Diesel na olej roślinny !!! - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-10-30 22:40:58, inforobert_80 pisze:
Ja leje OR jak jest cieplo, teraz zmienila sie pogoda to leje ON. Nie mam instalacji na OR i nie mam zamiaru tego robic po pierwsze zbyt duzo roboty: - dwa zbiorniki paliwa - caly uklad paliwowy na OR musi być podgrzany (bak, przewody) po drugie nie bede jezdzil w zimie na OR. Podgrzewanie "całej instalacji" paliwowej na OR do temp 50-70stC, dobre jest w zime, watpie czy jest sens stosowania tego w temp. otoczenia powyzej 10stC, ja tam problemow z odpaleniem nie miałem. Mam model silnika ktory był testowany na Politechnice Ślaskiej, przebieg 100tys km na OR, zleceniodawca tego badania bylo Wojsko Polskie. Celem tego badania bylo sprawdzenie czy w sytuacji ograniczonego dostepu do paliw np: ON, alternatywa moze być OR. Wyniki badań wyszly pozytywnie, silnik nie miał uszkodzeń. Co sie tyczy Diesela to: "Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny, zbudowany przez Rudolfa Diesla zasilany był olejem arachidowym." Moj slinik to 1.9GLD auto Poldolot. Spalanie ON/OR max 7L/min 5L Vmax ON/OR 165km/h Ostatnio jechalem nonstop 160km/h przez 100km na OR, Autostrada A4 Rok produkcji 1995 Przebieg silnika 129tys km. Przebieg silnika na OR 3000km od początku Lipca do dzisiaj OR typu Rzepak, Sojowy, Slonecznikowy, wartosc energetyczna 3400kJ



Witaj,
co do prowadzonych testach na politechnice nie mam raczej pojecia jednak co do jazdy na OR to doswiadczylem juz conieco.
Moge tylko powiedziec ze podejmojesz troche ryzyka. Po prostu brak Ci troche doswiadczenia oraz informacji.Czytalem juz o samochodach o przebiegu na OR bez jakiejkolwiek przerobki kilkakrotnie wiekszym od Twojego az w pewnym momencie byl juz koniec ( zatarty silnik ).
Ktos powiedzial ze przeciez jezeli cos wysiadzie to tylko pompa lub wtryski, ale zatarty silnik to bzdura. Niestety tak jest i tak moze sie zdazyc. Zimny OR mimo wysokiej temp. w komorze cylindra nie spali sie calkowicie i pozostalosci jego przedostaja sie do misy olejowej gdzie w zaleznosci od rodzaju i stanu oleju smarojacego moze wyrzadzic szkody w postaci zatarcia silnika. Po prostu w reakcji OR zwazy sie on zatykajac kanaly olejowe co spowoduje brak smarowania.
Ja przejechalem na OR z instalacja 20.000 km. I nie 100 km z taka czy inna predkoscia. Ale jazda non stop z niemiec az na Gibraltar w ciagu 22godzin ponad 3.000 km. Jeszcze jednak nie moge powiedziec o 100% doswiadczeniu. Przesiedzialem setki godzin przed komputerem w poszukiwaniu nowych informacji do tematu jazdy na OR, ale niemoge powiedziec ze posiadam juz wszystkie. Jednak wiem juz cosniecos. Duzo informacji mozesz tez znalezc na
ekoforum.pl bardzo pouczajace.
Pozdrawiam
L_marek
  
 
Powiedzialem ze jakis czas temu nasz mechanik rozpoczal jazdy na mieszaninie 50%ON i reszta olej rzepakowy...i ze dam znac jak mu sie powiodlo.
Pragne oswiadczyc ze wlasnie zakonczyl testy i raczej sie nie powiodlo silnik,diesel starej generacji, gwaltownie stracil moc. Powod zaklajstrowane wtryski i komory wstepne

