Niva ... a co następne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak przeglądam forum i zauważyłem że w dziale inne samochody nie został napisany zaden post od roku z tąd postanowiłem zmienić tę sytuację.

Interesuje mnie opinia osób które jezdziły nivą, a następnie zmieniły ją na inny pojazd 4x4. Czy zmiana taka wyszła dobre, co jest lepsze a co gorsze, który lepiej robi w terenie, itd. ?
  
 
no to ja ci moge porownac nive do:
patrola K160 - dlugiego i krotkiego
suzuki
wranglera
uaza- 469, 452
  
 
bart03 czekam na porównanie Bardzo jestem ciekaw jak wypadnie
  
 
patrol krotki- mialem 2,8 benzyne i 3,3td
Strasznie ciezki klamor- benzyniak nawet szedl po piaskowni ale mial szerokie gumy - 11,5 cala, dieslem jezdzilem na 31x10,50 i tez sobie nawet radzil. Problem z nim byl taki ze jak sie wkleil to kaplica, pozatym lubil sie wieszac na reduktorze, ni i ten cholernt tylny zwis- dwa razy taki jak w niwie. Generalnie niva na Mtekach lepiej robi w blocie niz patrol bo jkest lzejsza, za to patrol lepiej idzie po piachu bo ma duzy motor, niva po piachu sie meczyla

O dlugim patrolu to nawet nie gadam bo to kleska totalna- w teren za pierona sie nie nadaje

Suzuki samurai- mialem z kumpolem 410- znaczy wolne mosty i wolny reduktor. W pierwszym tygodniu po kupnie wywalilismy ten oryginalny motor i zostal zalozony diesel z poloneza. Och w morde ale to szlo tylko szybko biegi zamykal i trzeba bylo zamiatac lewarkiem, pozatym mosty poszlu pod piora wiec cala suzuka poszka jakies 12cm w gore. Generalnie to taki ping pong- dwarda jak szlag ale w terenie robila lepiej n iz niwa ze wzgledu na to ze byla lekka i miala tego diesle pod maska. Tp poprostu dakie pierdzikolko ktore zamiast przejazdzac przez bloto poprostu moze je rozpedem przeskoczyc. Generalnie falne autko ale dla mnie bylo troche male.

Wrangler- co prawda jezdzilem nim tylko pare dni i stwierdzilem ze wywale cale podwozie z silnikiem bo bylo ch... warte. Zostawilem cala bude z pierdolami a mosty z rama i silnikiem wzial znajomy. Po pierwsze byl tam silnik 4,0 na gazniku- straszny klamor i do tego pil paliwo jak szalony, ale nie powiem szedl jak nalezy- nie bylo ze boli- wciskales gaz i zaczynal zamiatac kolami. Mosty troche slabe , zreszta podmeczone krzyzaki przednich kol i do tego to cholerne podcisnieniowe dalaczanie przodu. Generalnie dobre auto do przerobek ale ja wolalem go zrobic na ramie z uaza, mosty z patrola i motor BMW- ale to juz inna historia.

Uaz- tego chyba nie musze reklamowac
  
 
Jak wyglądała awaryjnść Patrola przy katowaiu w terenie? Właśnie zmieżam w tym kierunku ze względu na sporą awaryjność nivy przy ostrej jezdzie. Masa Patrola mnie trochę przeraża ale można przynajmniej zamontowacw nim kółeczka 35 cali.
  
 
ja jezdzilem dlugim na 35 calach- Wrangler MTR- opony niezle ale jednak ten klamor sie wklejal, w krotkim jest duzo lepiej bo znajomy ma takiego na BFG i jakos nawet to robi.
W kwestii awaryjnosci to problemy byly z elektryka, amortyzatorami, sprzegielkami (najgorsze sa automaty) no i samym silnikiem. Jesli chcesz kupic patrola to K160 3,3 albo 3,3 TD bo K260 z 2,8TD to porazka- slabizna totalna.

Generalnie jesli chodzi o katowanie to jest jedno z niewielu aut ktore potrafia wytrzymac naprawde duzo

  
 
k260 ma opinię wybuchowego a jakos sie nie mogę z tym zgodzic. Znajomy od 3 lat katuje takowego i poza wymianą wisko, łamiąch się resorów i paru dupereli nic tam nie wmieniał. Silnik tak samo, ma 180kkm i do wymiany głowicy jeszcze daleko. Jak się dba to się ma w tym silniku 2.8td sie sprawdza.
Pewnie trzeba miec sporo sczęścia przy kupowaniu Patrola aby zanabyc odpowiedni egzempalrz w którym nie trzeba będzie zmieniać głowicy częściej niż filtr oleju

Dzięki za opinie i czekam na inne
  
 
mnie chodzilo o silnik z K260 - ze jest slaby jak na to auto. 3,3TD z K160 dopiero sobie radzi
  
 
pozatym to fakt- jesli kupisz zdrowego z dobrym silnikiem to moze nim pojezdzisz jeszcze pare lat- ja mialem stare parchy troche juz podmeczone stad zapewne wiekszosc tych problemow z silnikiem. Zreszta staruszka kupisz za 4-5tys na chodzie a za dobrego ladnego K260 to trzeba z 10tys albo lepiej wylozyc.

A i generalnie to w K160 z silnikami 3,3 i 3,3TD byly tylne mosty z LSD a w K260 niestety zwyklasy, pozatym ramy w Patrolach sa duze ale niestety cienkie i lubia sie lamac lub pekac w miejscach w ktorych rdza podjadla ja od srodka. Jak kupisz zdrowa rame to lepiej ja zapezpiecz od razu od srodka jakims fluidolem albo innym badziewiem

[ wiadomość edytowana przez: bart03 dnia 2005-11-07 13:25:48 ]
  
 
Sąsiad chce sprzedać Isuzu Troper, terenowke, rok `86 Gaz silnik 2,2L benzyna, sciagany hard TOP (dach) felgi aluminiowe, naped 4x4 rozlanczany, hak, skóra, radio, kolor niebieski, prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą, reszta sprawna Tanio. Tel 0 512465053 Michal...
  
 
Troper ma jedynie niezly reduktor bo z pelna synchronizacja ale niestety jest nierozlaczalny tzn jest monolitem ze skrzynia biegow reszta to lipa - ostro w syfie sie tym nie powalczy. Troper jest dobry coby wyskoczyc w gory, posmigac lajtowo po lesie albo ciagac przyczepe Jesli ktos chce do lajtowej zabawy to moze byc ale zadna to rewelacja