Silnik BMW w Ładzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie - mam w garażu kompletny silnik R4 M10 1800ccm 105KM skrzynię, dyfer i most, generalnie wszystko z rozbiórki BMW E28.

Pytanie czy takie 4 cylindrowe 1,8 wejdzie do 2107? Czy ktoś z Was swapował ładę silnikiem BMW?
  
 
Wejdzie, ale chyba nikt na Forum tego nie robił.
  
 
W dzisiejszych czasach wszystko jest kwestia checi, funduszy i czasu, nie ma rzeczy niemozliwych, przykladem jest moj znajomy ktory wstawil caly uklad napedowy z bmw e39 z silnikiem M30B35 w bude starego poloneza rocznik 82 efekt jest porazajacy! w sprincie spod swiatel na 1 i 2 biegu przednie kola nie dotykaja asfaltu
  
 
M10 wejdzie bez problemu (do 125p wchodzi, a łada ma nawet szersza komorę, długość podobna), problem może być tylko z wysokością, ale przy rozsądnym ustawieniu się zmieści.
  
 
Silnik BMW pod maska lLady
Silnik BMW pod maska Lady 2

Nie jest to M10.
M10 maja opinie bardzo dobrych, mocnych i niezawodnych silnikow - to zdaje sie wlasnie na m10 robiono rajdowki.
Ja uwazam ze wejdzie taki silnik, i sam myslalem o takim przeszczepie.
Nie wiem tylko czy nie lepiej wstawic cos mocniejszego troszke. choc z drugiej strony, jak masz taki silnik to czemu by nie
Nie wiem tylko jak ze skrzynia - wydaje mi sie ze one maja lewarek bardzo mocno cofniety w stosunku do lady.
  
 
No więc mam taki komplet w doskonałym stanie, mam dobrze wyposażony garaż z kanałem i siostrzeńca mechanika z zapałem do stworzenia samochodu uczącego pokory na drodze
Założenia są takie, że na zewnątrz Ładzianka ma mieć stan fabryczny, a pod owczą skórą ma się czaić wilk

Musze poszukać stron na których przedstawione podobne swapy, żeby nie wyważać otwartych drzwi...
  
 
jose - 125p ma szerzej rozstawione podłużnice, a do tego przekładnię "na zewnątrz" a nie w środku komory tam gdzie łada (a to bardzo przeszkadza przy swapach).

odnośnie wilka w owczej skórze - łada z silnikiem 105 koni to będzie co najwyżej pudel, w najlepszym wypadku lekko agresywny cocker spaniel
  
 
Cytat:
2010-02-16 11:25:16, Andrew01 pisze:
odnośnie wilka w owczej skórze - łada z silnikiem 105 koni to będzie co najwyżej pudel, w najlepszym wypadku lekko agresywny cocker spaniel



Ja jestem tego samego zdania! Jak juz uczyć pokory to czyms naprawde mocnym! M30 nadaje sie do tego super, lecz jesli juz sie swapuje ten silnik to trzeba robic caly układ napędowy z BMW kombinować i dopasowywac poszczególne elementy, troche pracy przy tym bedzie, ale performance bedzie masakryczny z pewnością, i uczenie pokory napewno bedzie skutkowało
  
 
Cytat:
2010-02-16 15:13:07, djmarkus pisze:
Ja jestem tego samego zdania! Jak juz uczyć pokory to czyms naprawde mocnym! M30 nadaje sie do tego super, lecz jesli juz sie swapuje ten silnik to trzeba robic caly układ napędowy z BMW kombinować i dopasowywac poszczególne elementy, troche pracy przy tym bedzie, ale performance bedzie masakryczny z pewnością, i uczenie pokory napewno bedzie skutkowało


No dobra... mam jeszcze komplet do swapa - silnik 2,7 eta, w wersji odprężonej ma 123KM, po założeniu głowicy z M20B20 ma to moc ok 170KM. Pytanie tylko ile betonu trzeba wlać do bagażnika Łady żeby to normalnie w zakrętach jeździło??
  
