Swap silnika a rozrząd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, przymierzam się do zakupu silnika do swapu, a właściwie już mam nagrany silnik, ale naszło mnie pytanie:

Jak tak duży przyrost mocy wpłynie na układ przeniesienia napędu jako całość ?
Wiadomo skrzynia będzie adekwatna do silnika ale co z wałem i rozrządem ?

silnik planuje 2,0 150KM z opla, ale to jest wzrost mocy o 100 %

co o tym myślicie ? wał nie pokaże mi wała ?
  
 
wał wytrzyma, gorzej z dyfrem, natomiast nie wiem o co Ci chodzi z tym rozrządem
  
 
mój błąd, chodziło mi oczywiście o dyfer


proszę admina o korektę tematu

[ wiadomość edytowana przez: Crazy_Ivan dnia 2010-05-27 21:22:50 ]
  
 
E dyfer trochę pożyje myśle (najwyzej bedziesz wymieniał co 1000 km).
Natomiast z tym silnikiem będziesz musiał prawie całą ścianę grodziową zrobic i sporą częśc tunelu środkowego od nowa - mam zdjęcia kilku ład z c20xe i w kazdej nie obeszło się bez ogromnego rzeźbienia i zupełnej destrukcji sciany grodziowej (5x większa rzeźba niż w mojej roveroładzie ).

aha - i nie żebym Cię zniechęcał czy coś - jak to zrobisz ładnie to powstanie bardzo fajna ładna, a ja zdecydowanie zawsze popieram tego typu projekty. Piszę to tylko żeby Ci uświadomić ile z tym roboty, jeśli przypadkiem nie zdajesz sobie z tego sprawy
  
 
kurde już mam dość tego wszystkiego, zdecydowałem się na C20XE ale nie potrafię znaleźć nic w dobrym stanie, same zajechane egzemplarze
a jaki masz silniczek w swojej Ładnej ?
i z czego skrzynia wzięta ??
  
 
Na razie bidne seryjne K16 1.4 103 wychudzone kunie.
Ale powoli zabieram się za składanie jednostki 1600

Skrzynia Polonez
  
 
Cytat:
2010-05-28 20:00:27, Crazy_Ivan pisze:
kurde już mam dość tego wszystkiego, zdecydowałem się na C20XE ale nie potrafię znaleźć nic w dobrym stanie, same zajechane egzemplarze a jaki masz silniczek w swojej Ładnej ? i z czego skrzynia wzięta ??



Kolego nie szukaj samego silnika kup cala calibre mozna wyrwac taka juz za 1500 i przynajmniej bedziesz wiedzial w jakim stanie jest silnik.Odpalisz i bedziesz slyszal czy chodzi rowno i cicho.Ale i tak musisz sie liczyc ze bedziesz musial zajrzec do glowicy niedopilnowane XE lubi lykac olej.Co do ceny za cali to nie wyssana z palca bo sam kupilem dwie jedna za 1600 a druga za 1100 oczywiscie na swapa
  
 
Kropi, chyba zrobię tak jak mówisz, rzeczywiście będzie taniej

Andrew01, podaj proszę jakieś namiary na te Łady z C20XE, jak już ktoś to robił to po co mam wywarzać otwarte drzwi
  
 
Namiarów żadnych nie mam. Ale rozkminiałem temat, sam chciałem wrzucić c20xe, ale jednak odpuściłem z kilku względów (ale głównie ze względów związanych z przeróżnymi problemami nazwijmy to "sportowymi")

Tak jak pisałem mam fotki ład z tym silnikiem, w tej chwili takie 2 wygrzebałem z czeluści twardego dysku :



Uploaded with ImageShack.us


Jak widać trzeba wyciąć trochę ściany grodziowej i tej "półki" gdzie są wycieraczki.

Wg mnie w komplecie z tym silnikiem trzeba zaserwować obspawanie budy, wzmocnienie przednich podłużnic, szczególnie na odcinku gdzie przód łączy się z resztą budy, klatki pewnie nie będziesz wstawiał (?)

