Jak podpiąć amperomierz ?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cześć wszystkim
kupuje amperomierz po promocyjnej cenie firmy conrad.pl i chcialem sie was spytać jak podpiąć amperomierz ?!


dziekuje za pomoc i pozdrawiam
  
 
zdradz jak daleko sięga ta promocja!
  
 
kupuje za 25 zł z przesyłką od pewnego chłopaka z szczecina który kupil ten wskaznik w conrad.pl i nie zamontował. Mam dostac do tego jeszcze ramke na 3 wskazniki
  
 
amperomierz sie zazwyczaj podpina szeregowo
  
 
ale co jak i do czego bo ja sie nie znam na tym i chce zeby mi to wytłumaczono jak dla cofniętego
wiec poprosze o dokładne wyjasnienie

dziękuję
  
 
po pierwsze to on ma tam jakes penerskie zaciski z tylu ??? czy bocznik bo 50A to juz calkiem okazaly prad

ja bym go podpial na plusie idacym od akku do reszty elektryki bron boze do tego co idzie na rozrusznik... i go wstawiasz szeregowo... tak ze idzie kabelek... wchodzi w amperomierz wychodzi dalej... idzie gdzie dalej szedl... zapal swiatla zobacz w ktora strone sie wychyli jak w zla (tzn, ze pokazuje jakbys ladowal akumulator) to zamien podlaczone kabelki miedzy soba (te dwa grube).
  
 
amperomierz wpinasz w szeregu z kablem wychodzącym z alternatora. bedzie mierzony wtedy prąd ładowania
  
 
jak chcesz to moge ci pomóc
  
 
No to do roboty!!!
Skoro szeregowo,a jest to prawda powinno być to podłączone tak i w takim miejscu (na przewodzie) aby wskazywał pobór prądu z akumulatora jak i ładowanie "bateryjki".Dlatego najlepiej (robiłem tak kumplowi) wpiąć sie w przewód "+" przy akumulatorze.
Do podłączenia potrzebna będzie nowa klema "dodatnia", przewód taki jakim połaczony jest akumulator z resztą autka (nie pamiętam przekroju ale coś około 1cm średnicy,najlepiej skitrać około 2 m), końcówki oczkowe aby przykręcić ów przewód do "miernika", coś do izolowania, i coś do połączenia przewodu od wskaźnika do "starej" klemy.
I teraz tak: Odłączasz kleme dodatnia od akumulatora, usuwasz kleme i łaczysz w jej miejsce przewód (najlepsza specjalna śruba do skręcania grubych przewodów ze sobą). Drugi koniec tego przewodu podłączasz do "+"na amperomierzu.Teraz nową kleme zaopatrujesz w przewód (taki sam gruby jaki był do tej pory) i podłączasz do "+" na akumulatorze a"-" na amperomierzu.
Jesli wszystko jest dobrze połączone to podczas kręcenia rozrusznikiem skazówka wychyli sie na czerwoną stronę (pobór prądu), a podczas przygazowywania skazowka powinna wychylać sie w przeciwna stronę. Jesli jest odwrotnie to poprostu odłącz od akumulatora kleme(by nie spowodować zwarcia) i zmień połączenie przewodów przy wskaźniczku.
PAMIĘTAJ!!!!!!W PRZYPADKU ZWARCIA MOŻESZ SPALIĆ INSTALACJE AUTKA!!!!!!!!!!DLATEGO PAMIĘTAJ O DOBREJ IZOLACJII!!!!!
P.S.Spotkałem sie z całkiem innymi rozwiązaniami przy łączeniu owych dobrodziejstw.Dlatego zorientuj sie u jakiegoś elektryka czy ten model odpowiada memu opisowi....
Miłej pracy i wspaniałych "ładowań". Nara
  
 
jeżeli podepniesz amperomierz tak jak opisano przez simona to go spalisz bo będzie mierzył prąd jaki pobiera rozrusznik, który może pobierać i więcej niż 50 A
  
 
a jak podepniesz tak jak Ty to bedziesz mierzyl prad ktory podaje alternator... (podjerzewam, ze bedzie wychylal sie wtedy tylko w jedna strone... a z wyl silnikiem bedzie wskazyla zero (niewazne ile odbiornikow wlaczysz) a nie prad ktorym jest ladowany/rozladowywany akumulator... nie wiem jak w 125p ale w kaszlu kabel sie rozlazi na tan co idzie do rozrusznika i ten co idzie na instalacje i trzeba sie wpiac w ten co idzie na instalacje.
  
 
Chyle czoła!! Popełniłem gafe!!
W opisanym przypadku owa instalacja nie przejdzie!! "Nasz" amperomierz wyskalowany był na bodajrze 200A, a stary był jak świat!! Jednakże przyznac musze że działa do dziś.
Słuchajcie!! Jednakże w przypadku kiedy podłączymy go w "szereg" z alternatorem to pokazywać nam będzie tylko ładowanie.Przecież gdy pobieramy prądu więcej niż go wyprodukujemy to niedostatek pobieramy z akumulatora!!A stanu bateryjki w naszej konfiguracji nie da sie zarejestrować!!
Czyli na mój gust, jesli będzie ładowanie to będzie sie skazówka wychylać w prawo,ale jeśli tylko "zabraknie" ładowania to skazówka spocznie na "0".
Jeśli jestem w błedzie to mnie uświadomcie!!
Jeszcze raz sorki!!!!!!!
  
 

qwa niech wasz szlak :]
co ja sie nameczylem zeby ten zasrany schemat tu umescic

nadaje sie tylko do 125p :>
z alternatorem :>
do 126p moge zrobic drugi
  
 
aha ja to zerrzalem z kingi :>
"oblusga instalacji leketrycznej w samochodzie i motocyklach"
zdobyslaw perzynski
jak macie jakies waty :> to dam numer telefonu do goscia :]
  
 
awaria !
jednak idzie do mnie paczuszka


www.fiat-furious.prv.pl
  
 
Nie chciałbym umniejszać wiedzy szanownych kolegów, ale co powiecie na podpięcie takie:

- plus z amperomierza do plusa aku

- minus z amperomierza do (chyba minusa) regulatora napięcia

Chciałbym dodać, że nawet nie starałem się zrozumieć wcześniejszych Waszych wywodów (jestem typowym humanistą)
  
 
nie komplikujcie juz ...rysunek jest poprawny!
  
 


tak wygląda oryginalna instrukcja podłączenia TEGO amperomierza. Zaznaczam, że jeszcze nie podłączałem.

//KUPIE SILNIK 2000TC//

Dax

PF 125p 1600TC ECOPOWER
PF 125p 1300 '74
http://www.fiat125.com

[ wiadomość edytowana przez: Dax dnia 2003-03-21 10:50:13 ]
  
 
Tego amperomierza czyli firmy conrad.pl ?! tak ?
  
 
Cytat:
2003-03-21 10:46:55, Koniu pisze:
Tego amperomierza czyli firmy conrad.pl ?! tak ?



Amperomierz jak i inne zegary sprzedawane przez conrad.pl są produkcji amerykanckiej firmy Equus, ale tak to chodzi o konkretnie ten model.