Tempomat z Omegi B do Senatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie, ponieważ czytam forum od dawna a piszę pierwszy raz chciałbym się przywitać

Mam problem z tempomatem w moim samochodzie (Senator B). Walczę z nim już długo i prawdopodobnie go nie uruchomię - sterownik jest uszkodzony, wymiana na inne nie ma sensu bo są takie same.
I teraz do sedna - chciałbym zaadoptować tempomat z Omegi ale potrzebowałbym schemat - podejrzewam że sygnały będą takie same tylko trzeba to poskładać.
Czy ktoś z kolegów dysponuje takim schematem?

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam

Tomek
  
 
Do pobrania z garazu.

A co do sygnalow to sie zgodze pojdzie bo czym sie roznia tylko zastanawia mnie sygnal predkaosci

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2006-09-29 18:21:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2006-09-29 18:21:37 ]
  
 
Cześć SENATOR, to co radziłeś zrobić ze sterownikiem na forum OKP zrobiłem, w jednym wymieniłem elementy, nic nie dało, drugiemu przelutowałem wszystkie luty - tez nic nie dało. I teraz kombinuję z przełożeniem. Na stronce www.senatorman.de jest idealnie opisany tempomat w Senatorach oraz jak go sprawdzić, rozpisane są poszczególne piny we wtyczkach, myślałem że może do Omegi też ktoś ma taką rozpiskę.
Dzięki za pomoc,

pozdrawiam,

Tomek
  
 
No hlopie niechce mi sie przepisywac tego co sam zobaczysz na schemacie pobranym z garazu od B
  
 
Ja właśnie adoptuję tempomat z Omegi B do Senia B i jak na razie nie działa a ponoć mam dwa z Omegi B na bank sprawne i żaden z nich nie rusza

Tak więc albo są niesprawne albo sygnał prędkości ma jakąś inną częstotliwość. Jeszcze trochę z tym polwaczę a potem spróbuję sprawdzić może u kogoś kto ma Omegę B.

Sygnał prędkości do tempomatu jest brany w Omedze B z ABS'u a nie z generatora przy skrzyni biegów jak w Seniu B.

Sprawdźcie na schemacie Omegi B wyjście 143 które idzie do 590 [CRC]. 590 jest to pin K we wtyczce od tempomatu. [ CRC] to skrótowa nazwa Cruise Controll.
Rozpiska całej wtyczki gdzieś jezt do znalezienie w necie bo sam znalazłem. Jak nie znajdziesz to stracę trochę czasu i wrzucę to zdjęcie tu.

Ja spróbuję dzisiaj podłączyś sygnał do ABS'u w Seniu B oile znajdę taki na schematach

  
 
musi dzialac ten sygnal predkosci gdyz zalozylem sterownik od servotronica z B a on takze pobiera sygnal predkosci
  
 
Wheeler_Dealers po co adaptujesz z omegi, trzeba naprawić ten oryginalny.

Bierzesz od swojej kobiety zmywacz do paznokci (acetonowy) nalewasz na talerz, kładziesz do tego rozebrany sterownik tempomatu. Po 10 minutach cały lakier ochronny z płytki się rozpuszcza i odchodzi, suszysz sterownik. W rękę odsysacz do cyny i zbierasz całą cynę z płytki, wszystkie punkty lutownicze. Następnie cyna do ręki i lutujesz z powrotem każdy punkt lutowniczy. Po tej operacji sterownik powinien już działać, jeżeli nie jest uszkodzony. Ja tak zreanimowałem 3 sterowniki ponad rok temu, do dzisiaj chodzą ok.
  
 
Przelutowalem cały niechodzący sterownik i dalej nie chodzi. Szkoda bo zajęło mi to aż 4 godziny i efekt jest zerowy.

Ale mam za to u siebie w aucie sterownik który chodzi nie do końca poprawnie.

Można go załączyć ale zamiast cały czas trzymać w naciągu linkę gazu to rozpędza się do prędkosći o 20 km/h większej niż jadę po czym puszcza gaz całkowcie, auto zwalnia i znowu podciąga linkę przyspieszając do zapamiętanej prędkości no i tak w kółlko jest to szarpana jazda. Tylko czasami po długich bojach udaje mi się go normalnie zastartować tzn. chodzi jak powinien, żadnego szarpania tylko płynna jazda i utrzymywanie prędkosci na stałym poziomie.

Zastanawiam się czy go przelutowywać bo może już wogóle nie chodzić.

Co jeszcze mógłbym innego zrobić z tym sterownikiem żeby go nie załatwić na amen?

Masz jakiś sprawny sterownik na pchnięcie Tomciar?
  
 
Musisz przelutować następny, bo widocznie ten przelutowany jest zepsuty, miałem też taki. A te moje przelutowane przed naprawą działały dziwacznie - identycznie jak Twój opisywany. Jestem na 100% pewny że jak przelutujesz tego świrującego to będzie działał.
pozdr
  
 
Tak zrobię.

Zobaczcie ten link, to jest aukcja z elementami elektronicznymi do wymiany w sterowniku od tempomatu.

http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180253099434

Są to chyba głównie kondensatory, przecież one od starości wysychają. Co o tym myślicie kondensatory trzeba wymianiać?


  
 
Na początku też myślałem że kondensatory - wymieniłem razem z tranzystorami i nie pomogło. Przelutowanie wszystkich punktów pomogło.


[ wiadomość edytowana przez: tomciar dnia 2008-08-20 22:25:39 ]
  
 
Dokonałem pomiaru pojemności sześciu kondensatoró elektrolitycznych. Pojemności są prawidłowe czyli nie trzeba ich wymieniać.
Dzisiaj przelutuję cały sterownik.

Ciekawe czemu te punkty lutownicze mogą szwankować? Przecież tam nie płyną wysokie moce które mogłby wypalić połączenia.

Co jest tego przyczyną? Jakaś wada fabryczna?
  
 
To jest wada fabryczna - zimne luty.

EDIT:

Informacyjnie: teraz przelutowałem trzeci swój sterownik leżący jako zepsuty od 2 lat - działa perfekcyjnie - tak że mam jeden zbędny 100% sprawny sterownik tempomatu do Senatora B / Omegi A. Gdyby ktoś potrzebował proszę o kontakt na PW lub GG: 3030067


[ wiadomość edytowana przez: tomciar dnia 2008-08-21 12:00:11 ]
  
 
Wlutowałem te 6 kondensatorów spowrotem. Lutowanie całości zostawiłem sobie na inny termin bo to trochę trwa.

Akurat wypadł mi nieplanowany wyjazd, to wziąłem wsadziłem płytkę w puszkę i podłączyłem do auta.

Co się okazało tempomat działa jak należy. Chodzi idealnie.

Nie przelutowywałem całej płytki tylko te kondensatory i aż dziwne że to pomogło.

Sposób jest dobry, ale tylko na sterowniki które jeszcze chodzą.