raz działa raz nie działa. i od razu chciałbym zamknąć wszelkie dyskusje na temat moich wyłączników drzwiowych!!! są sprawne, bo po właczeniu zapłonu wszystko działa tak jak powinno, tylko oczywiście bez opóźniacza... mieliśmy wczoraj z robregiem niezłą polewkę z tego. w zasadzie to robert miał [ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2005-04-13 20:25:24 ]


no bo Ty się tak uroczo wku.... denerwujesz na tego swojego zielonego skarbeńka
 
 
Cytat:
2005-04-13 20:27:54, henryk1 pisze:
Odnośnie tego że "każdym urzadzeniu mikroprocesorowym coś jest" mogę jescze dodać że u mnie np nie działają wycieraczki na pierwszym "biegu" i przy cylku spryskiwania.Wiem że można kupić nowe urządzenie za ok 100 zł ale czy warto....


Ja na Allegro kupiłem sprawne za 8zł.
  
 
Cytat:
2005-04-13 22:03:28, robreg pisze:
no bo Ty się tak uroczo wku.... denerwujesz na tego swojego zielonego skarbeńka


też uważam ze to słodkie...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A ja sobie zrobiłem tanie odciecie i jest mi z tym dobrze, kilka metrów przewodu, włącznik, przeciagnąć to wszystko od deski do bagażnika, przeciać kabel przy pompce, jedną żyłke przeciągnietego kabla do jednej odcietej końcówki, drugą do drugie, a przy desce obie pod włącznik i po zawodach. Koszt ok. 10 zł i masz zawsze pewność że pompka nie chodzi bo jakos nie ufam elektronice.
  
 
a nie łatwiej znaleść bezpiecznik od popmki i zrobic przed nim wyłacznik??
  
 
Cytat:
2005-04-14 00:10:00, KR pisze:
a nie łatwiej znaleść bezpiecznik od popmki i zrobic przed nim wyłacznik??


Duuużo łatwiej i taniej (mniej przewodu trzeba) jako że ów bezpiecznik jest za schowkiem. jeszcze łatwiej jest zrobić wyłącznik za bezpiecznikiem.
  
 
Cytat:
2005-04-13 22:35:37, Grzech pisze:
Ja na Allegro kupiłem sprawne za 8zł.



do plusa czy do caro???

bo to nie to samo.

i za jakim schowkiem jest bezpiecznik pompy paliwa?

w plusie od zaślepek dodatkowych wyłączników do bezpieczników jest kilkanaście centymetrów...



  
 
Cytat:

i za jakim schowkiem jest bezpiecznik pompy paliwa?



w caro "zwykłym" za schowkiem są przekaźniki min właśnie od pompy i są jakieś bezpieczniki-możliwe że własnie od pompki paliwa
  
 
Cytat:
2005-04-14 19:04:49, daniel pisze:
w caro "zwykłym" za schowkiem są przekaźniki min właśnie od pompy i są jakieś bezpieczniki-możliwe że własnie od pompki paliwa



zgadza się.



  
 
Wszystko ładnie i pięknie tylko czy odłanczanie pompy paliwa jest "zdrowe"??
Opinie na ten temat są b rózne, co ze smarowaniem pompy???
  
 
Cytat:
2005-04-16 07:54:36, Kasiunia pisze:
Wszystko ładnie i pięknie tylko czy odłanczanie pompy paliwa jest "zdrowe"?? Opinie na ten temat są b rózne, co ze smarowaniem pompy???



ale po co smarować pompę, jeżeli ona nie pracuje?

czy jak silnik auta jest unieuchomiony, to ciągle pracuje układ smarowania???



  
 
Cytat:
2005-04-16 07:54:36, Kasiunia pisze:
Wszystko ładnie i pięknie tylko czy odłanczanie pompy paliwa jest "zdrowe"?? Opinie na ten temat są b rózne, co ze smarowaniem pompy???


Jak się zapala na benzynie t oona sobie wystarczająco pochodzi, żeby się nie zastać. Przecież jak silnik pracuje to też nie pracuje cały czas tylko dopompowuje benzynę jak ciśnienie przed wtryskiem jest za małe.
  
 
Cytat:
2005-04-16 10:59:59, Grzech pisze:
[...]Przecież jak silnik pracuje to też nie pracuje cały czas tylko dopompowuje benzynę jak ciśnienie przed wtryskiem jest za małe.



z tym się nie mogę zgodzić.

pompa elektryczna pracuje bez przerwy i tłoczy paliwo pod stałym ciśnieniem, a w zależności od zapotrzebowania na paliwo przez układ zasilania, część paliwa płynie do listwy zasilającej wtryskiwacze a pozostała ilość wraca przez zawór zwrotny do zbiornika paliwa...