CLX , a elektryczne szybki - ktoś robił?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam escorta z 92 roku wersja clx 1,4. Chciałbym wstawić elektryczne sterowanie szybami w przednich dzwiach i mam parę pytań.
Wczoraj rozebrałem przednie dzwi od kierowcy i zauwarzyłem, że z wiązki wchodzącej do dzwi od strony zawiasów wychodzą 3 inne wiązki:
jedna do siłowników od centrala,
druga do głośników,
i trzecia kończąca się czerwonym złączem z dwoma dziurkami.

Moje pytanie : Czy to złącze jest od silniczka od szyb? Jeżeli nie to do czego służy.

Z ciekawości zdjąłem plastik (zaślepkę) koło wajchy zmiany biegów, ten na którym oryginalnie montowane są przyciski do sterowania szybami i ku mojemu zdziwieniu znalazłem tam dwie kostki, chyba po 9 pinów każda, albo 7.

Moje pytanie: Czy to są kostki od przycisków sterujących szybami? Jeżeli nie to do czego służą.

Na innym forum czytałem wątek jak koleś wstawiał w escorcie el. ster szyb, ale wszystkie kable musiał ciągnąć sam i bawił się mocno z przeprowadzeniem tych kabli do dzwi. Stąd moje zdziwienie,że u mnie wszystkie kable już są (chyba że to nie od tego).
Czy ktoś kiedyś robił elektryczne szybki i wie do czego służą te końcówki?
Z góry dziękuję

PS. Przykro mi,ale nie mam cyfrówki więc zdjęć zrobić nie mogę
  
 
co do tych kabli koło dżwigni to jak nalbardziej tak muszą być dwie osobne wiązki owinięte czymś takim gąbko- podobnym i na 100% to są kable do przycisków elektrycznych szybek, a w drzwiach rachej tak chociaż zapodaj fotkę to ci powiem dokładnie, bo ja mam u siebie elektyykę fabryczną = GHIA
  
 
Jestem świeżo po montażu szyb elektrycznych i z tego co mówisz to właśnie masz instalkę do szyb więc śmiało zakładaj i używaj
Ja się trochę namęczyłem bo takowej instalki nie miałem.
Co do wtyczek to te w drzwiach są prostokątne z dwoma dziurkami z jednej strony są zaokrąglone, a te drugie są niebieskie i mają chyba cztery piny (płaskie) w jednym rzędzie i jeden chyba w drugim rzędzie. Acha wtyczki takie same w MKV, MKVI, MKVII
  
 
Czyli mam rozumieć że wersja z elektyką od wesji bez różni się tylko silniczkami w dzwiach i przełącznikami? Chciałbym aby tak było bo to zaoszczędziłoby mi trochę czasu.

Remarq chętnie rozkręciłbym twojego escorta, najlepiej całego i z przyjemnością popatrzył i porównał co tu jeszcze zrobić

Aha, z wymianą korbki na silniczek to jest dużo zabawy?
  
 
Cytat:
2005-07-06 12:05:19, Janek-S pisze:
Czyli mam rozumieć że wersja z elektyką od wesji bez różni się tylko silniczkami w dzwiach i przełącznikami? Chciałbym aby tak było bo to zaoszczędziłoby mi trochę czasu. Remarq chętnie rozkręciłbym twojego escorta, najlepiej całego i z przyjemnością popatrzył i porównał co tu jeszcze zrobić Aha, z wymianą korbki na silniczek to jest dużo zabawy?


musisz całe mechanizmy wymienić nie da się tego rozebrać
A co do wersji z elektryka czy bez to różnie bywa bo jedni mają tą wiązkę a drudzy nie. Ja niestety nie miałem i przewód łączący dzrwi z karoserią ten gumowy też jest inny bo u mnie nie ma nic oprócz zwykłej wtyczki do głośników a w lepszych wersjach po obwodzie są piny do wykorzystania
  
 
aż tak dużo to raczej nie,najlepiej weź sobie szrotowe rzeczy od mkV i praktycznie tylko przekładka i kilka machnięć ręką,ale masz na myśli tylko przednie drzwi? ps jak masz kompletną instalację to jeszcze przybędą 2 bezpieczniki w skrzynce i pozostaje zaślepić dziórki w tapicerce ps2 silniki masz na myśli razem z podnośnikiem chyba....
  
 
NO to masz tak jak miałem ja. Instalacja jest tylko mechanizmy przełożyć (potrzebna wiertara do rozwiercenia nitów) , no i przyciski założyć i jeszcze przekaśnik do skryznki wsadzić i będzie śmigało.

Ja to robiłem jakieś pół roku temu.
  