 
Cytat:
2010-02-16 15:34:33, BA3_2107 pisze:
No dobra... mam jeszcze komplet do swapa - silnik 2,7 eta, w wersji odprężonej ma 123KM, po założeniu głowicy z M20B20 ma to moc ok 170KM. Pytanie tylko ile betonu trzeba wlać do bagażnika Łady żeby to normalnie w zakrętach jeździło??




z każdą mocą można jeździć normalnie na zakrętach
a jak już się swapuje to nie po to by jeździc normalnie na zakrętach tylko bokami
  
 
Niestety z tym betonem w bagażniku masz trochę racji. W ładzie jest dosyć niekorzystny rozkład masy już w serii. Żeby dało się ładzianą jezdzić nie tylko na wprost, trzeba pomyśleć zupełnie w drugą stronę niż Ty - czyli mały (lekki) silnik, z dużą mocą, a nie duży silnik z małą mocą .
Propozycje niestety są standardowe i bardzo oklepane z mojej strony. Seria silników rovera (już z kosmicznie leciutkiego 1.4 masz 103 konie, a dodatkowo poprawiasz nim rozkład masy nawet w stosunku do silnika łady), a 1.8 waży prawie tyle samo co 1.4 (konstrukcyjnie to jest 1.4 stroked i bored ), a juz do 160 koni dochodzisz w serii. Jednak 1.8 vvc jest niestety bardzo drogi...
Z dużych motorów, napewno nie ma co wkładać nic wiekszego niż c20xe. Niestety nie jest lekki ten silnik, ale masz już w serii 150 kuni, a po uturbieniu (zakładam że nie ma co dłubać n/a do auta na miasto) robi sie grubo powyżej 200.
Dużo można podobnych motorów wymyśleć, np SR20DE, albo fordowski bodajże zetec (?) 150 konny, ten z escorta RS. Każdy z tych motorów można grubo podłubać.
A te silniki co masz możesz sprzedać, i kupić jakiś właśnie bardziej odpowiedni.

Oczywiście ten 1.8 z bmw też da rade, bedzie szybciej niż seryjną ładzianą, ale szału nie będzie, to Ci mówie na 100%.
  
 
Albo Vke z łopla, albo mitsubishit - fordy chyba tez- skorpiaczek, sciera 4x4 ?

Ja tam bym chcial miec kiedys takie auto co by deba stawalo Ale tylko na wprost bym nim jezdzil

  
 
Cytat:
2010-02-16 17:40:48, Andrew01 pisze:
Z dużych motorów, napewno nie ma co wkładać nic wiekszego niż c20xe. Niestety nie jest lekki ten silnik, ale masz już w serii 150 kuni, a po uturbieniu (zakładam że nie ma co dłubać n/a do auta na miasto) robi sie grubo powyżej 200. Dużo można podobnych motorów wymyśleć, np SR20DE,



powiem tak co do C20xe to różnica wagi miedzy silnikiem łady 2110z 8v jest nie wielka raptem 11 kilo SR20 jest duzo cięższy niż C20xe a uturbione 150KM z opla da jakieś 210KM może troche więcej ale nie ma co duż dmuchać bo C20xe nie jest odprężony chyba że dorwiesz C20letto dmuchasz do bulu
(a nie sądze ze silnik od klasyka jest lrzejszy od przednionapędówki)

[ wiadomość edytowana przez: kropi dnia 2010-02-16 22:27:10 ]
  
 
O to właśnie chodzi że nie ma dużej różnicy wagi. Uturbianie miałem oczywiście na myśli z odprężaniem. Leta nie znajdziesz w normalnej cenie nadającego się do użytku, dlatego pisałem o uturbianiu c20xe.

Ogólnie to można sie bawić w różne wydumki za dużą kasę. Jednak w kwestii niskobudżetowej pomyślałbym mimo wszystko o czymś innym niż zaproponowane przez autora tematu 2 średnie motory bmw.

[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2010-02-16 23:05:56 ]
  
 
Cytat:
2010-02-16 17:40:48, Andrew01 pisze:
Niestety z tym betonem w bagażniku masz trochę racji. W ładzie jest dosyć niekorzystny rozkład masy już w serii. Żeby dało się ładzianą jezdzić nie tylko na wprost, trzeba pomyśleć zupełnie w drugą stronę niż Ty - czyli mały (lekki) silnik, z dużą mocą, a nie duży silnik z małą mocą . Propozycje niestety są standardowe i bardzo oklepane z mojej strony. Seria silników rovera (już z kosmicznie leciutkiego 1.4 masz 103 konie, a dodatkowo poprawiasz nim rozkład masy nawet w stosunku do silnika łady), a 1.8 waży prawie tyle samo co 1.4 (konstrukcyjnie to jest 1.4 stroked i bored ), a juz do 160 koni dochodzisz w serii. Jednak 1.8 vvc jest niestety bardzo drogi... Z dużych motorów, napewno nie ma co wkładać nic wiekszego niż c20xe. Niestety nie jest lekki ten silnik, ale masz już w serii 150 kuni, a po uturbieniu (zakładam że nie ma co dłubać n/a do auta na miasto) robi sie grubo powyżej 200. Dużo można podobnych motorów wymyśleć, np SR20DE, albo fordowski bodajże zetec (?) 150 konny, ten z escorta RS. Każdy z tych motorów można grubo podłubać. A te silniki co masz możesz sprzedać, i kupić jakiś właśnie bardziej odpowiedni. Oczywiście ten 1.8 z bmw też da rade, bedzie szybciej niż seryjną ładzianą, ale szału nie będzie, to Ci mówie na 100%.



