Nowy silnik VW - TSI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czytałem dziś o nowym silniku Volkswagena... Bardzo mnie zaciekawił bo pachnie niezlą rewolucją...

Ma on być wprowadzony do VW Golfa jeszcze w tym roku.
Jest to silnik beznynowy o pojemności 1,4 (!) osiągający moc 170 KM i moment obrotowy 240 Nm
Osiągi na miarę silnika Wankla, jednak nie jest to silnik tego typu... a swoje osiągi zawdzięcza sekwencyjnemu doładowaniu turbosprężarką i kompresorem.
Kompresor dodaje mocy silnikowi przy wolnych obrotach, a po wkręceniu silnika na wyższe obroty do dzieła bierze się turbo
Dzięki temu Twincharger (bo tak ma się nazywać ten silnik) pozbywa się efektu turbo dziury, a maks moment obrotowy dostępny jest już przy 1750 obr/min... Co ciekawe producent zapowiada, że zużycie paliwa powinno mieścić się średnio w granicach 7-8 litrów na 100 km...
  
 
moze byc niezzy czad a jak tak zrobia silnik ze 4 l pojemnosci? hehe
  
 
Noo... a ten ma lepszą moc z litra niż te wszystkie fajne turbodiesle... Czyżby jednak TDI nie było najbliższą przyszłością motoryzacji?
  
 
widze ze wreszcie dojrzeli do projektu Porsche.... ktory pojawil sie notabene w 1984 roku i byl nawet testowany w Audi Quattro gr.B, potem silnik TwinC znalazl sie w Porsche 961C2 ale po serii blyskotliwych zwyciestw w grupie GT1 w roku 1991 FIA zakazala stosowania dwoch roznych systemow doladowania i w ten sposob skonczyla sie kariera sportowa tego silnika...

Ciesze sie ze wreszcie ten projekt zostanie wdrozony
  
 
Ciekawy jestem tylko jak to będzie naprawdę z tym zużyciem paliwa.
  
 
Ja nie jestem entuzjastą takich nowinek...za rok-dwa okaże sie czy on taki dobry. Na papierze osiagi bardzo obiecujace a w praktyce zobaczymy, moze faktycznie bedzie miał niezly wypierd, ale to nie wszystko - najwazniejsze zeby sie nie jeb...ł bo dzisiejsze koszty napraw są kosmiczne.
Była do sprzedania niedawno Renault Laguna z silnikiem 2.0 IDE i tak moja rodzine naszło zeby takie cos kupic ale po wizycie w ASO Renault i u gazownikow odechciało nam sie bo silnik to niewypał, niby jakis super hiper wtrysk a tak naprawde awaryjny, bardzo skomplikowany i zagasssowac niebardzo sie da.


Ps. Opel wprowadza silnik 2.8 biturbo do modeli OPC (Vectra, pewnie Zafira) i moc ok 250 koni a jest w ofercie rowniez ale to najprawdopodobniej na zamowienie 1.9 TDCi biturbo 212KM
  
 
Ciekawe wyjście było by z tym silniczkiem.
Mała pojemność - duża moc, o to chodzi dużej ilości ludzi. Myślę, że mieli by dobrą sprzedaż. A co do spalania, też jestem ciekaw czy to prawda.

Ps. Mnie się podobają silniczki w Daihatsu Charade, bo tam z silnika 1,0 jest około 101KM.
  
 
Sprzedaż może by i mieli dobrą, ale pod warunkiem stosunkowo niskiej ceny.
A wydaje mi się, że będzie to raczej auto typu "wow, jestem nowinką i mam dużo mocy" i będzie kosztowało majątek
  
 
no no ciekawe... Chce cos takiego do mojej 106 Mi sie tam podoba, w koncu zeby miec mocny silnik nie trzeba bedzie miec duzego silnika/duzego autka. Ciekawe jak bedzie z zywotnoscia (czyt. awaryjnoscia) tego silnika