 
Tak mam na myśli całe mechanizmy iprzednie dzwi (narazie, później zobaczę co jest w tynych). Bezpieczniki w ilości 2 szt - chyba mam. Pojadę do szulca do gorczenicy na szrot to się części zobaczy.
Mam największe obawy co do wymiany mechanizmów, czy trzeba wymienić tylko ten element z korbką. Jest on trudno dostępny i co gorsza przynitowany.

Podejrzewam, że w skrzynce kable są podłączone, jak kupię przełączniki to się sprawdzi.

A co do korbek, to chyba je zostawię jako atrapę, żeby essi był jak najbardziej oryginalny. Ale włączników to się chyba schować już nie da
  
 
mechanizmy to są prowadnice i całe silniczki z cięgnami nie da się wymienić części, prowadnica siedzi na czterech nitach dwa u góry i dwa u dołu stary mechanizm z korbką na dwóch nitach a nowy na trzech i jedną dziurę musiałem wiercić żeby siadło i nie było naprężeń a korbek nie będziesz miał do czego przymocować chyba że tądziurę jakoś przerobić, co do przycisków to możesz je schować gdzie chcesz tylko od ciebie zależy
  
 
Misiolino, rozumiem ,właśnie o to mi chodziło.

Dziękuję, podwijam rękawy i do roboty. Ale najpierw na szrot.
  
 
mogą byc jeszcze potrzebne takie gumowo-metalowe elemnty amortyzujące, które wkręca się w silniczki i potem przynitowywuje do drzwi. Ich się raczej nie da reanimować - a nowe w ASO kosztują coś koło 5PLN za szt.
  
 
ja sam jestem ciekawy co mam za wersjie niewiem
wyposazenie to elektryka szyb, centralny zamek, szyber dach, elektryczna antena, abs. Napewno niejest to ghia bo niemam przedniej szybki podgrzewanej. Co to moze byc za wersjia EVO IV
  
 
Cytat:
2005-07-06 14:00:43, Kielek pisze:
mogą byc jeszcze potrzebne takie gumowo-metalowe elemnty amortyzujące, które wkręca się w silniczki i potem przynitowywuje do drzwi. Ich się raczej nie da reanimować - a nowe w ASO kosztują coś koło 5PLN za szt.


Mnie się udało troche rozwiercić ale jakbym wiedział to bym kupił szkoda zabawy z tym rozwiercaniem i niewygodne jest. No ale ok. 30 zetków mam w kieszenie a wszystko się trzyma
  
 
no i pamiętaj o dobrym ustawieniu szyby, żeby si się w jakiejś bardzo niewygodnej pozycji nie zacięła... No i oczywiście o bezpieczniku. I jeśli będzie nowe mechanizmy nitował to o nitach, a jeśli przykręcał to o śróbkach i nakrętkach.

Co do zostawienia korbek to to raczej chyba kiepski pomysł, bo nie będzie na co ich założyć. Lepiej chyba zaślepki wstawić...

No i ten przekaźnik żeby był odpowiedni bo jak weźniesz zły to żożesz miec troche dymu w aucie
  
 
CZESC MAM ESCORTA Z 97r. wersja 1.3 tylko z poduszką dla kierowcy,chcę sobie założyć elek.szyby na przód ale nie mam instalacji, i skąd wziąść części pasujące do mojej bryki.
  
 
No szybki na Allegro najprędzej dostaniesz, tak samo przyciski do opuszczania szybek
  
 
ja też mam wolne wiązki identyczne do tych jakie opisujesz
........... dziś byłem u szulca w gorczenicy na zakupach , widzialem tam mkV 3d, mkV 5d i mkVII kombi, niestety w żadnym nie bylo elektrycznych szyb ale może mają gdzieś na magazynach- o to nie pytałem
  
 
Cytat:
2005-07-06 20:00:29, masterostry pisze:
ja też mam wolne wiązki identyczne do tych jakie opisujesz ........... dziś byłem u szulca w gorczenicy na zakupach , widzialem tam mkV 3d, mkV 5d i mkVII kombi, niestety w żadnym nie bylo elektrycznych szyb ale może mają gdzieś na magazynach- o to nie pytałem



Widzę, że zaopatrujemy się u tych samych dostawców. Dzisiaj mój mechanior jedzie do szulca, bo mi w meganie wspomaganie przecieka, to przy okazji poszuka elektryki (i lusterka).

Jeszcze jedno pytanie. Czy do tych szybek wogóle jest potrzebny przekaźnik, jaki ma być i w które miejsce się go montuje?

Masterostry, też zakładasz el. ster. szyb?

MasterCheat, o korbkach już myślałem i to NAPEWNO jest kiepski pomysł aby je zostawić Chyba że na ośmiorniczkę Czym je zaślepiłeś?
  
 
kiedyś w przypływie gotówki, czemu nie...
  
 
Misolino a dużo roboty z nową instalką??? Bo nie mam instalki... a niby wersja CLX na niemcy....