Cari e 2,0d ogrzewanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam problem z ogrzewaniem tzn caly uklad wodny jest goracy a rurki do nagrzewnicy sa zimne plyn jest odpowietrzone tez jest a nie grzeje i rurki sa drozne wczesniej grzalo ale stalo sie tak jak wymienilem termostat i zrobilem ssanie tzn byl zapchany taki zaworek przy pompie wtryskowej no i to poszlo juz dziala ale przestalo grzac co to moze byc ?
  
 
Moze zapchał się zawór przed nagrzewnicą? Albo cięgno puściło..
A jakim cudem i czym zapchał się bimetal na pompie?
  
 
moze i tak byc ze to ten zaworek ale czy przez ten zaworek moze mi sie robic cisnienie w ukladzie bo jak troszke pojezdze to musze potem strasznie uwazac przy odkreceniu korka z chlodnicy sadzi cisnieniem jak zle
  
 
zwykle jak mi ogrzewanie przestaje działac a układ jest gorący jak sie silnik zagrzeje a rurki idące do nagrzewnicy to ratuje to wymiana uszczelki pod głowicą ale to wiem z autopsji poloneza i Fiata 125p nie wiem jak tam jest w Cari a wiec moją wypowiedz prosze brac z przymrózeniem oka
  
 
a gdyby tak otworzyć ręcznie zawór na nagrzewnicę zapalić auto i wymontować i unieść w górę zbiorniczek wyrównawczy, bo z tego co piszesz to jest to zapowietrzienie układu po zmainie termostatu, spróbuj bo u mnie kilka lat temu w carinie z 86 2.0 Diesel pomogło właśnie odpowietrzenie

tu potrzeba hydraulika nie mechanika
  
 
w Cari E układ sam sie powinien odpowietrzyc , ja zmieniałem płyn i po przejechaniu około 2-3 km juz normalnie grzło w kabinie , a ze ostatnimi czasy z pompą miałem małe problemy to kilka razy miałem układ pusty i tak jak pisałem wystarczyły 2-3 km i juz zaczynało grzac w kabinie
  
 
no raczej na uszczelke pod glowica mi to nie wyglada bo powinno sadzic plynem jak odkrece korek z chlodnicy a nie sadzi a zimne sa rurki do nagrzewnicy i ta rurka od termostatu jak by sie nie otwieral i nie puszczal do chlodnicy a jest nowy bede w piatek kombinowal bez termostatu i bez zaworka do nagrzewnicy zobaczymy co mi to da
  
 
Termostat akurat tutaj nie ma nic do gadania, bo nagrzewnica jest i tak na małym obiegu.
Z tego co mi wiadomo, diesle w Toyocie (przynajmniej te starsze) długo się grzeją i ciężko tam doprowadzić do włączenia wentylatorów. (teść to zawsze przeklinał przy wymianie płynu w Corolli E9 1,8D )
Skoro masz nowy termostat, a wskaźnik nie pokazuje że ma za ciepło to może po prostu tak ma być ?
Pozdro.
  
 
no raczej nie wydaje mi sie ze tak ma byc bo raz ze nie grzeje tak jak powinna grzac i skad to cisniene w ukladzie a uszczelka pod glowica dobra w sobote bede czyscil wszystko od poczatku i mam tylko nadzieje ze nie okaze sie ze mam zawalony kanalek w bloku bo to juz bedzie nieciekawie
  
 
no i wszystko sie wyjasnilo nie otwieral sie termostat bo w bloku jest taki gniazdo ktore pordzewialo i plyn szedl nie tedy co powinien i nie mozna bylo odpowietrzyc ukladu
wiec jak to u nas bywa zostala zrobiona prowizorka polegajaca na wlozeniu trujnika przed zaworkiem od nagrzewnicy i rurka w gore i teraz tamtedy sie odpowietrza i wszystko dziala jak powinno termostat sie otwiera i mam cieplutko w srodku ale krwi mi to napsulo i dwie noce zarwane ale sie udalo