Reduktor STARGAS-pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,w inst.gazowej mam reduktor stagas to co widze to ma dwa wkrety (sruby)na klucz imbusowy chce wiedziec ktora i do czego sluzy np.wolne obr. czulosc.Bo wymienilem filtr pow.i chce to podregulowac jesli sie da,czekam na odp.Na forum nie znalazlem tematu STARGAS.O tej tematyce.
  
 
cos mi sie zdaje ze trzeba samemu szukac odpowiedzi na swoje pytania otoz bylem w serwisie fachowiec od inst.gaz.obejrzal inst.zapytalem o reduktor i tak stargas ma jedna srube do regul. druga jest do wypuszczenia szlamu z reduktora i zasugerowal wymiane parownika bo to szajs.regul. nie zrobil bo mial awarie kompa .mam przyjechac w innym terminieJak ktos robil regul.parowika lub wie jak to zrobic (reg.jedna sruba) to prosze o wskazowki .na forum znalazlem opis regul. 2-ma srubami
  
 
Wygląda na to, że nie Masz regulacji I przelotu. Jeśli to II gen. (bo oczywiście nic o tym nie wspomniałeś ), to pomijasz punkt regulacji "na bąbelki", reszta jest jak najbardziej aktualna.
  
 
aktualnie jest tak (zasil. gazem)odpala bez problemu na wolnych chodzi rowno obr.ok.900.stabilne powyzej 1500 obr.mieszanka jest juz bardzo uboga.wykrecilem srube reg.o 2-obr.przy 3000obr.sklad mieszanki prawidlowy .ale zeby odpalic silnik trzeba wcisnac pedal gazu puszczam pedal gazu i silnik gasnie wrocilem do poprzednich ustawien i czekam moze ktos cos podpowie .do sprawdzenia uzylem a-mona.
  
 
1. Nie bez powodu napisałem, że nic nie wspomniałeś o generacji instalacji. Ja już nie mam siły zgadywać. Szczegóły, szczegóły i jeszcze raz szczegóły. Ile ma przejechana instalka, co oprócz filtra pow. było robione, domyślam się, że II gen. z kompem Autronic? AL 700?. Filtr gazu zmieniany - kiedy? Sonda lambda sprawna na 100%? Układ zapłonowy - 100% ok? Czy parownik dobrze się rozgrzewa? Jak auto zachowuje się na benie? Czy jak idziesz do lekarza to każesz mu zgadywać co Cię boli? Bez urazy .
2. Przy obecnych warunkach pogodowych (temp.) powinno się odpalać na benie i przynajmniej kilkadziesiąt sekund silnik powinien tak pochodzić, oszczędzasz membrany w parowniku, szczególnie jeśli parownik ma już swoje kilometry.
3. Czy aby na pewno nie ma regulacji I przelotu? Dobrze poszukaj, może gdzieś jest mała śruba regulacyjna. Jeśli nie to gaziarze wsadzili Ci parownik nie najlepiej sprawdzający się w Twoim aucie.
4. Na zimnym silniku (reduktorze), przy prawidłowo wyregulowanym parowniku, podawane jest bardzo dużo gazu i stąd konieczność otwarcia przepustnicy (więcej powietrza). Trzeba tak zgrać ustawienia parownika i kompa LPG, żeby zarówno na wolnych jak i podwyższonych obrotach mieszanka była prawidłowa, zarówno na lekko ciepłym, jak i na rozgrzanym silniku. Możesz spróbować zwiększyć zakres pracy krokowego LPG w kompie (po ustawieniu reduktora tak, żeby na 3000 mieszanka była prawidłowa), wtedy krokowy powinien przymknąć nadmiar gazu (a właściwie ograniczyć podciśnienie działające na membranę parownika) na jałowym.
5. Może zwyczajnie padła Ci sonda (np. nie nagrzewa się odpowiednio szybko) i nie steruje kompem LPG prawidłowo.
  
 
tak jest autronic al-700 w uno 1.4 mam go od niedawna i tak wymienilem filtr pow.podlaczylem do kompa chcac sprawdzic co sie zmienilo i okazalo sie ze przy zwiekszaniu obr.mieszanka byla coraz ubozsza az do zaniku wskazan sondy np. 3000 obr.(szkoda silnika) bo tak na ogol chodzi w miare.jak odkrecilem srube 2-obr.i a-monem zrobilem progr.to ustawil krok min-207 max-56 ale znowu na wolnych gasnie gaziarz powiedzial ze jest jedna sruba do reg.co do reszty to cos mowil ze stargasy maja reg.podcis,i elektr.u mnie ma byc reg elektr.jesli bedzie trzeba to podam dalsze szczeoly.
  
