[125p] Marakant Klasyk "71r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Przyszedł czas żeby założyć wątek mojemu "nowemu' Fiatu.
Samochód został wyprodukowany w 1971r. Orginalny kolor to f233 Bianco / Biel srebrzysta.

Auto zostało zakupione jako współudział Bladego i mój już kawał czasu temu. Jak wiadomo spółki własności aut nie są najlepszą formą ich posiadania , więc przejołem udziały Bladego .
Auto było w stanie przyzwoitym, nadającym się do zrobienia z niego pełnowartościowego klasyka.

Nie jest to projekt tak szeroko zakrojony jak niektórych koleów z forum , ale i tak cieszy moje oko.


Kilka fotek z dnia zakupu , oraz następnego dnia , po umyciu :











Niebawem następna porcja fotek już z postępu prac przy aucie.



[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2011-09-21 23:22:50 ]
  
 
Fajny materiał na ładnego klasyka, będzie oryginał czy rajdowy?
  
 
Bardzo ładny czterdziestolatek, czekamy na opis jego dalszych losów
  
 
Zabrany z Ostrowa WLKP ?
  
 
Cytat:
2011-09-22 14:02:22, gregor125 pisze:
Zabrany z Ostrowa WLKP ?


rejestracje ostrowskie POS
  
 
Może Opatówek ?
W każdym razie okolice Kalisza
  
 
Autko zostało zakupione w Koninie. Wyprawa lawetą nie obyła się bez przygód ,ale udało się względnie sprawnie obrócić.

Samochód został rozebrany i poddany weryfikacji "stanu dobrego" i jak to się zwykle okazuje ,wyszło że będzie do zrobienia o wiele więcej niż było widać na początku.
Kilka fotek co zastałem po wstępnym rozebraniu:












Jak widać auto zostało przez poprzedniego właściciela naprawione w stylu prl'u czyli blacha na nitach przykrywająca dziurę z obu stron wszystko zaklejone czarnym mazidłem.

Dramatu jednak nie stwierdziłem ,choć miałem chwile załamania i chciałem sprzedać wrzoda ,
Korozja na końcach zewn progów w miejscu łączenia błotników z progiem , słubek B w miejscu łączenia z progiem , doły błotników tył , podszybia , przeróbka przodu (za względu na koszty nie zostały zmienione błotniki oraz pas przedni) na właściwy dla klasyka ,doły drzwi ,wymiana maski na nienaprawianą oraz czego się przestraszyłem podłużnica prawa (lewą już ktoś wymienił i jest w bdb stanie).
Wszystkie te miejsca gdzie było widać lub można się było spodziewać jakiejś niespodzianki zostały sprawdzone ,wyczyszczone do gołego , powycinane to co zarażone rudym wirusem i powstawiane reparaturki.
cdn.


[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2011-09-26 20:05:51 ]
  
 
Cytat:
2011-09-26 20:04:04, mar125 pisze:
przeróbka przodu (za względu na koszty nie zostały zmienione błotniki oraz pas przedni) na właściwy dla klasyka



No niemów że zostawisz kierunki z MR
  
 
Nie , nieee jest pełen cywilny klasyk
  
 
Odświeżę troche opowieść o klasyku.

Po weryfikacji stanu doszedłem do wniosku że nie będę wymieniał całych elementów a jedynie skorodowane miejsca (w miare możliwości i sensowności).





Jak widać w czasie rozwoju remontu fiata , buduję garaże , czego elekt przejściowy widac w tle



Niestety podłużnicy nie widziałem możliwości i sensu ratowania więc poszła nowa,niestety nie klasykowa (klasykowe są pełne).




Jak to bywa przy remoncie i moim natręctwie , postanowiłem zajżeć do dołu silnika (świeciło ciśnienie poniżej 900obr na ciepłym silniku).
Jak widać kiedyś wszystko robili lepsze,nawet takie panewki dawały jeszcze rade







W międzyczasie odnowiłem wszystkie śruby i inne metalowe dziadostwo z fiata (tego oraz innych)





Do silnika wskoczył fabrycznie nowy wał,reszty narazie nie ruszałem,pewnie przyjdzie na reszte pora (mam nadzieje że póżniej niż wcześniej)



Po przygotowaniu nadwozia przyszedł czas na podkład






oraz kontrolę jakości (edit: to jak widać nie kontrola jakości tylko pomoc w przygotowaniu komory do lakieru , kontrola była innym razem)



chyba wyszło przyzwoicie sądząc po zadowolonej minie kontrolera


cdn...




[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2012-07-19 21:40:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2012-07-19 21:49:11 ]
  
 
trochę niefajnie, ze podłużnice masz z dziurami i przednią lewą ćwiartkę z późnego mr-a. mogłeś to przerobić na zgodne z rocznikiem.
  
 
Cytat:
2012-07-19 23:57:59, fiat_maniac pisze:
trochę niefajnie, ze podłużnice masz z dziurami i przednią lewą ćwiartkę z późnego mr-a. mogłeś to przerobić na zgodne z rocznikiem.


Lewa ćwiara już taka była jak kupiłem , postanowiłem nie przerabiać bo org i tak by to nie był...
teraz ma dwie podłużnice z kontrolowanymi strefami zgniotu
Reszta osprzętu na fartuchach jest/będzie w typowych dla klasyka miejscach
  
 
dziś znowu przejechałem się klasykiem , uśmiech mi z mordy chyba przez tydzień nie zejdzie

jeszcze dopieścić parę spraw i mam nadzieje nie będzie wstydu go pokazać
  
 
poka foty!! a jak fot nie będzie to w czwartek jestem u CIebie
  
 
















  
 
Zajefajny ten kant ,wczoraj jadąc autobusem z pracy gdzieś śmignął mi właśnie taki biały "kredent"byc może to Ty byłeś Mar .Swoją drogą to jeszcze jeden morelowy/pomarańczowy kant w tej budzie śmiga po sosnowieckich drogach-widzany na trasie ""Wawel"-"Dębowa Góra".
  
 
Kudłaty, może zwiniesz już ten basen? Na zewnątrz 16 stopni optymisto
  
 
Fak, ale przemiana. Miażdży.
  
 
no zajebista roznica sliczny jest
  
 
ale masz psa kafara