RAV4 II D4D 2003 - drżenie na biegu jałowym.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni, witam serdecznie.

Moja RAVka (przebieg prawie 200tys) od pewnego czasu dostała sporych drgań na luzie. Pierwotne podejrzenie o nierówną pracę silnika i ewentualne problemy z którymś z wtryskiwaczy zostało rozwiane przez badanie w ASO. Jego wynik wskazuje wyraźnie, że silnik pracuje poprawnie (na ciepło i zimno), nie ma żadnych odchyleń od normy, a parametry wtrysków są ok. Poduszki pod silnikiem też są całe.
Kolejnym podejrzeniem jest problem z kołem dwumasowym i jego zużycie. Taką przynajmniej diagnozę stawiają w ASO (choć jak zwykle tam to bywa zastrzegają, że co jest grane to wyjdzie po rozebraniu).

Chciałbym Was podpytać, czy coś jeszcze może być powodem takich drgań, coś jeszcze powinienem sprawdzić zanim podejmę decyzję o rozebraniu i sprawdzaniu koła dwumasowego? Żadnych innych nieprawidłowości nie odnotowuję. Silnik pracuje poprawnie.

Będę zobowiązany za radę od forumowiczów fachowców.

No i pytanie dodatkowe, równie dla mnie ważne. Szukam sprawdzonego warsztatu w Warszawie, który zna się na Toyotach i jeśli to okaże się konieczne podejmie się wymiany koła dwumasowego i co najważniejsze zrobi to poprawnie.

Pozdrawiam
Sigurd
  
 
jeśli w miarę dobrze posprawdzali auto i jest ok to najprawdopodobniej koło dwumasowe,potwierdzam,może to być to.
  
 
Sigurd - a jaki masz przebieg Ravki? I ile Ty przejechałeś tym samochodem i w jakich warunkach?
To może być koło dwumasowe, ale trzeba dobrze sprawdzić pozostałe elementy.
Jakie masz wartości korekcji wtrysków? Ja w ASO nie wierzę ...
  
 
Jezeli na zimnym po nocy i na cieplym korekcje wtryskow sa ponizej 2 to najprawdopodobniej dwumas ale pewnosci miec nie bedziesz puki nie rozbierzesz.A sprzeglo chodzi lekko czy topornie?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Parametry wtryskiwaczy są następujące:
1. Na zimno
W1: 0,003
W2: -0,154
W3: -0,622
W4: 0,315

2. Na ciepło
W1: -1,094
W2: -0,310
W3: -1,566
W4: -0,730

Sprzęgło przy wciskaniu daje opór (jednym palcem pewnie nie wcisnę, ale nie ma tragedii). Niestety to moja pierwsza RAVka, więc nie mam porównania.

Auto ma przebieg prawie 200 tys. Od licznika 140tys jest u mnie, wcześniej było we Włoszech. Jeździ głównie po utwardzonych drogach (choć zdarza się czasem wypad w teren, ale lekki).

Pozdrawiam
Sigurd



[ wiadomość edytowana przez: Sigurd dnia 2013-05-09 11:03:55 ]
  
 
Cytat:
2013-05-09 10:23:38, Sigurd pisze:
Parametry wtryskiwaczy są następujące: 1. Na zimno W1: 0,003 W2: -0,154 W3: -0,622 W4: 0,315 2. Na ciepło W1: -1,094 W2: -0,310 W3: -1,566 W4: -0,730 Sprzęgło przy wciskaniu daje opór (jednym palcem pewnie nie wcisnę, ale nie ma tragedii). Niestety to moja pierwsza RAVka, więc nie mam porównania. Auto ma przebieg prawie 200 tys. Od licznika 140tys jest u mnie, wcześniej było we Włoszech. Jeździ głównie po utwardzonych drogach (choć zdarza się czasem wypad w teren, ale lekki). Pozdrawiam Sigurd [ wiadomość edytowana przez: Sigurd dnia 2013-05-09 11:03:55 ]


mysle ze dwumas ma zbyt dobre korekcje aby bylo cos innego.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Z wtryskami nie ma tragedii - jedynie 3 na ciepło ma gorsze parametry, ale to nie powinno powodować takich objawów.
Przebieg już je spory, jak sprowadzona to ma pewnie extra +100kkm cofnięte lekką ręką, a przebieg 200 - 300 kkm to już koniec żywota dwumasówki.
Nagraj film jak drga na luzie i zobaczymy jak to wyląda.