Potrzebna pomoc - masy 126 i swapa 1.2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie - zwracam sie do osob posiadajacych malucha z seryjnym silnikiem oraz osob posiadajacych swapa 1.1 lub 1.2 z dowolna skrzynia biegow (w tym rowniez rapida). Potrzebuje znac masy tych samochodow z podzialem na naciski na psozczegolne osie. Jesli ktos moglby podjechac gdzies na wage i zwazyc oddzielnie przod oraz tyl bede niezmiernie wdzieczny.
Potrzebuje te dane do pracy na temat analizy dynamiki zawieszenia.



[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2008-11-24 22:37:19 ]
  
 
bis z lekko dłubniętym silnikiem, z tyłu dołozone nie małe audio, w baku ok 5 litrów paliwa, wszystkie płyny na poziomie, w bagażniku podstawowe wyposażenie



i na focie jest błąd bo zamiast Left% powinno być Front%







[ wiadomość edytowana przez: fifi dnia 2008-11-25 15:46:57 ]
  
 
Cytat:




A co to za diwajs podpinany do PDA kolega ma?
  
 
jestem sedzią technicznym na wyścigach i KJS RC, w październiku były zawody w toruniu i tam byłem akurat bisem i go w końcu zważyęłm
jest to waga do ważenia samochodów na zawodach
  
 
Cytat:
2008-11-25 15:42:45, fifi pisze:
i na focie jest błąd bo zamiast Left% powinno być Front%


Na focie jest dobrze - strona lewa samochodu to 50,26% calej masy. Tyl sie zgadza, a przod 40,41% calosci. Pytanie tylko poco podawac strone lewa - kierowca?

PS. Potrzebuje jeszcze pozostale wersje samochodow. Cybul siezadeklarowal, ale ma problemy z samochodem i nie moze podjechac na wage. Moze ktos inny?
  
 
W Zaluzu Krzysiek Krajnik mówił ze jego maluch z przodu miał po 113 kg a z tylu po 165 z każdej strony co daje 556 łącznie
  
 
jezeli dalej bedziesz potrzebowal i ogarne wszystko jak anlezy, postaram sie pojechac na stacje diagnostyczna...
  
 
Będę, będę, bo praca zapowiada sie dość ciekawie. Tak mniej więcej ma wyglądać zarys pracy:

Analiza dynamiki zawieszania samochodu o dużej mocy jednostkowej.
1. Ogólna analiza konstrukcji samochodu.
2. Pomiar geometrii zawieszenia oraz wyznaczenie geometrycznej osi jazdy i środków przechyłu nadwozia.
3. Analiza wpływu położenia środka masy i momentu bezwładności na wartości nacisku kół na drogę podczas rozpędzania.
4. Analiza możliwości minimalizacji przechyłu nadwozia podczas rozpędzania.
5. Przeprowadzenie pomiarów właściwości dynamicznych zawieszenia podczas rozpędzania samochodu.

W pracy najbardziej interesujące jest wyznaczenie położenia geometrycznej osi jazdy i środków przechyłu nadwozia dla kół obu osi i aktualnej konstrukcji zawieszenia. To położenie ma decydujące znaczenie dla zachowania się samochodu podczas rozpędzania. Będę mogl przeprowadzić pomiary właściwości dynamicznych zawieszenia podczas jazd testowych i rozpędzania korzystając również ze stosownej aparatury. W ramach tej pracy będzie można zbudować model dynamiki samochodu podczas rozpędzania i na podstawie tej dobrać korzystne parametry zawieszenia, a także pomierzyć samochód z różnymi wersjami zawiasu, jeśli wystarczy czasu.

Całą pracę chcę oprzeć o malucha, jako, że z nim miałem i mam najwięcej do czynienia zachowując pewną ścieżkę postępu w pracach, czyli maluch na zawieszeniu i silniku seryjnym, swap 1.2 ze skrzynka maluchowska / cc700 / rapida do wyboru - tutaj wykazać niezbyt szczęśliwy rozkład mas i co za tym idzie trudności w odnalezieniu trakcji i następnie central ze stosowanymi poszerzeniami jako kolejny krok w rozwoju przebudowy.

I o ile swojego centrala będę mógł zważyć sam, o tyle potrzebuje właśnie masy i naciski poszczegolnych kół dla malucha seryjnego i swapa. Stad moja prośba.
  
 
temat ciekawy

chętnie bym tą prace poczytał
  
 
Bedzie ktos w stanie podac jeszcze mase seryjnego malucha i swapa 1.1, 1.2?
  
 
taa. Szkoda ze robisz przyspieszanie a nie zakrety
Co do przyspieszania - tu akurat ciezka dupa swapa ze skrzynia rapida jest idealna, wiec nie widze Twojego problemu ze znalezieniem trakcji.
  
 
Trakcji czyli keirowalnosci podczas przyspieszania. W moim poprzednim maluchu silnik na hamowni wyplul 80KM (troszke dlubniety byl) i podczas przyspieszania byly problemy z trakcja - mimo skrecanai kol, samochod mial tendencje do trzymania prostego toru jazdy - bywaly trudnosci z utrzy,aniem go w zadanym zakrecie przy ostrum przybutowaniu.

PS. Jestes w stanie zwazyc malarie?
  
 
Cytat:
2008-11-29 20:21:10, Zuraw pisze:
samochod mial tendencje do trzymania prostego toru jazdy - bywaly trudnosci z utrzy,aniem go w zadanym zakrecie przy ostrum przybutowaniu. PS. Jestes w stanie zwazyc malarie?



wow , chyba odkryłeś jakieś nowe prawo fizyki
  
 
Żuraw mój totalna seria (czyt. niewybebeszony) z wsadzonym 1,1 640 kg pozdro
  
 
Cytat:
2008-11-29 20:28:19, Blady pisze:
wow , chyba odkryłeś jakieś nowe prawo fizyki


No tak:

"Mieszkala w kamienicy pani Kowalskiej, ktora byla stara, brudna i... dwupietrowa..."

Chodzilo oczywiscie o utrzymanie go w sensie samochodu
  
 
Cytat:
2008-11-29 22:42:26, Spawn_ad pisze:
Żuraw mój totalna seria (czyt. niewybebeszony) z wsadzonym 1,1 640 kg pozdro


A naciski na poszczegolne osie moze jestes w stanie podac?
  
 
niestety nie :/ nie mialem tak dokładnego pomiaru poza tym to było 2 lata temu i chyba nie mam już tego wydruku ale poszukam moze znajde
  
 
ja niestety mogę podać tylko masę całkowitą.

Bis 1.2 MPI skrzynia maluchowska 670kg jak go ważyłęm - z wygłuszeniami, fotelami kubełkowymi, koła stal z SC
  
 
A jestes w stanie zwazyc oddzielnie kazda os?
  
 
No właśnie nie... teraz bis zimuje i jest nienachodzie - nie mam czasu go zrobić..