Felga fiata

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuje informacji jaki ma ET(offset) fabryczna felga od DFa

Wiem że 132 na 14" - 5,5 J , ET 25
Polonez 13" - 5 J , ET 29
DF 13" - 4,5 J , ET ??

Niestety w książce o naprawie nie znalazłem info o ET

Czy ktoś z was wie ila cm ma cal?? 2.25cm??
  
 
1 cal=25,4 mm
co do ET kanta to w poniedzialek bo teraz niepamietam
ale chyba cos kolo 34 mm
  
 
felga kanta
4,5Jx13H2 ; otwor 58,5 lub 59 (chyba dwie wersje); ET 36,8; masa 6,3 kg

polonez
5Jx13H2 ; otwor 58,5 ; ET 29; masa 6,6 kg
rozstaw srub oczywiscie 98 mm

do malca jest 5 rodzajow
stare
4x12 ; brak otworu; rozstaw srub 190; ET 20; masa 3,8 kg
nowsze 12
4Bx12 i 4Bx12H2 ; otwor 58; ET 31,5; masa 4,2 kg
no i 13
4Bx13H ; otwor 58; ET 36,5; masa 4,6 kg
4,5Bx13H ; otwor 58; ET 36,5; masa 4,8 kg

zrodlo-Rozmiary kol produkowanych w Zakladzie Kolowni DMP Lublin z AUTO-TM 4/98
UFFF..
  
 
Dzienki , teraz licze ile mi koło wyjdzie bardziej na zewnątrz po wymianie felg z DFa (13" 4.5 J , ET 36. na felgi z 132 motylki (14" 5.5 J , ET 25)i wychodzi mi że jakieś 2.45 cm na strone , całkiem nieźle , do tego planuje dystans 1.5 cm i mój 132 od razu będzie lepiej wyglądał
Nie wiem czy dobrze licze , ale ten wynik mi odpowiada , i nie chcę innego
Traktuje ET jako przesunięcie środka felgi na zewnątrz względem środka felgi ( pierwszy środek to inny środek niż drugi) nieźle zamięszałem Jeśli źle kombinuje to niech mnie ktoś poprawi i sprawdzi mój wynik
z góry dzienki
  
 
ET czyli odsadzenie to odleglość pomiedzy plaszczyzną przylegania kola do piasty
a płaszczyzną symetrii obręczy
liczysz dobrze
dzieki mniejszemu o 11,8 mm ET srodek obreczy przesunie sie na zewnatrz
obrecz jest szersza o okolo 25,4 mm
czyli zewnetrzny rant o 11,8+25,4/2=24,5 mm na zewnatrz
a wewnetrzny o 11,8-25,4/2=-0,9 mm na zewnatrz (czyli do wewnatrz)

skad znasz ET motylkow ze 132 ??
moze znasz tez ET motylkow ze 131 ?? (jest niestety wieksze)
  
 
Cytat:
ET czyli odsadzenie to odleglość pomiedzy plaszczyzną przylegania kola do piasty
a płaszczyzną symetrii obręczy


No przecierz tak napisałem

ET motylków mam z FSO AK , był taki topic o motylkach i ktoś podawał to ET , dotyczyło się 14" z 132 , bo 131 miał motylki ale 13" chyba ??
  
 
w 131 byly motylki zarowno 13' jak i 14'
  
 
a no własnie
i ja mam te 5,5Jx14 z 131 i opony haczą mi o sprezyny zawieszenia i wachacz
i musze dokladac 2 x 5mm dystans na strone i dluzsze sruby
nie jest to rozwiazanie optymalne
dlatego szukam jeszcze dwóch motylkow na przod

  
 
Cytat:
2003-03-25 09:53:31, kasztan pisze:
a no własnie
i ja mam te 5,5Jx14 z 131 i opony haczą mi o sprezyny zawieszenia i wachacz
i musze dokladac 2 x 5mm dystans na strone i dluzsze sruby
nie jest to rozwiazanie optymalne
dlatego szukam jeszcze dwóch motylkow na przod





Nie rozumiem: masz motylki, ktore Ci obcieraja wiec szukasz jescze dwoch motylkow?
  
 
dokladnie tak
ale teraz chce od 132 a nie 131
  
 
Motylek 14' ze 131 i ze 132 to ta sama felga. Natomiast 13' byly tylko w 131
  
 
Motylek 14' ze 131 i ze 132 to ta sama felga. Natomiast 13' byly tylko w 131
  
 
Kasztan , a może masz opone za szeroką ??
  
 
to które felgi (df/polonez) będą "szersze" w malerze?? czy któres z nich będą obcierały?? by słyszałem, że felgi z df trzeba na dystansach osadzać, bo mają za blisko rant od miejsca osadzenia felgi, a np od cc podchodzą bez problemu
  
 
opone mam 185/65 r 14
a felgi 131 i 132 (14) to nie to samo (inny rant i ET)
jak ktos chce sprawdzic to zostala jeszcze jedna z 131 na Maxi Schrocie na Blokowej w Kraku (z niego zdejmowalem)
  
 
Wydawało mi się, że prawidłowe opony na motylki od 132 to 175/70 R14, przynajmniej mój ma takie fabrycznie zalecane. BTW założyłem sobie na koła pierścienie dystansujące z kanta i od razu lepiej to wygląda i się prowadzi.
  
 
Fakt , fabryka zalecała 175/70 (r 14)ale czasy się zmieniają , oponki też , ja osobiście decyduje się na 185/60 (r 14")- będzie ciut niższa , ale będzie to korzystnie wyglądało i lepiej (odrobinke) będzie w zakrentech . Dystanse po 1.5 na strone też z DFa + śruby od alumków , powinno być OK , w sumie po wymianie felg + dystans poszerzy się o 4 cm ma strone a to już nieźle .
  
 
Cytat:
2003-03-26 22:23:36, Blady pisze:
Fakt , fabryka zalecała 175/70 (r 14)ale czasy się zmieniają , oponki też , ja osobiście decyduje się na 185/60 (r 14")- będzie ciut niższa , ale będzie to korzystnie wyglądało i lepiej (odrobinke) będzie w zakrentech . Dystanse po 1.5 na strone też z DFa + śruby od alumków , powinno być OK , w sumie po wymianie felg + dystans poszerzy się o 4 cm ma strone a to już nieźle .




Z dystansami nie wolno przesadzac, bo duzo szybciej w dupe dostaja lozyska (z przodu) i zwieksza sie prawdopodobienstwo zmeczeniowego pekniecia polosi (fiat jak wiekszosc osobowek ma polosie obciazone, a wiadomo, ze jesli odsuniemy felge na zewnatrz zwiejszy sie ramie, a co za tym idzie moment gnacy na polosi.
  
 
no i te stalowe dystansy tzw. z DF'a
zwiekszają masy nieresorowane
czyli minimalnie gorsze przyspieszenia
i gorsze trzymanie sie dziurawych dróg
  
 
aha i jeszcze kolo nie jest srodkowane swoim otworem na piascie
trzymaja go tylko sruby (i to dluzsze) ktore podlegaja wtedy naprezeniom zginajacym i moga zmeczeniowo peknac
sezon tak mialem z przodu i nastepny sie juz boje