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2006-11-23 22:49:57, Bigelektron pisze:
Powiedzialem ze jakis czas temu nasz mechanik rozpoczal jazdy na mieszaninie 50%ON i reszta olej rzepakowy...i ze dam znac jak mu sie powiodlo. Pragne oswiadczyc ze wlasnie zakonczyl testy i raczej sie nie powiodlo silnik,diesel starej generacji, gwaltownie stracil moc. Powod zaklajstrowane wtryski i komory wstepne



ale i tak dla tego pana


[ wiadomość edytowana przez: madzia_83 dnia 2006-11-24 18:27:49 ]
  
 
Cytat:
2006-11-23 22:49:57, Bigelektron pisze:
...zaklajstrowane wtryski i komory wstepne



O rany
Dzięki za info
  
 
Witam,
dziwi mnie troche mentalnosc ludzi ktorzy jak twierdza wszystko wiedza albo od znajomego mechanika, albo znajomy ma kolege, a ten zna mechanika, a ten to powiedzial to albo tamto.
"Powiedzial co wiedzial na wiele go nie stac".
Sam jezdze na czystym OR lub na posmazalniczym. Przebieg na OR z zamontowana instalacja ponad 20.000 km.
Wiekszosc mysli ze naleje OR do baku i gaz.
Trzeba sie niestety nauczyc z czyms takim obchodzic tak jak z kazdym dieslem.
W poczatkowej fazie i rozgrzewaniu silnika nawet jezeli instalacja juz przelaczyla automatycznie na OR nalezy operowac pedalem gazu z odpowiednim respektem. Dopiero gdy silnik uzyska odpowiednia temp. ( okolo 87°C ) mozna pozwolic sobie na pelny gaz.
Ja osobiscie nigdy nie mialem jakichkolwiek problemow. Zaliczylem juz jazde na Gibraltar i zpowrotem, oczywiscie tylko na oleju slonecznikowym.
Jezeli ktos chce oszczedzac jezdzac na OR powinien zastanowic sie nad zamontowaniem przyzwoitej instalacji w systemie dwuzbiornikowym i odpowiednio sie z nia obchodzic.
W moim przypadku koszty zwrocily mi sie po 12.000 km tak ze niedlugo moglbym sobie sprawic druga.
Nie jestem raczej zwolennikiem mieszania jakich kolwiek proporcji chociaz sam od tego zaczynalem. Uwazam ze to tylko sprawa przejsciowa przynoszaca troche sensacji.
Doswiadczenia mowia same za siebie. To co w Polsce sie zaczelo na zachodzie ma juz ponad 30-to letnia praktyke i niektorzy Polscy mechanicy byli jeszcze w wieku przedszkolnym gdy np. w Niemczech na rzepaku jezdzilo sie juz dziesiatki tysiecy kilometrow, a niektore maszyny z silnikami wysokopreznymi pracuja do dnia dzisiejszego.
Co do akcyzy nie mam najmniejszych problemow, wiekszosc czasu przebywam w niemczech, zawsze podczas podrozy do polski posiadam rachunki ze stacji paliw gdzie w miejscu paliwo wpisany jest OR. Za Odra to calkowicie legalne i nie obiete zadna akcyza.

Pozdrawiam
  
 
Problem nie polega na tym że na OR nie można jeździć bo mozna tylko na tym ile wytrzyma taki silnik ? To że np przejedziesz 100 kkm i nic sie nie stanie to dla mnie nie jest żadnym argumentem bo potem możesz juz nie przejechać następnych 100 kkm ) naprawde nie ma WIARYGODNYCH testów i danych - bo wymagałyby one długiego uzytkowania samochodu !
Inny problem to to że ok zrobisz te 100 kkm i potem wózek komusz sprzedajesz , oczywiście w zyciu się nie przyznasz ze był karmiony OR. Nastepny własciciel może już nie mieć tak różowo i dołoży za remont silnika, pomimo ze przebieg jak na diesla będzie niezbyt duży.
Znaj ac nasz rynek samochodowy można się domyslić że już niedługo będzie wysyp diesli karmionych roślinkami , bo własciciele będą chcieli pojezdzić tanio , zaoszczędzic i sprzedać dla pewności puki jeszcze wszystko chodzi. Zauwazcie że o ile w ogłoszeniach auta z gazem się bardziej reklamuje to samochodów przerobionych czy jeźdżących na OR ani śladu. A przecież ktos juz na tym jeździ , ktoś sprzedaje...
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem takich rozwiazań. Pozdro.
  
