Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2005-08-08 14:49:02 no dobrego masz pomysła zapodaj jaka instalacja firma? i jak z mapami do gazu sobie poradzono, były zapodane w warsztacie? instalka PRINS? zapodaj troszkę detali |
speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2005-08-08 23:32:46 w SSS staruje Honda z LPG chyba nawet z T |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2005-08-09 11:24:02 instalacja jest taka: instalacja
montaż wykonywał gość podobno specjalizujący się w silnikach 1.8T montowanych w audi i vw; właściciel auta dopiero uczy się tym jeździć, po 1k ma jechać na przegląd i ewentualne poprawki, trudno mówić coś o osiągach, jechałem jako pasażer, silnik na gazie jest wyraźnie cichszy, przy 120 pracuje tak jak przy 80 na benzynie, przełączanie na gaz wymaga temp. 30st, ciekawe co będzie w zimie na krótkich odcinkach, może da się to jakoś obejść, jak na razie żadnych problemów z rozruchem nie ma, ani wybuchów itp |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2005-08-10 18:27:34 owszem speed startuje i ma sie chyba coraz lepiej(kreci coraz to lepsze czasy)
jarek jedna mnie rzecz interesuje narazie najbardziej ile ta instalacja kosztuje |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2005-08-17 20:35:27 no tez mi cena wydaje sie byc b.dobra jak na full servis to chyba niedużo dał, czekam na szczegóły |
HIN HF MEMBER Stara Toyota Warka | 2005-08-20 20:22:53 hmm a ja tak nieco obok tematu:
LPG a silnik wolnossący: przejechane bez LPG ok 220- 230 tys km -> bez bólu następnie przejechane już na LPG 140- 150 tys km -> już drugi raz w ciągu tego czasu padła mi uszczelka pod głowicą. O LPG powiem: nigdy więcej w życiu |
Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2005-08-20 21:01:33
Tak trzymać , dawno temu miałem LPG i od czasu gdy samochód sprzedałem - skończyły się kłopoty. Zresztą, powszechne jest znany konflikt różnych paliw i ustawień silnika do danego paliwa. |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2005-08-22 10:15:47 ja nie zamierzam nikogo przekonywać że LPG jest super, sam mam bardzo radykalne poglądy na ten temat, ale.........
właśnie przedmiotowe audi zrobiło na zbiorniku trasę, dokładnie 505km, zużycie wychodzi poniżej 9/100km LPG co przy obecnych cenach ; trwałość silnika? zobaczymy, w chwili zakładania gazu nakręcone 213kkm, co do osiągów to nie mamy tego jak sprawdzić, powiem tylko że na pewnej obwodnicy którą dość często to audi się porusza na benzynie łapało max.220, na gazie jak na razie 185 i chyba nie da się szybciej bo droga się kończy zresztą właściciel chciał po prostu zacząć tanio jeździć przy niezbyt dużym wkładzie finansowym na instalację LPG, a jego doświadczenia przydadzą się, w końcu to silnik turbo [ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2005-08-22 10:19:08 ] |
kudlaty HF MEMBER Probe/Accent GT Rybnik | 2005-08-23 22:33:15 Ja mam w moim probe 2,2 turbo instalacje BRC senqest24 - sekwencyjny wtrysk gazu.
Przejechałem na tej instalacji 10 tys km i jak na razie jest ok. Spalanie LPG miasto/trasa 12/10. Nawet jeśli miałby mi się silnik szybciej rozlecieć to przy dzisiejszych cenach używanych aut spokojnie zaoszczędze na drugie takie samo auto Musze przyznać że pomimo że mam sekwencje to jednak auto na LPG jest słabsze od benzyny i spala gazu nieco wiecej. No ale za to moge jeżdzić tam gdzie chce a nie tam gdzie musze |
Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2005-08-23 22:54:48
No właśnie ...... . Alternatywne paliwo. które ma siłę przebicia (jak dotychczas) jedynie dużym wpływem na koszt eksploatacji pojazdu. Pozostałe wszystkie parametry ustępują obecnie stosowanym paliwom. Nachodzi mnie mała dygresja w tym temacie, gdyby zasilanie gazowe miało same plusy, to światowy transport towarowy przestawiłby swoje silniki diesla na benzynowe zasilane gazem. Przecież tam się liczą w pierwszej kolejności koszty eksploatacjyjne, niezawodność, tani serwis itp. To tak bardzo ogólnie, ale jakaś prawda w tym jest. |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2005-08-24 07:12:06
może światowy to nie ale np. w mojej firmie jest ok. 40 wózków widłowych typu RAK, w standardzie mają silniki diesla, a u nas są poprzerabiane na gaz i tak hulają już 10 lat; przeróbki niewielkie: staczanie tłoków na mniejsze sprężanie itd fakt słabe są ale pojemniki wożą, podoba mi się w nich to że butle są takie zwykłe turystyczne 11kg |
arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2005-08-24 08:13:04
Gaz nie ma samych plusów - ma je 2 - cena i wynik spalania wylatujący z rury. Reszta to minusy - niedawno dyskusja była na innym forum powiem tak jak masz silnik 2.0 i rocznie robisz 35k km to robi ok 8-9k pln róznicy na paliwie ! Jak nawet po 2 latach masz wymienić silnik na nowy to nadal jest to pikuś. gaz jest dla ludzi którzy robią przebiegi - ewentualne koszty dodatkowe sa małe w stosunku do oszczedności. 90% awarii na gazie to źle ustawiona i nie serwisowana instalacja poczynając od za małego reduktora, przez jazde na za ubogo, odpalanie na gazie, nie pilnowanie oleju itd itd - gaz po prostu wymaga większej troski o silnik. Dla mnie idelanym przykładem sa kable i świece - na bezynie jak ci gubi zapłony bo masz już kiepskie kable własnie czy świece to prawie nie czujesz - coś tam szarpnie czasem (zgubiony zapłon to benzyna co została w cylindrze -nie zdrowo) a ty sobie możesz z tym jeździć i jeździc...na gazie masz strzał i masz powody do szukania co jest nie tak. W tym momencie jedni mówią gaz jest do dupy a inni mówią - acha kable zmienić trzeba i tyle. A co do światowego transportu - zakładanie gazu do ciągnika siodłowego który ma bardzo ciezkie warunki pracy nie mówiąc już o wszytkich wymaganiach technicznych hamowania silnikiem np. (całe układy dodatkowe wspomagające hamowanie itd) nie ma sensu bo ilość zmian i modyfikacji by była nie opłacalna na koniec jeszcze kwestia tankowania - zasięgu itd itd... |