Sprężyny z Nivy do 2107 ? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a wicie ze ja nadal nie moge wybic tej jednej szpilki
musze sie na kanał udac i cos pomajstrowac..jak znajde taka gdzies zapasowa to poprostu ja wytne kątówka jak nie bedzie chciała wylesc
  
 
po nabiciu 1000km od załozenia amorkow od niwy swierdzam...

jezdzi sie swietnie!! polecam!! ale..nie montujcie wtedy sprezyn twardszych niz te od kombi(oczywiscie przycic trzeba obowiazkowo bo wyrwie ucha taki układ!!) no chyba ze bedziecie jezdzili po gładkim asfalcie ale na asfalcie nierownym i niedaj Bóg troszke sliskim(np: po deszczu) autko ma skłonnosci do tanczenia tyłkiem ale jesli sprezynki nie sa za twarde (ja mam od czegos Bóg wie czego troszke sztywniejsze niz standardy i trrrronke dłuzsze) to autko poprostu "wkleja sie w zakrety" areczny jak wychodzi..no midzio zero buksowania nawet na suchym asfalcie
  
 
ja mam w swojej 2107 zalozone z tylu sprezyny od kombi i standardowe amortyzatory. Siedzi wysoko i nie jest twarda, dziury znosi wysmienicie. Z tego co mi wiadomo to kombi i niva maja te same sprezyny. Przy kupnie sprezyn trzeba patrzec tez na kolor malowania bo wielu producentow tak okresla twadosc. Sprezyny takie same,a twardosc inna.
  
 
Witam.
Dzis wlasnie przed chwilka wstawilem do siebie do tylu sprezyny przednie z Duzego Fiata.
Nie wiedziec czemu, ale u mnie nic nie trzeba bylo dopasowywac(haratac, obcinac plastikow na dole na moscie) pieknie siadlo wsjo.
Autko poszlo na dol bardzo, ale to dla tego ze wczesniej mialem kombi.
Nie byl to jednak najlepszy pomysl - bo ciezko ustawic zbierznosc, bez skracania panharda.

W kazdym badz razie, rownoczesnie zrobilismy ten sam myk, u kumpla w 2106 - tzn jego stare sprezyny wywalilismy, i wstawilismy oryginalne od klasyka sprezyny tylne na tyl.

Dla tego moglem porownac wszystkie 3.
Standard,kombi, fiat duzy.Stwierdzilem ze maja tyle samo zwojow.
Fiatowa najgestrze zwoje, najnizsza
oryginal klasyk rzadsze zwoje, nieco wyzsza
Kombi najrzadsze zwoje, najwyzsza.
Zdjecia


od lewej fiat 125(przednia), oryginal klasyk(tylna), kombi(tylna)



jak wyzej z tym ze od gory

  
 
Fleszer - zapodaj jakieś fotki jak teraz wygląda twoja 07 na tych fiatowskich sprężynach . Założyłeś to tylko na tył???
  
 
no właśnie?? foty. ja muszę utwardzić u mnie przód i tył. nie wiem jakie amory założyć. mam naprawdę dylemat.
  
 
Juz ciemno, wiec chyba odloze zdjecia do jutra.
Generalnie powiedzial bym ze auto nisko wisi - patrzac na chlapacze.(ale siedziala juz tak na starych oryginalach)
Jest twardsze, to na pewno.

Wrazenia optyczne siedzi/nie siedzi sa zludne, bo mam wyciete blotniki z tylu. A poza tym felgi przednie optycznie sa wieksze.
Byc moze lepiej by bylo wykoncac "upgrade" plastikowy sprezyny do jej standardowej wielkosci.
Choc sam nie wiem, czy nie lepiej jak nizej pomimo wsjo. (patrz lada z brytanii Jonathana)


A amortyzatory?? No baa jak to jakie?
Bilstein B6 zakladaj! jak tylko masz kase(gdzies mam numer katalogowy tych amorow ladowskich w razie co)
  
 
Cytat:
Bilstein B6 zakladaj! jak tylko masz kase(gdzies mam numer katalogowy tych amorow ladowskich w razie co)




no właśnie. kasa

ile mogą kosztować?????
  
 
Za czasow swietnosci zlotowki i jej mocy:

B36-0443 -280zł/1szt
B36-0453 -280zł/1szt

2letnia gwarancja,sprowadzane z niemiec.
Cena na dzien 12-12-2004
  
 
no to cena calkiem przystepna. jutro podjade popatrzeć na ceny koni
  
 
K-F - zrób fotki póki jasno Ładzi z fiatowskimi sprężynami.
  
 
Zdjecia beda, zaraz ide wpasowac amory z supergestym olejem.

