Jaki olej?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Heja!

Jeżdzę na oleju 15/40. Czy mogę dolać 15/50?
  
 
Ja bym na Twoim miejscu nie zmieniał oleju. 15W40 jest wystarczjąco uniwersalny. O ile się nie myle to 15W50 bedzie rzadszy bo nadaje się do wyższych temperatur otoczenia. Możesz mieć przez to jakies wycieki i nawet problemy z uzyskaniem odpowiedniego cisnienia oleju, jesłi silnik juz ma troiche zrobione.
Pozdrówka
Paweł
P.S.
Moge sie mylić więc niech to ktos to jeszcze sprostuje))jrśłi coś pokręcilem
  
 
Tez jezdze na 15W/40 mineralnym i jest ok. Jak wlalem zadszy to mi lecial bokami a ja nie lubie jak cos jest nie tak wiec 15W/40 i zaden inny
  
 
Pun, czy ja dobrze rozumiem że chcesz dolać olej do tego który już masz w silniku? bo jeśli tak, to jednak sugerowałbym, zrobienie dolewki olejem o tych samych parametrach jak ten obecnie uzywany.
  
 
a jezeli chce dolac oleju do dotychczasowego, a nie wiem jaki tam jest to co wtedy?
  
 
Jesłi miałes olej mineralny - to dolej mineralny( nawet troche wyzszej klasy (np. SF lub SJ) - na pewno nic się nie stanie))
Ale jeśłi miałeś syntetyk to lepiej dolej syntetyk- bo minerał może się z tym "nie powiązać"- niestety...
paweł
  
 
Dokładnie, jak jeżdziłeś na mineralnym to eksploatuj już grata do końca na mineralnym, oczywiście im lepszej jakości tym lepiej.
Andrzej
  
 
Cytat:
a jezeli chce dolac oleju do dotychczasowego, a nie wiem jaki tam jest to co wtedy?


To wtedy jade na stacje benzynowa, poswiecam cale 36 zlotych na 4 litry oleju i wymieniam caly. Butelke zachowuje zebym nie zapomnial jaki to olej. Nie oplaca sie kombinowac. Olej nie majatek.
  
 
O ile pamietam,to jednak im mniejsza liczba ,tym rzadszy olej jest,ale to tak OT kiedys jezdzilem na lotosie 20/40, potem cos 20/50,zeby silnik troche podtrzymac ma chodzie,a teraz chyba na 10/40 polsyntetyk,wiec chyba powinienem miec racje z cyferkami,a przynajmniej tak mi sie wydaje
Pozdroweczki
  
 
cholera, to muszę wydac ten olej, tylko komu...
dobrze, że nie zdążyłem dolać, bo nielubię jak mi cieknie...
Dzięki!
R.
  
 
PUN - bo ty po prostu nie wiesz jaki masz olej????
To lepiej zrób tak jak Kamil napisał - jedx i wymień. Choć tak z drugiej strony....Wiem,ze Silnika łady nie trafi jeśli wlejesz po prostu zwykly minerał(Lotos) i pojexdzisz na nim trochę...ALe to rada , której myslę,że nie musisz stosować normalnie , na codzień. Awaryjnie- mozna spoko- to lepsze niż jazda bez oleju
Pozdr
Pawel
P.S> Andrzej-Zamość! masz racje jeśli chodzi o oznaczenia w jednym systemie(np. 15W40itp) , ale ja pisałem o oznaczeniach typu SF,SH , SJ - bo to znowu oznacza klasą oleju tylko chyba po amerykańsku(API). W każdym razie im wyższa literka( a nie cyferki) tym " lepszy" tzn bardziej zmodyfikowany olej))
Sam sie nie moge w tym połapać
  
 
Hej, Paweł!
Wiem, jaki mam olej: zwykły mineralny 15/40, a na dolewkę kupiłem też minerał, tyle, że 15/50. Ponieważ miałem i tak wymienic olej jesienią (po roku- to nieduży wydatek, a auto zasłużyło na dobre traktowanie), wymienię go już w przyszły weekend, ale NADAL NIE WIEM, co znaczy ta druga cyfra w oznaczeniu: czym 40 rózni się od 50 i jaki lepiej wlać do starego samochodu...
Pozdr.
R
  
 
Ja jezdze na Mobil 15W/40.Co mozna wrzucic zamiennie bo moj juz troszke ma a niechcialbym silnika katowac (70tys ma dopiero).Z tym ze szkoda mi 150zl na taki olej.Poradzcie cos normalniejszego (czyt.tanszego).