 
W takim razie wydaje mi się, że niezbyt fortunnie dobrano instalację. Aż taka różnica w min/max skoku attuatora nie świadczy o niczym dobrym. Zjawisko, które u Ciebie występuje to efekt wymiany filtra pow. Po wymianie silnik zaczął "oddychać pełną piersią", przez co w miarę otwierania przepustnicy mieszanka gazowa jest systematycznie zubażana. Powody mogą być dwa: za duża średnica miksera (za małe podciśnienie nie daje rady odchylić dostatecznie membrany parownika) albo za mało wydajny parownik - nie daje rady odparować wystarczającej ilości gazu na podwyższonych obrotach. Moim skromnym zdaniem należałoby wymienić mikser. Oczywiście zakładam, że filtr gazu był wymieniany, albo cała instalacja jest nowa (przynajmniej niedawno) i nie ma jakiegoś dławienia gazu między zbiornikiem, a parownikiem, np. przez brudny filtr albo zagnieciony gdzieś przewód doprowadzający gaz z butli do parownika albo niedostateczne otwarcie elektrozaworu gazu.
  
 
no to czas na konkrety instalka ma 3-lata przebieb na gazie ok.60 tys.z reduktora wypuscilem szlam troche go tam bylo rozebralem filtr gazu opilekw cholere cale dno kubka prawie do filterka ,wyczyscilem poskladane teraz tylko podp.pod kompa i zobacze co to dalo.bo chyba filtr gazu byl przyczyna ubogiej mieszanki no ale zobaczymy sprawdze a-monem to sie odezwe.
  
 
Wracam do punktu wyjsciowego moje zabiegi przy inst.nic nie daly prgr.A-MON wykazal ze ta jedyna widoczna sruba regul.jest od ustawienia wolnych obr.co bylo widac krecac ta sruba a silnik zaczal szarpac przy skreceniu sruby w lewa czy prawa stroneTak ze pozostalo mi czekac na kogos kto zna STARGASA i powie czy sa dwie czy jedna regulacja.
  
 
To na pewno nie jest śruba od wolnych obrotów tylko składu mieszanki.
Skoro jak nią kręciłeś silnik od razu reagował, to świadczy o tym, że albo sonda nie reaguje wystarczająco szybko, wcale nie reaguje, albo gubisz gdzieś sygnał z sondy, ewentualnie ustawienia krokowego Masz "za wąskie" lub krokowy wogóle nie pracuje. Jak kręciłeś śrubą to krokowy reagował? Czy stał w miejscu. No i wskazania sondy się zmieniały czy nie. Jeśli sonda "stoi" to albo nie kontakci, albo uwalona. Jeśli sonda podaje sygnał, a krkowy stoi to albo coś z krokowym, albo z ustawieniami, albo brak połączenia elektrycznego z krokowym, albo coś z kompem LPG. A tak na marginesie to parownik zapewne do regeneracji. Ale nie wiem, czy dostaniesz do niego kpl. naprawczy więc będziesz musiał zmienić.
  
 
sonda .krokowy eprawne .zloze wizyte w serwisie i pewne jest ze doradza wymiane reduktora a jak nie to zobacze co z tym zrobia bo sam chyba nie dam rady sie z tym uporac.
  
 
Witam ponownie bylem w serwisie u gazow.ktory stwierdzil niewydolnosc parownika tak wiec albo wymiana lub regeneracja,wobectego faktu temat z mojej strony jest wyczerpany dzieki za pomoc.
  
 
Witam
przeczytałem że mieliście ten sam problem z stargasem
czy możesz mi podpowiedzieć czy warto reperować tą instalację czy
lepiej założyć nową?
i jeżeli naprawiałeś to możesz mi powiedzieć gdzie? czy tylko są dwa
miejsca w kraju tj. piaseczno i kraków czy jest jakieś inne miejsce?
proszę o kontakt
pozddrawiam
Filip
  
 
[quote]
2010-07-01 10:49:00, rookie13 pisze:
Witam przeczytałem że mieliście ten sam problem z stargasem czy możesz mi podpowiedzieć czy warto reperować tą instalację czy lepiej założyć nową? i jeżeli naprawiałeś to możesz mi powiedzieć gdzie? czy tylko są dwa miejsca w kraju tj. piaseczno i kraków czy jest jakieś inne miejsce? proszę o kontakt pozddrawiam Filip
[/quot
Miałem problem z reduktorem/parownikiem STAR _ GAS gazownik zaproponował wymianę instalacji na nową za 1,5 tys. zł /przód/

wyciągnąłem parownik rozkreciłem, kupiłem zestaw naprawczy....poskładałem .. zamontowałem i ...
troche regulacji ... i zabawy z obiegiem układu wody ....
ale dziś hula jak tralala... lepiej niz poprzednio....
pozdrawiam ant1975j