 
[q"Powiedzial co wiedzial na wiele go nie stac". Sam jezdze na czystym OR lub na posmazalniczym. Przebieg na OR z zamontowana instalacja ponad 20.000 km.
Nooo to imponujacy przebieg...
zapraszam do dyskusji po 50 tkm jak Bozia pozwoli.
Apropos jakie to maszyny w Niemczech chodza na OR ????
ROLNICZE....A wie pan jaka jest roznica w budowie pompy wtryskowej rzedowej silnika wielopaliwowego?J
Jedna z roznic jest to ze tloczki sekcji tloczacej maja bariere olejowa czyli kanal olejowy w cylinderku smarujacy tloczek zasilany z glownej magistrali olejowej silnika,stanowiacy plynny pierscien uszczelniajaco smarujacy.
Konstrukcja jest w istocie stara opracowala ja jako pierwsza firma Klockner-Humboldt Deutz jakies 30 lat temu
Ale Polaki oczywiscie wiedza lepiej i zamorduja niejednego diesla zanim zmadrzeja.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2006-12-05 22:36:57, Bigelektron pisze:
[q"Powiedzial co wiedzial na wiele go nie stac". Sam jezdze na czystym OR lub na posmazalniczym. Przebieg na OR z zamontowana instalacja ponad 20.000 km. Nooo to imponujacy przebieg... zapraszam do dyskusji po 50 tkm jak Bozia pozwoli. Apropos jakie to maszyny w Niemczech chodza na OR ???? ROLNICZE....A wie pan jaka jest roznica w budowie pompy wtryskowej rzedowej silnika wielopaliwowego?J Jedna z roznic jest to ze tloczki sekcji tloczacej maja bariere olejowa czyli kanal olejowy w cylinderku smarujacy tloczek zasilany z glownej magistrali olejowej silnika,stanowiacy plynny pierscien uszczelniajaco smarujacy. Konstrukcja jest w istocie stara opracowala ja jako pierwsza firma Klockner-Humboldt Deutz jakies 30 lat temu Ale Polaki oczywiscie wiedza lepiej i zamorduja
niejednego diesla zanim zmadrzeja.




Wlasnie Polak potrafi. Byc madrzejszy od calego swiata.
Jak zamontowalem instalacje i pochwalilem sie "znawcy mechaniki " to sie tylko rozesmial i powiedzial ze zobaczysz co sie stanie jak przejedziesz gora 1.000 km. Pojechalem na Gibraltar i z powrotem ( ponad 7.000 km ). Rozmawialem z nim i powiedzial ze zobaczymy co powiesz jak nie przejedziesz 10.000 km. Samochod ma przebieg tylko na OR juz prawie 22.000 km. Problemow zadnych. Jak spotykam "znawce" to gadamy o d....e marynie byle nie o jezdzie na OR dla niego ten temat umarl.
Jest wielu ktorzy maja napompowana glowe teoria i mysla ze wszystkie rozumy pozjadali.
Oto troche lektory i doswiadczen tych ktorzy maja troche do czynienia z praktyka, a jest ich dzisiatki tysiecy.
http://www.fmso.de/
Pozdrawiam
  
 
Pana smialy experyment na wlasnym samochodzie budzi moj podziw,co to za samochod?
Obiecuje ze bede sledzil ten watek z zaciekawieniem.
Dotychczasowy przebieg jednak nie jest zbyt imponujacy...poczekajmy na 50tkm,a po 100tkm sam zaczne lac OR.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wczesniej kolega napisal , jest to Opel Zafira 2,2 DTI rok prod. 2004
  