Jaką skrzynię chcesz wsadzić ?
  
 
ja myślę np., że jak już wsadzać taki silnik do Łady to robić to z kłówką i szperą, a nie na seryjnych tailach, bo raczej nie wytrzymają. Po sobie widzę już np. że błędem było pakowanie seryjnej skrzyni na docieranie, bo już zaczyna się rozpadać (synchro na 4 nie wydala ), ale to może też przez mój styl zmiany biegów w każdym bądź razie jak już wsadzać taki motor to robić to z pełnym przeszczepem układu napędowego i tylnego zawieszenia, a jak nie to na sportowych tailach, bo na serii trochę mija się to z celem, ale to moja opinia tylko
  
 
3zer, jest dużo innych, tańszych i dużo lepszych do codziennej jazdy rozwiązań do tego silnika niż kłówka z łady (w zasadzie lepszych niż jakakolwiek kłówka).
Jest skrzynia oplowa 5sp z omegi, jest getrag z bodajże rekorda, jest Type 9 fordowska po dokupieniu odpowiedniego dzwonu, a po zrobieniu flanszy na zamówienie można podpiąć z jakiegoś mocniejszego bmw .
Każda z tych skrzyń bez problemu zniesie te 150 kucyków, większość z nich będzie dużo tańsza niż kłówka łady (do której i tak by trzeba jakąś flanszę kminić).

A jak ktoś chce do wyścigów, to do tego silnika można kupić sekwencję rwd 6sp z chyba 30 możliwymi kombinacjami przełożeń przy zamawianiu, która też będzie lepsza od ładowskiej kłówki, ale tym razem pod względem czysto sportowym .

Pozostaje jeszcze kwestia tylnego mostu ile zniesie, i na co go zamienić (np na most od volvo jak ktoś robi dupowoza w niskim budżecie)

PS: Z resztą autor tematu napisał w pierwszym poscie że skrzynia będzie adekwatna do silnika, stąd moje pytanie powyżej, jaką skrzynię planuje wsadzić (bo wiadomo że nie ładowską)




[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2010-05-30 17:50:51 ]
  
 
a ja sie z Tobą nie zgodzę podaj mi cenę sekwencji 6sp, bo trochę raczej w inne budżety celujesz A kłówek z Łady nie doceniasz widzę, a węgrzy na tym latają nie tylko w VFTSach ale też w e30, e36 i innych rwd z prostego powodu - jest tania, wytrzymała i bajecznie prosta w serwisowaniu a myślę, że jakby ktos chciał pchać sekwe to nie pchałby tego do Łady, chyba, że by miał wystarczająco gruby portfel, żeby na budzie z Łady albo jej odlewie zbudować prototyp
  
 
Przy opcji c20xe myślałem nad jakąś z omegi B, rozkminiłem ten problem na forum GSI i dowiedziałem się, że opel miał jeden blok silnika 2,0 zmieniali tylko "górę" silnika 8/16v i skrzynie FWD/RWD i wsadzali do wszyskiego jak popadnie. Więc skrzynia z omegi jest plug and play, dochodzi tylko zmiana sprzęgła i koła zamachowego.

Co do mostu i dyfra (BŁAGAM moda o zmianę tytułu topicu, bo za każdym razem płonę ze wstydu ) to seria, konsultowałem to z MarTin'em i u niego (V6 i skrzynia ze scorpio reszta seria po generalce) wszystko gra, a silnik jest nawet mocniejszy.

Natomiast teraz, zastanawiam się jeszcze nad przekrętem tego typu:
kupić rozbite/przerdzewiałe/na części BMW i zrobić swap całego podwozia, tylko to za dużo rzeźbienia będzie. Silnik i skrzynia jedna sprawa, ale punkty mocowania przedniego i tylnego zawieszenia to już poważna zabawa, na dłuuuuugie miesiące.
A chcę pojeździć trochę jeszcze w tym roku po suchych drogach żeby się podszkolić w jeździe RWD, bo co wynikło z jeździe po śniegu można zobaczyć w innym topicu
  
 
nie kupisz bety z dobrym silnikiem a tym bardziej jak bedzie rozbita te silniki sa mocno zajechane i ciezsze od oplowskiego XE a co do skrzyni to dobrze myslisz z omegi b bo ta z A jest wieksza i dluzsza. wiem bo przerabiam ten temat C20NE i skrzynia omega A do 125p (malolat rozbiera i tnie co mu pokaze a pozniej ja bede rzezbil)
  
