903 tuning-czyli jak wzmocnić silnik 903ccm - Strona 11

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym zaznaczycze te lancuchy sie roznia gruboscia oraz jeden ma rozzutnik oleju drugi nie ale tak jak mowisz nowy nowe kola i do przodu
  
 
Panowie a są tu może fachowcy od tuningu 899spi?? jeśli tak to prosiłbym o jakieś porady, chciałbym wyciągnąć z tego motoru około 50-55KM,
  
 
takie moce to nie problem tak naprawdę wystarczy do 50km dobry wydech i dobry nadmuch do wtryskiwacza, czyli dolot.
  
 
a jakiś mocniejszy wałeczek, np od rewaru bez zmiany softu w kompie ma jakikolwiek sens??
inny wtrysk, co robić z głową itp.
może ktoś ma jakiś fajny przepis?
  
 
w brew pozorom to można wiele zrobić w tym silniku, cześć możesz zobaczyć w moim wątku choć silnik jeszcze nie skończony.
wałek można od Halczyńskiego (co polecam) ale bez następnych zmian np. doprężenie efekt nie będzie powalający
Większe zawory, plan głowicy do 2 mm
lekkie koło zamachowe zmiana wtryskiwacza w twoim wypadku (ja robie na gaźniku gwugardzielowym)
Wydech baran
Naprawdę dużo można...
EDIT:
aha zapomniałem! ale jeżeli chcesz zamknąć się w 2 tysiącach złotych to zapomnij i zrezygnuj w przedbiegu,
bo mnie już budowa wyniosła 4 tysiące a tak jak mówiłem jeszcze nie skończona


[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2008-09-17 00:01:03 ]
  
 
CEHU, dzięki za uwagi,
a propo kosztów to myślałem o kwacie 3-4 tysie
trzeba więc zacząć zbierać graty
  
 
jak będziesz mieć pytania to gg w profilu
  
 
Panowie, potrzebuję pomocy, mianowicie zamierzam do silnika 899 założyć mechaniczną klawiaturę i tu mam pytanko:

w mojej głowicy zaślepione są kanały olejowe pod klawiaturą poza jednym, w którym w zaślepce jest wywiercona dziura:





Co z tym fantem począć
  
 
no ! nad ta dziurka powinna byc podstawka klawiatury z wydrazona magistrala olejowa
  
 
odkręcasz hydraulike,przykrecasz mechanike..

p.s.
na jakim oleju jeździł ten silnik??
stawiam na mazut...
  
 
dzięki za prędką odpowiedź
co do oleju - nie mam zielonego pojęcia, kupiłem go już w takim stanie i szczerze - trochę boję się co ujrzę po zdjęciu głowicy i rozebraniu dołu
  
 
dzwigam temat,

jak już się dowiedziałem zdobycie kompa z TROFEO jest bardzo trudne - w związku z tym bardzo kosztowne.
Martwie się bardzo o wysterowanie zdłubanego silnika 899 (wałek 284, głowa na większych ventylach i opuszczona o 1,5 mm, większa przepustnica, lekki zamach i inne pierdoły).

Do głowy wpadł mi Megasquirt - czy ma to jakikolwiek sens - czy będzie można cokolwiek postroić w domowym zakresie tak by jechało to lepiej niż na seryjnym kompie?
i czy MS będzie współpracował z seryjnymi czujnikami?

Pytam bo nie wiem czy jest sens głębiej wnikać w manuala i inną literaturę na ten temat,
  
 
może lepiej dać kompa do przestrojenia??? powinno wyjść taniej niż trofeo - a ten komp od trofeo i tak jest strojony pod ustawienia tego własnie silniora - zanim kupisz to sprawdź czy srobiłeś taki sam setup w silniku... bo może się okazać, że na serii jedzie lepiej niż na tym kompie
  
 
megasquirt pewnie jak najbardziej ale czy czujniki beda wspolpracowac czy cos to polecam manual bo kurat nie wiem co ma ten silnik
Generalnie to manual i streetracing.pl i sobie poradzisz
  
 
Cytat:
2009-09-04 12:14:37, bolec666 pisze:
dzwigam temat, jak już się dowiedziałem zdobycie kompa z TROFEO jest bardzo trudne - w związku z tym bardzo kosztowne. Martwie się bardzo o wysterowanie zdłubanego silnika 899 (wałek 284, głowa na większych ventylach i opuszczona o 1,5 mm, większa przepustnica, lekki zamach i inne pierdoły). Do głowy wpadł mi Megasquirt - czy ma to jakikolwiek sens - czy będzie można cokolwiek postroić w domowym zakresie tak by jechało to lepiej niż na seryjnym kompie? i czy MS będzie współpracował z seryjnymi czujnikami? Pytam bo nie wiem czy jest sens głębiej wnikać w manuala i inną literaturę na ten temat,


MS będzie współpracował praktycznie z każdymi czujnikami - kwestia kalibracji. Ewentualnie zakupienia czujników GMa, które podobno kosztują grosze.

I na pewno będzie lepiej niż na seryjnym kompie - to tylko i wyłącznie kwestia chęci, umiejętności i czasu poświęconego na strojenie. Można też próbować modyfikować program w seryjnym kompie, ale tu bez dodatkowego sprzętu (i wydatków) się nie obejdzie.
  
 
Oczywiście że będzie gadał, mam przecież w maurycym wszystkie czujniki z cieniasa i jak był tam MS to jakoś to robiło. Czujniki temperatury bardzo łatwo dostosować, jest do tego soft. MAPa też się da, tyle że trzeba do tego excela, kompilatora i trochę oleju. Tak czy siak mam gdzieś gotowy wsad do procka skompilowany z obsługą PRT03 jak i sam procek i programator.
  
 
dzięki za odpowiedzi!! w takim razie wchodzę w MS'a!,
Pozdrawiam
  
 
dobra to jeszcze pytanie:

MS I plus digiplex z cc czy MS II

co będzie łatwiejsze??
  
 
Witam! W silniku 903 by osiągnąć z 60km co trzeba zrobić? Poszerzyć kanały? o ile? , Ten silnik w maluchu siedzi ze seryjną skrzynią. Wydech będzie od podstaw zrobiony typu breda. Co z gaźnikiem? Da się go dobrze przerobić? Czy nie bardzo i trzeba innego szukać? Spalanie jest mi obojętne, może palić nawet 15l
  
 
pytanie do tych co modzili 900sete dokladnie chodzi mi o 899spi
jakie koszta zrobienia glowicy na duzych zaworach i liznienia?
ile za zrobienie lekkiego zamachu podtaczanego jak na fotach Cehu?
i kto cos takiego ogarnia?

w jakiej kwocie można sie zamknąć przy remoncie seryjnego motoru do stanu fabrycznego, czyli ltoki pierscienie, panewki,szlif walu itp?