Wątek o dyskusjach natury motoryzacyjnej - Strona 19

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przepatrz dobrze zaplon(swiece,palec,platynki,kopulke,kable,kondensator,cewke-czy nie koroduje na laczeniu z kablem) gaznik, dolot.
Jak rowniez zastanow sie czy mogl sie uszkodzic uklad przeniesienia napedu(sprezynka sprzegla, zamach, lozysko wyciskowe)
  
 
Cytat:
2008-12-19 17:48:49, Mateusznia pisze:
Tak sobie pomyślałem, ze Chrysler (i inne potegi) jest zagrożony bankructwem , a Łada/AvtoWaz se spokojnie funkcjonuje . Qrdeczka - gniotsia nie łamiotsia także w odniesieniu do całej firmy


Koreańce też nie narzekają
  
 
Cytat:
2008-12-20 12:58:32, Krzysztof-Fleszer pisze:
Przepatrz dobrze zaplon(swiece,palec,platynki,kopulke,kable,kondensator,cewke-czy nie koroduje na laczeniu z kablem) gaznik, dolot. Jak rowniez zastanow sie czy mogl sie uszkodzic uklad przeniesienia napedu(sprezynka sprzegla, zamach, lozysko wyciskowe)



Hmm aparat mam nowke sztuke gdzies od miesiaca, sprzeglo noweczka, nie wiem jak cewka bo stara jest i zgubilem gdzies ta gumke uszczelniajaca co na kabel wchodzacy do cewki nachodzi.
Mam tez dziwne objawy na pedale sprzegla.
Niekiedy przy wciskaniu ma straszy "luz". Po prostu wciska sie pedal do pewnego stopnia totalnie bez oporu. Jak sie odpusci i wcisnie drugi raz do czuc opor.
 
 
Cytat:
2008-12-21 01:04:50, _Vincenzo_ pisze:
Hmm aparat mam nowke sztuke gdzies od miesiaca, sprzeglo noweczka, nie wiem jak cewka bo stara jest i zgubilem gdzies ta gumke uszczelniajaca co na kabel wchodzacy do cewki nachodzi. Mam tez dziwne objawy na pedale sprzegla. Niekiedy przy wciskaniu ma straszy "luz". Po prostu wciska sie pedal do pewnego stopnia totalnie bez oporu. Jak sie odpusci i wcisnie drugi raz do czuc opor.



Układ hydrauliczny sprzegła. U mnie kończył się podobnie. Lepiej wymienić za wczasu.
  
 
To najprawdopodobniej wlasnie przy cewce albo korozja, albo zwyczajnie nie styka bo 'fruwa' na boki albo sie zabrudzilo.

A co do ukladu hydraulicznego sprzegla, poszukaj ruskiej uzywki - sprawnej bez wyciekow, albo kup delphi nowe- byle nie fenox. Sprawdzic mozna by fiata starego, ewentualnie wszystko inne co hydrauliczne.
Oczywiscie moze bedziesz mial szczesci i nowy fenox Ci sie ani nie zlamie(tloczek pompki wyciskajacej sprzeglo) ani nie bedzie cieknac- choc ja bym powiedzial ze na 100% przypadkow 1% bedzie ok.
Aaa i chyba jeszcze z firmy master sport maja hydraulike.
  
 
Hehe to ja dalej powalkuje sprzeglo.
Cosik sie konczy tylko nie wiem co. Czy pompa czy wysprzeglik. Objaw jest taki ze gdy bardzo powoli i delikatnie wciskam pedal sprzegla to wchodzi w podloge bez oporu, a jak go pocisne szybko i zdecydowanie to dziala normalnie. Nie chcialbym zeby mi sie cos wykonczylo na srodku drogi hehe Co stawiacie? Czesci czas kupic.
 
 
Cytat:
2009-01-02 10:57:28, _Vincenzo_ pisze:
Hehe to ja dalej powalkuje sprzeglo. Cosik sie konczy tylko nie wiem co. Czy pompa czy wysprzeglik. Objaw jest taki ze gdy bardzo powoli i delikatnie wciskam pedal sprzegla to wchodzi w podloge bez oporu, a jak go pocisne szybko i zdecydowanie to dziala normalnie. Nie chcialbym zeby mi sie cos wykonczylo na srodku drogi hehe Co stawiacie? Czesci czas kupic.


Ale po tkim miękkim wejściu powraca samo, czy musisz podciągać pedał z powrotem czubkiem buta? Bo u mnie była taka historia, że co jakiś czas pedał wchodził miękko i zostawał w podłodze, tak, że musiałem go odciągać z powrotem. Wtedy okazało się, że był to wysprzęglik.
  
 
Objaw jest identyczny dla wysprzeglnika i pompy. Wymieniaj/regeneruj obydwa (sa 2 szkoly - jedni polecaja regeneracje a inni wymiane), po co robić to dwa razy, a dostep do tego jest kijowy. Odrazu podpowiadam, zebys kupil przewody - elastyczny i aluminiowy. I powinna byc gitara.

Regeneracja wiaze sie z pewnym ryzykiem, tloczek moze byc juz skorodowany + uszczelki, ktore kupisz moga byc kiepskiej jakosci. Wymiana na nowe czesci to tez ryzyko - wiadomo jakiej jakosci jest fenox...

Ja u siebie na poczatku zregenerowalem sam wysprzeglnik, to po tygodniu posypala mi sie pompa i wymienilem na fenoxa obydwie czesci i smigalo bez problemu przez kolejne kilka lat.