 
Witam,
wlasnie tak.
Opel Zafira 2,2 DTI.
Data pierwszej rejestracji: 17.03.2004.
Przebieg ponad 54.000 km.
Instalacja 2 - zbiornikowa zostala zamontowana przy przebiegu
32.500 km i od tego czasu jezdze na OR.
To ze wiekszosc czasu spedzam w niemczech musze tez tutaj tankowac, ale mimo wszystko oszczednosci sa kolosalne.
Wystarczy policzyc. Przez ten okres czasu zuzylem ponad 1600 l
OR, gdybym jezdzil tylko na ON musialbym wydac na niego ponad 700 € wiecej niz na OR.
O ochronie srodowiska nawet tutaj juz nie wspominam.
Nieoficjalne statystyki mowia ze tylko w niemczech i tylko na OR lub mieszankach, porusza sie ponad 5.00.000 pojazdow, tendencja wzrasta i jezeli kazdy z tych pojazdow zuzyje rocznie 1.500 l OR to okolo 750.000.000 l mniej zuzytego ON.....

Pozdrawiam
  
 
Chce pan powiedziec ze stac pana na nowy samochod,a teraz leje pan do niego jakies gowno zeby zaoszczedzic? no tego juz nie jestem w stanie zrozumiec,no chyba ze w kategoriach eksperymentu.A co z gwarancja??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2006-12-13 00:07:37, Bigelektron pisze:
Chce pan powiedziec ze stac pana na nowy samochod,a teraz leje pan do niego jakies gowno zeby zaoszczedzic? no tego juz nie jestem w stanie zrozumiec,no chyba ze w kategoriach eksperymentu.A co z gwarancja??



Witam,
oczywiscie g.....o jest zbyt ogolnym okresleniem. Ja jezdzac na OR robie to co zapoczatkowane bylo ponad 30 lat temu.
Na rynku nie bylo jeszcze benzyny bezolowiowej, a baki samochodow napelniane byly juz OR. Wtedy tez z zaskoczeniem i wielkim entuzjazmem powitany byl olej rzepakowy jako paliwo. Szybko jednak zaprzestano go w ten sposob traktowac, a to z przyczyn podatkowych. Brak jakiejkolwiek kontroli.
Lepiej w dalszym ciagu calowac w d...e Arabow ?
Ustawy ???
Odpada, brak jakiejkolwiek motywacji aby tego zabronic.
Jedyna jest to ze moze chcielibysmy w dalszym ciagu zatruwac srodowisko.
Ile bylo krytycznych zdan na temat jazdy na LPG ?
To ze kupilem nowy samochod to nie swiadczy o tym ze mam pieniadze na to abym sprawial prezety tym ktorzy na to niezaslozyli.
Co do eksperymentow to robia to inni, ja tylko korzystam z ich osiagniec i doswiadczen. Tak jak to robia wszyscy.
Jezeli chodzi o gwarancje to uplynela ona trzy dni przed zamontowaniem instalacji.
Pozdrawiam
  
 
No tak tylko ze 30 lat temu ani nawet 4 lata temu nie bylo takiej klasy katalizatorow ktorych praca jest tak rygorystycznie kontrolowana przez ECU silnika,a najmniejszy blad pracy natychmiast powoduje powstawanie kodu bledu.Aparatura wtryskowa rowniez byla mniej precyzyjna a co za tym idzie mniej wrazliwa na zmiany parametrow paliwa.Przede wszystkim zas olej silnikowy mieszajac sie z Roslinnym daje niezbyt udana mieszanke smarujaca.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Odnosnie LPG to w stosunku do zasilania gaznikiem bylo bardziej ekologiczne ale nie w stosunku do terazniejszych rozwiazan silnikow niskoemisyjnych.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Idea paliwa bez akcyzy i podatków jest jak najbardziej warta realizacji , chociaż tak naprawde to badźmy poważni, jak wymyślą auta na wode to wprowadzą akcyze na wode ) Jak już kiedyś pisałem OR wcale nie jest tańszy od ON jesli chodzi o produkcje a nawet droższy na pewno! Tak wiec wszystkie wysiłki konstruktorów i wynalazców w celu zaoszczędzenia kasy na paliwo są z góry skazane na niepowodzenie !
Odnośnie testowanego Opla Zafira to życze powodzenia ale rezultaty takich testów bedziemy znac dopiero za np 5 czy 10 lat ) Jednostka napędowa zawsze jest konstruowana i obliczana na podstawie parametrów ON a nie OR ! Dlatego myśle że używanie OR na pewno odbije się negatywnie w jakimś tam czasie na silniku. Młody samochód to jak młody człowiek wiele wytrzyma , ale do czasu oczywiście. Jak zbliżysz się z przebiegiem do 200 , 300 kkm to wtedy można coś konkretnego powiedzieć . Na razie przebieg jest mały.
Pytanie jeszcze na kogo wypadnie ewentualny remont silnika? Na użytkownika OR czy na tego co kupił długowiecznego diesla ? Bo raczej przy sprzedaży to diesel karmiony OR nie ma szans więc nikt się nie przyzna) Pozdro.

