Historia dnia dzisiejszego [hamulce - 126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wymiana linki recznego - efekt: fabryczna linka jest za dluga wiec hamulca recznego nie ma do tego zapowietrzone hamulce bo przy okazji powypadaly tloczki z cylinderkow ..

chociaz sa i plusy.... okazalo sie ze samochod nie byl zmulony przez silnik tylko zblokowane tylne kola (wszystko pordzewailo przez zime ) .. po dokreceniu bebna w ogole kolo sie nie obracalo... wiec jezdze na czesciowo odkreconym i wreszcie jezdzi szybko ... tylko nie hamuje.. hehehe

w zwiazku w tym tygodniu wymieniam caly uklad hamulcowy i lozyska.. tarcze juz mam wiec tylko bebny, szczeki, cyliderki i kilka roboczogodzin
....i kilka pytan w zwiazku z tym..
1. jakie macie doswiadczenia a bebnami rzemieslniczymi? chcialbym takie zalozyc na tyl...
2. dot 4 czy warto zalac dot 5?
3. warto zalozyc szczeki ferodo? (ile kosztuje komplet na przod??)
4. jak skrocic linke recznego (jak po zalozeniu nowych hampli dalej nie bedzie chwytac)?.... gdzies ja podwiazac? bo w tym momencie mocowanie recznego jest max do przodu, regulacja przy kolach max do tylu i jest dalej luz... i to dobre kilka centymetrow..
  
 
A wiec...rzemiosło bebny...nie warto...ale za to warto zainwestowac w fabryczne...(podobno te z CC sa takie same ale lepszejsze..tylko nie wiem czemu..moze wywazone??)
Co do ferodo tez warto sie nad nimi zastanowic...dobrze poszukasz to powinienes znalezc komplet na os za <55zł.
A linke masz juz stara czy nowiutka???Jesli nowiutka jest za dluga to powinienes wymienic te takie lizaki/wahadla/czy cus tam...takie blachy pomiedzy linka a bebnem...
A tak przy okazji to lepiej jest wymienic cylinderki...ja pozylowalem..i teraz żałuje...bo musz wstawic nowe...
Tak wogole to w maluszku w przypadku hampli chyba warto investowac w fabryczne rzeczy...no powiedzmy oprocz szczek...tu lepiej ferodo (ale raczej nie racing!)
  
 
linka jest noowka, wczoraj kupiona... jak bede wymienila hamulce to razem z cylinderkami i tymi blachami (masz na mysli to co jest w bebnie - to co roziera szczeki?)....

tylko z bebnami jest taka sprawa ze rzemioslo kosztuja 15zl a fabryka 40..oczywiscie zaloze fabryke jak rzemioslo ma sie zowalizowac po jednym hamowaniu.. ale jak nie to bym, sie zastanawial... w koncu hamulce z tylu to taki dodatek
  
 
madcar chyba myśli o tych metalowych "cięgnach" ?? , którymi połączona jest ilnka ręcznego z bębnem. co do bębnów, to chyba wszystkie fabryczne są wyważone (przynajmniej ja tak mam). miałem ferodo i różnicy szczególnej nie odczułem, ale ali pisał kiedyś, że różnicę odczuwa się po 110 czy jakoś tak
  
 
bebny TYLKO fabryka, rzemioslo jajowacieje momentalnie.
DOT 4 tak - DOT 5 jest do wyczynu i zjada gumki :/ chyba, ze czesto bedziesz zmienial w innym przypadku nie ma sensu - ja wszedzie leje DOT 4 i jestem zadowolony.
Szczeki ferodo... roznica jest powyzej 110kmph kosmiczna (fomar nie hamuje) a nizej sa bardziej stabilne termicznie... na fomarach jak wracalem ostro to w polowie drogi juz bylo nieciekawie, a parking to raz przejechalem ...na ferodo nie bylo tego... raz je tylko nagrzalem jak bylem w krakowie 2 osoby + ekwipunek na trase - czyli wszystkie mozliwe narzedzia, czesci etc goniac Pawla Krajewskiego to mi zaczely piszczec... ale hamowaly nadal.
Linka fabryczna nie jest za dluga moze masz poprostu wyrobione rozpieracze? albo cos zle zalozyles - ja zakladalem dwa razy zawsze byla ok
  
 
z ta linka to pewnie kwestia tego rozpieraka - do wymiany...

a szczeki ferodo jakie kupic (model, oznaczenie?)... raczej do ostrej jazdy (glownie jakies proby sportowe ale krotkie, czasem miasto) ...ale tez wolalbym nie przesadzic zeby pozniej na parkingu w kogos nie wjechac z powodu niedogrzanych okladzin
  
 
z tego co wiem, to szczęki ferodo tylko jedne są do malucha... wchodzisz do sklepu i mówisz: ferodo proszę... do malca
  
 
niestety rzeczywiscie sa tylko 1 rodzaju...
to jeszcze jedno pytanie.. gdzie w kraku kupie ferodo? w wieliczce jest intercars ale bez samochodu to za daleko dla mnie
  
 
Tylko jedne...zapytajcie czy nie maja wyczynowych do tylnych kół...ale do CC...
  
 
intercars masz też na ulicy żmujdzkiej w krakowie to przecznica z 29 go listopada lub na kobierzyńskiej w mtm

co do linki to pamiętasz jak mówiłem ci o wymianie tych metalowych cięgien od ręcznego , a ty nie posłuchałes
  
 
A co do cen....to zamow sobie na stronie internetowej głownego importera...ceny sa hurtowe a na dodatek dostaniesz znizke na jakies tam hasło(ktore jest na stronie internetowej)...firma wporzo..ja juz dwa razy zamawialem i all OK!!!!
ps-jak znajde linka to go tu wklaje
  
 
ferodo kupilem juz w krakowie, na zmujdzkiej.. 60zl komplecik... reszta ukldu hamulcowego 260zl (w tym tylko 2 bebny na razie :-/ )

ma ktos doswiadczenie w zakladaniu lozysk tylnej piasty? ... trzeba je wbijac koniecznie jakims specjalym wbijakiem czy wystarczy kawalek rury i mlotek
  
 
w moim przypadku łożyska z tyłu zeszły bez problemu natomiat cięzej było to złożyć w kupe