Ty decydujesz - z racji marnego dostepu proponuje zrobic raz z porzadnie.

Powodzenia!

  
 
Simon - pedal wraca sam.

Co do wymiany. Ja to bym z przyjemnoscia i caly ten uklad wymienil, ale sprawa jest taka ze chwilowo mnie stac tylko na jedna rzecz
Sprobuje na poczatek wysprzeglik. Latwiej go zrobic, mam nadzieje ze to to.
Co do jakosci czesci to wiem jak to jest. Co bym nie kupil nowego do Lady to wiecznie cos trzeba podklepac, podciac czy wywiercic bo nie pasuje hehe
 
 
Wysprzeglnik statystycznie czesciej pada, wiec to dobry wybor
  
 
Witam
Cytat:
2009-01-02 17:04:07, Leszek_Gdynia pisze:
Objaw jest identyczny dla wysprzeglnika i pompy. Wymieniaj/regeneruj obydwa (sa 2 szkoly - jedni polecaja regeneracje a inni wymiane), po co robić to dwa razy, a dostep do tego jest kijowy. Odrazu podpowiadam, zebys kupil przewody - elastyczny i aluminiowy. I powinna byc gitara. Regeneracja wiaze sie z pewnym ryzykiem, tloczek moze byc juz skorodowany + uszczelki, ktore kupisz moga byc kiepskiej jakosci.


Tak jak Leszek napisał, sa 2 szkoły, jeśli tłoczek czy korpus sa skorodowane, nie regeneruj, szkoda wysiłku, jesli wyglądają dobrze, bez wzerów czy rys, regeneruj, oryginalne fabryczne sa najtrwalsze.
  
 
Dawno nie pisałem więc pokaże wam jak idzie mi budowa Kita - Lotus seven

Moja autko wygląda na razie tak:


a jeszcze dwa miesiące temu wyglądało tak:

  
 
No-widać jakiś progres gratuluję A co pod maską wyląduje?Będziesz coś rzeźbił przy "karoserii"? Mnie osobiście tył Lotusa się nie podoba-taki kant... Ale to Twoja fura i grunt, żeby cieszyła Ciebie pozdrawiam i powodzenia w dalszych pracach
  
 
Witam
Ciekawie się zapowiada, ale szkoda Markowej Łady
Tak swoją droga wyczytałem kiedyś że jakaś firma planuje kitcar Spider, byłoby fajnie taki projekcik zaczac, Łada byłaby super dawcą, jako ze Spidrek był oparty na Fiacie 124.
A swoją drogą to chyba pozegnam się ze swoją Ładą, doprowadziła mnie ostatnio do szewskiej pasji i wybuchu wręcz nienawisci, musze się jej pozbyc (zmienić) bo znielubię Łady
NIe wiem co Tomatol zrobił temu auto, jak je zaklął, ale już nie mam siły do niego, może rozłozyć go częsci i zaczac składac rajdówke? albo dać na msze? , zepchnac ze skarpy?
  
 
Cytat:
2009-10-27 09:15:34, sheriffnt pisze:
Witam Ciekawie się zapowiada, ale szkoda Markowej Łady Tak swoją droga wyczytałem kiedyś że jakaś firma planuje kitcar Spider, byłoby fajnie taki projekcik zaczac, Łada byłaby super dawcą, jako ze Spidrek był oparty na Fiacie 124. A swoją drogą to chyba pozegnam się ze swoją Ładą, doprowadziła mnie ostatnio do szewskiej pasji i wybuchu wręcz nienawisci, musze się jej pozbyc (zmienić) bo znielubię Łady NIe wiem co Tomatol zrobił temu auto, jak je zaklął, ale już nie mam siły do niego, może rozłozyć go częsci i zaczac składac rajdówke? albo dać na msze? , zepchnac ze skarpy?


To tylko potwierdza, ze bezawaryjnośc czy też awaryjnośc zależy tylko i wyłacznie od indywidualnego egzemplarza auta, a nie od jego marki. Ja np. jestem z kijanki zadowolony,a są tacy, co robią rozróbę przed "Turbokamerą", bo im lakier odpada. Z łady też byłem zadowolony i złego słowa na nią nie powiem.
  
 
Witam
Cytat:
2009-10-27 11:35:44, simon2107 pisze:
To tylko potwierdza, ze bezawaryjnośc czy też awaryjnośc zależy tylko i wyłacznie od indywidualnego egzemplarza auta, a nie od jego marki. Ja np. jestem z kijanki zadowolony,a są tacy, co robią rozróbę przed "Turbokamerą", bo im lakier odpada. Z łady też byłem zadowolony i złego słowa na nią nie powiem.


Heh... ja z poprzednich swoich Ład byłem zawsze zadowolony, mimo ze też egzemplarze były w róznym stanie, sam typ auta poznałem dogłebnie, robiłem w ładach chyba już wszytsko, nawet nie z powodu awarii, tylko ze starosci (auta oczywiscie ), a ta Łada to jakś pomylka, na razie chce się jej pozbyć, moze komus się przyda dobra buda, chciałem sobie ja zachować ze wzgledu na ogólnie dobry stan i małe zuzycie, ale się chyba poddam, przy takiej złosliwości materii, miałem plany jechać Ładą do slubu, szykowałem ja pod tym kątem, a ta się zbuntowała
  
 
Nie wiedziałem gdzie to wrzucić więc wrzucę tutaj:















Za takie widoki kochano rajdy w latach 80-tych.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
AvtoVAZ do sprzedania
  
 




Mają rozmach sk...ny !


-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Łada Granta Sport