Dzięki za cenne informacje - może faktycznie założenie 1,4 mpi lub 1,6 niesie za sobą mniej przeróbek i kosztów niż swap silnika BMW. Poza tym, tak jak piszesz rozkład mas jest dobry i zdaje się że nawet koledzy z forum mają takie ładzianki, więc można liczyć na fachową pomoc w razie problemów.
Dowód że 2,5litra z Bawarii dobrze sobie radzi w budzie klasyka znalazłem na tym filmiku
Szczerze mówiąc tyle pod butem mi wystarczy, no i dźwięk R6 jest nie do pogardzenia

Jeżeli zdecydowałbym się na 1,4 rovera, to najlepiej zakupić rozbitego, zgnitego poldka i do roboty



[ wiadomość edytowana przez: BA3_2107 dnia 2010-02-17 09:26:17 ]
  
 
Nie musisz szukać rozbitego Poldka, tanie, jeżdżące sztuki z Roverem można kupić już w całości
  
 
Jesli 1,4 rovera to trzeba troche uwazac i pilnowac smarowania i chlodzenia bo uszczelki pod glowica to duzy minus tych silnikow, mialem juz w swojej karierze 2 takie podozery, i w obu padly uszczelki, ale na dobra sprawe to z Ladowskiego 1,3 bez problemu mozna zrobic 100kucy, lecz tansza opcja bedzie swap 1,4 rovera
  
 
Cytat:
2010-02-17 13:50:58, djmarkus pisze:
Jesli 1,4 rovera to trzeba troche uwazac i pilnowac smarowania i chlodzenia bo uszczelki pod glowica to duzy minus tych silnikow, mialem juz w swojej karierze 2 takie podozery, i w obu padly uszczelki, ale na dobra sprawe to z Ladowskiego 1,3 bez problemu mozna zrobic 100kucy, lecz tansza opcja bedzie swap 1,4 rovera



Ha! Właśnie poruszyłeś temat, który mnie bardzo intryguje: Ile i jakim sposobem da się wydusić z Ładowskiego 1300ccm?
Jak ten silnik to znosi?
  
 
Silniki Ładowskie sa to niezwykle wytrzymałe jednostki a co do podniesienia mocy to wystarczy zrobic głowice, czyli polerka, planowanie, co znacznie doprezy silnik, dorobić albo ściągnąć z Moskwy kolektory pod dwa gazniki solexa, albo jesli dostaniesz gdzies webery, sportowy kolektor wydechowy, malo restrykcyjny układ wydechowy albo zrobic calkowicie przelot, wstawić garbate tłoki, i sportowy wałek rozrządu to powinno spokojnie wystarczyć do zbliżenia mocy do 100kucy choć gdzies na jakimś forum widzialem turbo Lade gdzie z silnika 1,3 facet wycisnol okolo 200koni

http://rajdowypoznan.com/
topics2/s-lada-2107-vt1981.htm?
sid=c3da1284d7d541b86d518240041490f1
tutaj masz troszke info
i zajrzyj jeszcze do dzialu sprzedam-oddam, 5turbo ma troche fajnych gratow do sprzedania

[ wiadomość edytowana przez: djmarkus dnia 2010-02-17 17:03:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: djmarkus dnia 2010-02-17 17:16:41 ]
  
 
Ta łada z powyższego linka należy do Tomek2107 z naszego forum. Jakiś czas temu miał też do sprzedania silnik 1.3 podłubany troche, do dokończenia i poskładania, możesz się do niego odezwać może ma jeszcze.

Gdybyś szedł w stronę rovera to mam kompletny zestaw na swapa gdybyś potrzebował