LANTRA mocniejszy silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam hyundaia lantre 1996 z silnikiem 1,6 16v DOHC 90KM slyszalem ze mozna z niego wycisnac 114KM poprzez prosta modyfikacje; czy ktos moglby mi doradzic co zrobic
  
 
z tego co piszesz masz silnik 114 km lub 106 km
innego 16,16 v nie było -86 km miał 1,5 8 v
  
 
Nie wiem jaki silnik jest zamontowany w twojej lantrze, w lantrach J1 silnik G4cr (1.6 16V) ma standardowo 114 KM bez modyfikacji. do podniesienia mocy prawdopodobnie wystarczy chiptuning ew wymiana wałków rozrzadu. Przynajmniej wiele osób od tego zaczyna.
  
 
może doszło do pomyłki bo 114 km to 84 kw i stąd ktoś przeinaczył np: ok 90 koni , a te silniki 106 konne montują w teraz produkowanych a czy były montowane w 96 roczniku nie wiem
  
 
na 100% jest to 66kw ale nawet pisze na podkladce przy przeplywomierzu(taka aluminiowa podkladka na ktorej pisze 66kw fi26mm)byl u mnie koles i mowil ze modyfikujac ta podkladke mozna otrzymac 114KM ale nie zdradzil szczegolow ma lantre w kombi z tym samym silnikiem i ten sam rok mowil ze to dziala
  
 
Cytat:
2005-06-07 22:10:31, smallworld pisze:
na 100% jest to 66kw ale nawet pisze na podkladce przy przeplywomierzu(taka aluminiowa podkladka na ktorej pisze 66kw fi26mm)byl u mnie koles i mowil ze modyfikujac ta podkladke mozna otrzymac 114KM ale nie zdradzil szczegolow ma lantre w kombi z tym samym silnikiem i ten sam rok mowil ze to dziala


masz rację, po 96 roku w lantrach były silniki 90KM, głównie na rynek niemiecki
  
 
masz rację..., niemcy mają podatki zależne od mocy auta a nie pojemności i dlatego wypuszcza się na ich rynek specialnie ograniczone silniki, zeby wpadały w niższy próg i były tańsze.... najłatwiej zrobić to za pomocą zwęzki w dolocie (podobne rozwiazanie było w Hondzie civic na rynek niemiecki)... własnie to oglądałes pewnie... jak byś mógł zapodać zdjęcia by było łatwiej. Ogólnie masz tam wsadzona zwężkę która ogranicza ilość powietrza jej usunięcie powinno pomóc odzyskać część kucyków
  
 
tak własnie jak możesz to pokaż zdjęcia a ktoś kto ma 1.6 16v w 114 konikach niech też zrobi to będziemy mieli porównanie
jestem tym bardzo zainteresowany
  
 
Ja mam podobno w 114hp ale jak to sprawdzić? Niby autko z niemiec....
Oto fota tego co pod maską czyli silnika

Gadi
  
 
na hamownię Gadi jedź
  
 
gadi myles silnik wyglada cudnie !!!1
  
 
mój wygląda lepiej i
mam wszyskie przewody a gadi nie ----> gadi przyjżyj się tam przy przepustnicy na górze brakuje mi czegoś


nie chce mi się wierzyć że to takie proste wyciągamy zwężke i już mamy 24 konie więcej
  
 
Cytat:
2005-06-09 18:10:17, daar pisze:
mój wygląda lepiej i mam wszyskie przewody a gadi nie ----> gadi przyjżyj się tam przy przepustnicy na górze brakuje mi czegoś nie chce mi się wierzyć że to takie proste wyciągamy zwężke i już mamy 24 konie więcej



Ja tez nie mam wszystkich przewodow , u mnie brakuje jednego z zielonym paskiem wychodzacym z przepustnicy i jednego wychodzacego z EGR . Wlasnie moze jak ja podlacze brakujace przewody to mi tez urosnie konikow pare pod maska
  
 
dzieki za info fotke postaram sie umiescic jutro pokombinuje tez z ta zwezka zobacze jakie beda efekty
  
 
ja z natury jestem optymistą w hondzie wystarczy wymienić uszczelke przepustnicy która ma zwężkę na zwykła która jej nie ma, potem reset kompa i odzyskuje się 15 kucyków (z 75 na 90).
tu masz linka z postem klik me ... natomist tutaj masz opis jak sobie pepiki z tym samym radzą i tez twierdzą, że wystarczy zwężke wywalić by kucyki wróciły klik pepika.

Biorąc pod uwage powyższe nie sądze by komuś się chciało robić innego kompa do tych samochódów bo to kosztuje $$$$ a wsadzenie zwęzki to pare centów ... tym optymistycznym akcentem zachęcam do dłubania i pochwal się efektem,
  
 
czy wystarczy wyciagnac ta aluminiowa podkladke i skrecic czy jeszcze bede musial zakladac jakas uszczelke?

[ wiadomość edytowana przez: smallworld dnia 2005-06-10 22:16:57 ]
  
 
no to zalezy co tam jest w hondzie trzeba włozyć "normalną podkładkę" bez zwęzki, najlepiej rozbierz to weź w dłoń i wpadnij do aso porównać z tym co mają ...
  
 
To ja się trochę podczepię pod temat
Mój silnik, 1.6 16V G4ED był zdaje się kiedyś montowany w Coupe...
Tyle że u mnie ma on 105 KM, a w Coupe miał chyba 115.
Czym się w takim razie różnią? Dolotem, wydechem i kompem? Czy może czymś prostszym? Jak myślicie?
  
 
wydaje mi się (słyszałem to gdzieś ) że obniżanie mocy przez producentów w kolejnych generacjach tego samego silnika wynika z konieczności dopasowania się do coraz ostrzejszych norm czystości spalin : bierzemy stary sprawdzony silnik zmieniamy program ecu,zakładamy większy katalizator i mamy czystsze żródło napędu , a że docelowy użytkownik (czyli ty ) ma mniej pod pedałem za te same pieniążki ,no cóż ...............
  
 
Witam !
Czy metoda została już przez kogoś spraktykowana?
Jakie są efekty w Lantrze?