  
 
Cytat:
2006-12-15 12:17:28, PiterK pisze:
Bo raczej przy sprzedaży to diesel karmiony OR nie ma szans więc nikt się nie przyzna) Pozdro.


No właśnie !
Po czym poznać, że auto było karmione OR, nie rozbierając silnika na czynniki pierwsze ?
  
 
Cytat:
2006-12-15 07:56:33, Bigelektron pisze:
No tak tylko ze 30 lat temu ani nawet 4 lata temu nie bylo takiej klasy katalizatorow ktorych praca jest tak rygorystycznie kontrolowana przez ECU silnika,a najmniejszy blad pracy natychmiast powoduje powstawanie kodu bledu.Aparatura wtryskowa rowniez byla mniej precyzyjna a co za tym idzie mniej wrazliwa na zmiany parametrow paliwa.Przede wszystkim zas olej silnikowy mieszajac sie z Roslinnym daje niezbyt udana mieszanke smarujaca.



Tego wlasnie nikt nie przewidzial ze spaliny OR sa bardziej przyjazne dla katalizatora niz spaliny z ON, a dzisiejsze programy komputerowe do analizy spalin podczas przegladu nawet nie reaguja na niektore jej wartosci po prostu nikt nie przewidzial takiej czystosci.
Co do instalacji wtryskowej to moge przekazac tylko opinie mechanika ktory przeprowadzal przeglad mojego samochodu w serwisie Opla i na moje zyczenie sprawdzil stan wtryskow (wiedzac o tym ze samochod napedzany jest od 20.000 km OR ). Byly one w lepszym stanie niz wtryski w samochodach jezdzacych tylko na POLSKIM ON o takim samym przebiegu.
Jezeli chodzi o olej silnikowy to moja opinia jest taka sama jak niektorych co do jazdy na OR. Twierdza ze nie beda byle g....a lali do baku, ale leja byle g....o do swoich silnikow.
Do mojego silnika uzywam tylko oleju syntetycznego bez wzgledu ile ma ono przebiegu i przy kazdej jego wymianie wymieniany i dokladnie sprawdzony filtr oleju.
Jest on zalecany podczas jazdy na OR i niepowoduje nieprzyjaznych mieszanin z OR, ktory moze przedostawac sie do misy olejowej tylko podczas jazdy na nieprzygotowanym OR.
Widzialem filtry oleju po wymianie gdzie byl uzyty olej mineralny i wyglad jego byl w oplakanym stanie. Zebral sie na nim szlam ktory utrudnial przeplyw oleju i taki sam szlam zbieral sie na dnie misy. po wyczyszczenu tego wszystkiego i zmianie oleju na syntetyk stan przy nastepnej wymianie byl o wiele lepszy, zawartosc szzlamu byla znikoma.
Powiem tylko jedno na OR trzeba sie nauczyc jezdzic i wtedy funkcjonuje to jak nalezy.