Koni jak sie orientowalem, to wychodzilo cos okolo 7stow za szt, i do tego trzeba bylo dluuuugo czekac na zamowienie.
Na bilsteiny mowil mi gosc, 2 - 3 dni.
  
 
Witam. Pojezdzilem dzis lada wiecej, i doszedlem do masakrycznych wnioskow:

Do rzeczy.
Wyciagnolem dzis tylne amortyzatory ktore jezdzily ze sprezynami od kombi. Obydwa krzywe na max. ! ! !

Na sprezynach od kombi "wodzilo" mnie prawo i lewo na koleinach.
A i wieksza dziura/nierownosc to samo wodzilo na boki.

Teraz jest o niebo lepiej

zdjecia tu
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony
Tytuł strony

Wiec sprezyny od kombi, podsumowal bym tak:
(-) wysoko stoi, most sie przestawia Brak mozliwosci ustawienia zbieznosci bez kombinacji
(-) przestawiony most przy dziwnych felgach moze spowodowac ocieranie opony o sprezyne
(-) skrzywienie amortyzatorow
(-) wodzi dupskiem w koleinach
(-) pewnie wieksze prawdopodobienstwo wylecenia z drogi

(+) mozna zapakowac sensownie bagaz
(+) mozna bez strachu jechac w 5 osob i bagaz
(+) wiekszosc dziwnych drog niestarszna
(+) mozna smialo w teren wjezdzac
(+) mozna wlazic pod auto bez podnosnika

Generalnie O D R A D Z A M.
Na fiatowskich jest duzo lepiej.
Mysle ze oryginalne sprezyny nowe + dobry amor jest najlepszym rozwiazaniem.


  
 
wlasnie co prawda sie juz radzilem fachowcow ale moze ktos bedzie mial jeszcze jakies uwagi na siwezo bo jest tu pare opini ale moze ktos ma jakies nowsze doswiadczenia

- wiec tak zmieniam zawieszenie z tylu - mam butle 50l w bagazniku + na wszelki sluczaj woze pol baku benzyny i czesto moja dorodna zone z tylu + dzieciaka
kupilem sprezyny do kombi + amory do nivy i co o tym sadzicie -zdecydowanie potrzebyuje podniesc tyl bo juz tak siedzi ze jak sie dociazylo to mi chlapacze podzeszly pod kola i je pourywalo dobrze ze mialem gumowe czekam na wszelkie sugestie aaa chcialbym zeby najlepiej rozwiazanie bylo takie zeby tylko przelozyc sprezyny i amory bez zbytnich kombinacji
  
 
wymiana ladowskich seryjnych sprezyn na fso to najlepsze wyjscie, niby sprezyna jest krotsza ale i twardsza, po montazu nie widac roznicy w wysokosciach, przynajmniej na oko, gdyz ladowska sie ugina pod samym ciezarem auta dosc znacznie. nic nie trzeba skracać itp. wchodza bez sciagaczy nawet ja mam tak w dwoch ladach i ojciec ma w swojej, sprezyny od poloneza RULEZ
  
 
Na zwyklych polonezach siedzi nizej. Moze na tych od trucka jest to samo.
  
 
hm powiem wam panowie ze zadalem to pytanie Panu inż. Czechowi i dostałem taka oto odp. :

Dobra koncepcja.
Rozwiąże to problem całkowicie.
Amortyzatory mogą pozostać te same.
Jan Czech

wiec chyba sprobuje
  
 
Powiedz jakie zatem Pan Czech sprężyny zalecił, bo nie mogę się domyśleć z tego posta ?

Krzyś
  
 
Cytat:
2007-07-20 21:11:32, klarkson pisze:
Powiedz jakie zatem Pan Czech sprężyny zalecił, bo nie mogę się domyśleć z tego posta ? Krzyś



Tytuł tego wątku powinien rozwiać twoje wątpliwości.
  
 
Witam,

Przeszukałem tematy o sprężynach i jest tyle różnych odpowiedzi, że się już gubię.

Zatem proszę o krótką odpowiedź na pytanie :

Czy sprężyny tył NIVA będą pasować na tył do 2107 i jak auto będzie z tym się zachowywać?

Potrzebuję podnieść trochę auto, bo w zeszłym roku w Rumunii na Transalpinie i Transfogaraskiej z przyczepą strasznie tarłem o nadkola.

Takie sprężyny chce założyć + amory gazowe z NIVY ?

http://jacars.pl/sprezyny-zawieszenia-tyl-kpl2szt-p-7613.html

Czy może lepiej z poloneza trucka ( przód ) ?

[ wiadomość edytowana przez: aparatos dnia 2015-03-31 14:01:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: aparatos dnia 2015-03-31 14:02:45 ]