ISO - pomoc w podłączeniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Zakupiłem sobie samochód bez kieszeni, kabli, głośników - zero audio. Teraz chce sobie zamontować to sam, kupiłem już kieszń (głośniki, kable również kupiłem) z kostką ISO i proszę was, abyście napisali mi, jaki kabel (kolor, napis na kablu) jest do czego.
Z góry dzięki za pomoc.
  
 
Zazwyczaj na radiu(bądz w instrukcji na schmacie do niego dołączonym) jest schemat z oznaczeniami ktory kabel do którego kanału np. green/white - - LF green + LF (LF - lefy front czyli lewy przod itd).Czerwony to plus z akumulatora a czarny to masa (tak jest zawsze).Kolory na ISO sa wystandaryzowane wiec jesli nie posiadasz instrukcji ani schematu przyklejonego do radia to moge sprawdzic i opisać tutaj jeśli będe znał model radyjka.
Pozdrawiam
  
 
Dzięki, tylko powinno mi narazie starczyć do podłączenia kieszeni.
Aha, z kostki zasilającej oprócz kable czerwonego i czarnego (masy) wychodzą jeszcze 3 kable o kolorach i opisach:
- pomarańczowy (light)
-granatowy (ant aut)
- żółty (bat +12v)
Wiem tylko, że któryś do zmieniarki, wzmacniacza czy jakos tak, ale jakbyś wiedział to mi napisza.
Jeszcze jedno jako, że samochód nie ma żadnego audio, to narazie zamierzam podłączyć 2 głośniki z przodu (czyli muszę wziąść dwie pary kabli z napisami "front") i na tył zamiast głośników wrzucić tubę, to wtedy muszę pociągnąc kable z jednej pary, na której piszę "real"?
  
 
Cytat:
2005-06-29 09:22:57, Kielon pisze:
Dzięki, tylko powinno mi narazie starczyć do podłączenia kieszeni. Aha, z kostki zasilającej oprócz kable czerwonego i czarnego (masy) wychodzą jeszcze 3 kable o kolorach i opisach: - pomarańczowy (light) -granatowy (ant aut) - żółty (bat +12v) Wiem tylko, że któryś do zmieniarki, wzmacniacza czy jakos tak, ale jakbyś wiedział to mi napisza. Jeszcze jedno jako, że samochód nie ma żadnego audio, to narazie zamierzam podłączyć 2 głośniki z przodu (czyli muszę wziąść dwie pary kabli z napisami "front") i na tył zamiast głośników wrzucić tubę, to wtedy muszę pociągnąc kable z jednej pary, na której piszę "real"?



Przeważnie do zainicjowania wzmacniacza używa się przewodu niebieskiego (tzn ant aut).
Ale przyznam się, ze trochę - nawet bardzo mnie zdziwiłeś. Kupiłeś kieszeń nie wiedząc jakie radio do niej podłączysz?
  
 
Cytat:
2005-06-29 19:55:13, Bolls_no1 pisze:
Ale przyznam się, ze trochę - nawet bardzo mnie zdziwiłeś. Kupiłeś kieszeń nie wiedząc jakie radio do niej podłączysz?



Wiem, bo radio już mam. Kupiłem samochód bez żadnej instalacji, zero przewodów itp. dlatego ja je musze rozprowadzić i chcę się dowiedzieć, żeby to dobrze zrobić. Chodzi mi o to, żeby dobrze podłączyć zasilanie, masę i głośniki i tyle.
  
 
Cytat:
2005-06-29 20:30:10, Kielon pisze:
Kupiłem samochód bez żadnej instalacji, zero przewodów itp. dlatego ja je musze rozprowadzić i chcę się dowiedzieć, żeby to dobrze zrobić.



Najlepszym rozwiązaniem będzie jak poprowadzisz nową instalację, pomijając fabryczną. Będziesz miał pewność, że jest zrobiona dobrze i odpowiednich parametrach.
  
 
Do podłączenia wzmacniacza nie używasz przewodów głośnikowych tylko wyjścia chinch(o ile Twoje radio takie posiada).Do zainicjowania pracy wzmacniacza możesz użyć ant aut który jest w sumie przeznaczony do automatycznej anteny badz przewodu do sterowania czyli rmt.Pomarańczowy i żółty należy spiąć z plusem(czerwony).Jeśli chcesz podłaczyc jedynie przod i subwoofer to poprowadzenie takiej instalalacji nie bedzie skomplikowane.przednie glośniki odpowiednio do FR i FL w kostce, sterowanie do wzmacniacza, chinch do wzmacniacza, plus z akumulatora do wzmacniacza oraz mase(akumulator badz jakiekolwiek uziemienie w samochodzie) a na koniec przewody glośnikowe ze wzmacniacza do głośnika basowego i gra.