Numery części w Inter Carsie - kto zna? oma b, 2.5TD 95 rok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaudałem się do IC, podałem nr znalezione w EPC, no i nic nie mogaznaleźć!!!

Potrzebuję zakupić:

- podkładki pod wlot powietrza PN 90 509 135, nr Kat 850 660,
- uszczelkę wtryskiwacza,

- czy są stosowane pierścienie uszcelniające przewodów ciśnieniowych? jeśli tak też warto zakupić

maks
  
 
sklep.intercars.com.pl/

tutaj probowales ?
  
 
W ic poz. 1 występuje jako uszczelka kolektora dolotowego. W linku od admina, w szukajce wpisz pierwszy kod (same cyfry) jako OE. Powinno ci pokazać.
Poz.2 jakoś nie mogę znaleźć.

Ew. spróbuj tutaj, mój post z CER MOTOR.
  
 
Co do Intercarsu, to do TDSa prawie nic nie znajdziesz. Uszczelki pod kolektor ssący zrób sobie sam z uszczelki sprzedawanej na m2. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest uszczelka "papierowo-aluminiowa" (aluminium perforowane). Nie pamiętam jak się fachowo nazywa ale dostaniesz ją w sklepie z uszczelnieniami technicznymi lub z częściami rolniczymi. Po wycięciu otworów należy posmarować je cienko sylikonem wysokotemperaturowym, tak aby wysechł - przy następnym zdjęciu kolektora, uszczelki nie przylgną i nie zniszczą się. Wycinanie tego jest dosyć pracochłonne, ale się opłaca wystarczy na wiele razy zdejmowania i zakładania.
Komplet zwykłych/oryginalnych papierowych kosztuje ok. 20 zł.

Co do uszczelki pod wtryskiwacze...to wtryskiwacz nie ma uszczelki. Są tylko podkładki jedna jest miedziana grubości 1,5 fi 17/22mm (o ile dobrze pamiętam wymiary) - uszczelnienie między wtryskiwaczem a gniazdem wtrysku.
Druga jest żaroodporna metalowa- znajduje się pod końcówką wtrysku. Za każdym razem rozkręcenia wtrysku powinno się ją wymienić. Podkładki, miseczki itd kupisz w w boschu, tam gdzie regenerują pompy wtryskowe (1,5 zł/szt) Tą żaroodporną w ostateczności można kupić od Lublina ale wymaga dokładnego wycentrowania pod końcówką wtrysku.
  
 
Dzięki KOLEGOM za poradę, już część podkładek zakupiłem, resztę mam zamiar zakupić wkrótce.

Mam inne pytanie, czy ktoś z W-wy lub okolic mogłby pożyczyć nasadki do odkręcenia ciśnieniowych przewodów i wtryskiwaczy?

Gdybym mogł pożyczyć nasadki, mogłbym użyć klucza dynamometrycznego do przykręcenia.
  
 
Do przewodów ciśnieniowych wystarczy zwykła 17. Siły do odkręcenia/zakręcenia nie trzeba za wiele przykładać. Trzeba również lekko popuścić obejmy gumowo-metalowe przewodów. Jeżeli ktoś może pomóc, to odginając umiejętnie przewody śrubokrętem, można wtryski wykręcić bez zdejmowania kolektora ssącego. Gdy wykręcamy wtrysk sterujący ZAWSZE trzeba zdjąć kolektor ssący.
Do wtryskiwaczy, jeżeli podejmujesz się samodzielnej wymiany lub naprawy; potrzebna ci będzie specjalne nasadka 27 z "okienkiem" na przewód od sterującego. Nie jest droga - ok. 50-70 zł na allegro lub w sklepie z... nasadkami. Warto ją kupić, bo nie zawsze wtryski się dobrze "ułożą" na początku. Nie zawsze, ale możliwe, że będą ciekły, klekotały, silnik będzie poszarpywał, itp. Po tygodniu czasu jeżeli ww. objawy nie ustaną trzeba będzie znów rozkręcać wtryski. Jeżeli nie daj Boże kupiłeś końcówki wtrysków za 28 zł na allegro, możesz tą nasadkę nosić stale w kieszeni. Nie stosuj teflonu i sylikonu do uszczelnienia gwintu wtrysku.
Nasadkę na wtryski należy nałożyć z wielką dokładnością, tak aby nie uszkodzić wypustów przelewowych, które lubią pękać.....