 
Omg, czytajcie ze zrozumieniem

3zer - na początku wymieniłem 3 opcje bardzo dobre do zastosowań ulicznych, i duuużo tańsze od kłówki ładowskiej . O tej sekwencji pisałem w formie raczej żartu, poza tym napisałem że lepsza jeśli chodzi o względy sportowe, a nie o budżet

Crazy_Ivan - wymieniłem Ci 3 skrzynie które podejdą do Twojego silnika plug 'n play, opcja z omegi B będzie najtańsza i najprostsza do dostania. Na 90% musisz też zmienić koło zamachowe na takie z omegi i łożysko w wale, miskę olejową i być może smoka, ale to już sobie sprawdzisz jak będziesz miał graty, mi się nie chce szukać .

Odnośnie reszty napędu to pozostaje wał - do przerobienia (skrócenia) z tego auta, z którego będziesz brał skrzynię albo dyfer.

Pisałem Ci też o moście z volvo który wytrzyma, a odnośnie BMW to łatwo wsadzić cały zawias od e30 łącznie z dyferm, i nie jest to temat na długie miesiące, a jedynie długie godziny .
Poza tym myślę że most łady wytrzyma chociaż trochę .

A wymiana całego podwozia to już pomysł raczej bezsensowny, to już lepiej zbudować prototyp od podstaw . Z bmki jedynie ewentualnie skrzynie z flanszą (lub silnik bmw), wał, dyfer i tylny zawias
  
 
Andrew01, zrozumiałem, ale dzięki za ponowne spokojne wytłumaczenie

wrzuciłem trochę fotek i zadałem parę pytań w moim wątku w "klubowych"
  
 
przeglądałem kupię-sprzedam i znalazłem ogłoszenie bartixr-a o szperach, jak myślicie, czy opłaca mi się inwestować w takie rozwiązanie ?
rozpórkę też ma wystawioną, więc można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Z tego co wyczytałem na forum, obojętnie jaki problem nie byłby poruszany, większość użytkowników poleca "MADE IN CCCP" więc chyba nie jest to zły pomysł.

Zdecydowałem się na pozostawienie seryjnego zawieszenia, z przodu i z tyłu. Wyremontuję tylko, wymienię amory (na sportowe), sprężyny (na krótsze), gumki (na twardsze), do tego rozpórki i wspomaganie kierownicy.
Co sądzicie o takim planie ?

Chcę mieć autko którym mozna szybko ruszyć, pokonać zakręt, ale żeby nie połamało mi kręgosłupa jak przejadę po torach tramwajowych w mieście
  
 

ja pewnie jako osoba sprzedająca nie będę postrzegany jako obiektywny komentator.
nie zależy mi na sprzedaży bo nie szperami zarabiam na chleb

szczerze polecam, świetny produkt.

napewno pozwoli bardziej optymalnie ruszać i wykorzystywać moc autka na każdym rodzaju nawierzchni, z zwłaszcza sypkiej i zimą!

jakby do tego jeszcze zmiany w przełożeniach skrzyni , np rząd R1 i zmiana przełożenia głownego to byłoby naprawdę dynamiczne autko przy niekoniecznie mocnym motorze.

dać dobre ogumienie i śmigać.

jak coś to pisz.
  
 
Cytat:
2010-06-06 16:19:18, bartixr pisze:
zmiany w przełożeniach skrzyni , np rząd R1 i zmiana przełożenia głownego



poproszę na polski niezmechanizowany
(do tego silnika C20XE chcę pięciobiegową skrzynię z omegi)
  
 

a to nie, ja myślałem o dopieszczeniu oryginalnaej skrzyni.
jest sporo "rosyjskich" sposobów.