Pozdrowiam
  
 
Co do opini na temat jazdy na OR, to trzeba tutaj jeszcze raz przypomniec ile bylo negatywnych wypowiedzi na temat samochodow na gaz. Teraz nagle prawie wszyscy sa ZA.
To samo moim zdaniem czeka jazdy na OR z ta jednak roznica ze bedzie to droga o wiele trudniejsza poniewaz nad tym procederem nie ma zadnej kontroni a jakiekolwiek ustawa zabraniajace nie przejda w zyciu codziennym ( BRAK JAKICHKOLWIEK ARGUMENTOW, chyba ze zbyt czyste spaliny ).
Na dzien dzisiejszy istnieja trzy grupy krajow ktore oficjalnie zaopiniowaly ten proceder:
kraje w ktorych rozpowszechnia sie ta metode ( np. Szwecja ),
kraje w ktorych sie ja akceptuje i zezwala ( np. Niemcy ),
oraz kraje w ktrych za wszelka cene probuje sie tego zabronic ustawami i opinami teoretycznymi ktore calkowicie mijaja sie z praktyka ( np. Polska gdzie nie przestrzegane sa nawet normy sprzedawanego paliwa ).
Przypomne tutaj jeszcze sytuacje kiedy to padla propozycja zkonstruowania silnika benzynowego z bezposrednim wtryskiem.
Ilu inzynierow i specjalistow branzy motoryzacyjnej smiali sie z tebo rodzaju konceptu az do momentu jak to w bardzo krodkim czasie na rynku pojawij sie Japoniec z silnikiem GDI.
Nagle ci ktorzy teoretycznie uwazali to za niemozliwe byli najlepszymi znawcami tego zagadnienia. Wiecej, obecnie montowane sa tego rodzaju silniki nawet w mercedesach. Trzeba tylko troche do tego podejsc praktycznie.
W najblizszym czasie oczekuje odpowiedzi na mozliwosc zorganizowania pokazu mojego samochodu, oraz jak taka instalacje samemu zamontowac i jej koszty.

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: l_marek dnia 2006-12-16 18:10:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: l_marek dnia 2006-12-17 22:40:50 ]
  
 
Cytat:
ile bylo negatywnych wypowiedzi na temat samochodow na gaz. Teraz nagle prawie wszyscy sa ZA.


Też miałem samochód na gaz i mi się zwrócił , ale od kiedy mam diesla to nigdy bym już nie kupił benzyniaka i nie zakładał gazu. Koszty wychodzą podobnie a z gazem jak z OR są różne problemy natury technicznej. Zawsze to jest "drugi" napęd o który trzeba dodatkowo dbać i rzecz zupełnie "obca" w samochodzie.

Natomiast diesel ze swojej natury jest oszczędny. Koszt OR to 2.5 zł a ON 3.5 zł.
Przejezdzajac rocznie np 30000 km na 100% OR zaoszczedzamy około 1800 zł. Nie wiem czy wystarczy to na instalacje OR? A jesli ktos przejezdza np 15000 km to dopiero po dwóch latach bedzie mógł mówić o oszczędności.
Jeżeli robimy mieszanke 50% ON i OR to zwrot nastąpi po 4 latach dopiero (
Jeżeli w tym czasie padnie mu silnik albo zapchaja się wtryski to już w ogóle nie mozemy mówić o oszczędnościach a tylko o stracie.
Trzeba też wspomnieć też o tak upierdliwej rzeczy jak tachaniu baniaków 5 litrowych OR z supermarketu ) Do tego jak pisze i marek "dyscyplina" przy korzystaniu z tego ustrojstwa czyli odpalanie na ON i jazda na OR i kończenie jazdy na ON zamiast na OR . W zimie to już w ogóle zawrót głowy !
Samochód to ma byc wygoda i komfort , jeśli chcemy oszczędzać to nie lepiej przesiąść się na autobus?

Cytat:
na moje zyczenie sprawdzil stan wtryskow (wiedzac o tym ze samochod napedzany jest od 20.000 km OR ). Byly one w lepszym stanie niz wtryski w samochodach jezdzacych tylko na POLSKIM ON o takim samym przebiegu.



Jak można sprawdzic stan wtrysków po 20 kkm)??? Śmiem wątpic bo róznice nawet jak bedą to doszczegalne tylko pod lupą zwłaszcza w nowym samochodzie. Diesel z natury jako silnik "długowieczny" powinien w normalnych warunkach i prawidłowo eksploatowany, wyrabiać 400 czy 500 kkkm czy też więcej bez naprawy głównej. Jeżeli ktos zblizy się chociaż do połowy tego przebiegu jezdżąc na OR to niech da znać. Wszystkie inne "testy" uważam ze nie mają sensu. Pozdro.