Carina II- nawiew

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

problem-brakuje mi suwaka od sterowania predkoscia nawiewu... wczesniej wogole nie mialem ale dorobilem sobie zwykly przelacznik bistabilny na jeden bieg.... niedlugo zima wiec zaczynam myslec jak ten temat rozgryzc- czy musze szukac calego mechanizmu???
prosze o sugestie.
z gory dzieki....

pozdrawiam

  
 
Witam.

No to do dzieła ...
... Przełącznik słuzy do wyboru opornika, które są odpowiedziale za spowalnianie dmuchawy. Są one połączone szeregowo z silnikiem dmuchawy.
Do wyboru są 4 pozycje. Pierwsze trzy - prąd idzie przez oporniki, czwarta (HI) - prąd bezpośrednio do dmuchawy.
Aby mieć możliwość wyboru prędkości potrzebny będzie przełącznik 5-cio pozycyjny (4+OFF). Musisz najpierw jednak pomierzyć jaki prąd idzie do dmuchawy na kazdej prędkości obrotowej i sprawdzić czy przełącznik to wytrzyma.. jeśli nie to trzeba będzie dodać przekaźnik (jeden lub nawet 4 )

Inne rozwiązanie nad którym i ja się zastanawiam to przerobienie tego wszystkiego na sterowanie płynne. Można wziąć regulator od poloneza ale też najpierw wypada sprawdzić jakiej mocy jest dmuchawa w tojce.. Można też dorobić samemu regulator na prostym układzie czasowym (np NE555) i jednym odpowiednim tranzystorze Mosfet (IRF...) i do tego rozwiązania ja bym się przychylał. Jest to (modulacja szerokości impulsów) jedna z lepszych opcji sterowania obrotami silnika prądu stałego, chociaż spotkałem sie z opiniami że nie jest to zdrowe dla samego silnika a także powoduje charakterystyczne buczenie uzwojenia...
Postaram się sprawdzic te wszystkie rzeczy hmm, no powiedzmy do października Tymczasem proponuję otwierać okno

Pozdrawiam
  
 
wielkie dzieki Misiek!!

jak ktotys sposob przetestujesz-daj znac!

pozdrawiam
  
 
Witam

Tak przy okazji to co może być przyczyną tego,że dmuchawa nie pracuje na 1 biegu.Słyszałem że najczęściej to właśnie padają te rezystory co ograniczają prąd?
  
 
Zgadza się. Spalił sie lub po prostu pękł od drgań najcieńszy "rezystorek" (o największym oporze).

Pozdrawiam
  
 
A gdzie te oporniki się znajdują?

Czy można kupić je w zwykłym sklepie elektronicznym czy też są to jakieś specjalne dostępne tylko w ASO?

Ile by one ewentualnie mogły kosztować?
  
 
Oproniki znajdują się nad nogami pasażera..
Jeśli masz dostęp do drutu oporowego to mozesz nawinąć je sam, gotowych tego typu sie nie kupi, bo musiałbybyć o mocy rzędu 5-15W (tak na oko narazie). W sklepach elektornicznych takie są ale mają zdecydowanie za duże wymiary...

Obiecałem wcześniej że się bliżej zainteresuje tematem. Właściwie projekt regulatora już mam. Trzeba to jeszcze wykonać i przetestować. Spróbuję zająć się tym na dniach

Pozdrawiam
  
 
Misiek czy ,,pod nogami pasażera" to masz na myśli tam gdzie

analogicznie po stronie kierowcy są bezpieczniki?

Kiedyś tam nawet patrzyłem ale nie pamiętam już dokładnie co

tam było (chyba 1 bezpiecznik 10A,jakaś wtyczka i bodajże przekażniki)?
  
 
Nie wiem gdzie dokładnie to jest u Ciebie bo masz carine po liftingu ale u mnie to jest dosłownie nad nogami pasażera. Konkretnie nad prawą stopą
Tam znajduję sie cała obudowa dmuchawy i niedaleko silnika jakby w tą obudowę wchodzi kilka kabli.. to tam. Płytka którą musisz odkręcić ma wymiary około 3x6cm i trzyma sie na 1 lub 2 (nie pamiętam dokładnie) śrubkach wykręcanych śrubokrętem krzyżakowym

Pozdrawiam
  
 
Dzięki za odpowiedż!

Czyli dmuchawa jest za schowkiem przed pasażerem.

Misiek ja mam carinę taką jak twoja (ct150).To pewnie rocznik jest mylący-1988.

Według katalogów w sklepach z częściami to 84-87 była produkowana ct150.a 88-92 ct170.

Widocznie moja jest z końcówki produkcji starszej wersji,lifting był
w 1988,a katalogi nie uwzględniają miesiąca w którym nastąpiła zmiana wyglądu.

Pozdrawiam
  
 
W takim razie super

Zgadza się, nie pamiętałem więc zajrzałem w profil. A tam rok 88.. więc automatycznie skojarzyłem z nowszą cariną.

Odkręć osłonę nad nogami pasażera i tam szukaj, zgodnie z tym co napisałem wcześniej
Czekam na zdjęcia Twojej carinki CT150 to jest wóz

Pozdrawiam