MotoNews.plrejestracja | zaloguj się 
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Sprawdzanie stanu ładowania akumulatora

 Moderowane przez: cezariusz, mifinka
 Forum » Klub Daewoo Espero » Sprawdzanie stanu ładowania akum ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor
 Sprawdzanie stanu ładowania akumulatora 
markus
Sympatyk Klubu Espero

Aktywny na forum 4582 dni
Espero 1,5 DOHC
Mikołów



 2005-12-19 08:50:45^

Witam
Jak podpjąc miernik do akumulatora zeby sprawdzic stan ładowania akumulatora.

pozdrawiam
markus

2015-01-25 21:42
   



kisztan
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3920 dni
Lgauna Grandtur
Ł



 2005-12-19 09:27:00^

Cytat:
2005-12-19 08:50:45, markus pisze:
Witam Jak podpjąc miernik do akumulatora zeby sprawdzic stan ładowania akumulatora. pozdrawiam markus


Nie bardzo rozumię Twoje pytanie.

Sprawa jest chyba banalna.

Podpinasz "+" w mierniku do "+" na akumulatorze, a "-" w mierniku do "-" w akumulatorze
Na zgaszonym silniku akumulator powinien mieć ok. 12V
A po uruchomieniu silnika powinno być nieco ponad 14V
Jeśli jest mniej to albo nie masz ładowania, albo powinieneś przeczyścić klemy.
Jeśli więcej do wymiany mostek

2015-02-20 13:02
   
patrykowski

Daewoo Espero 1,8 Cd
chorzów



 2005-12-19 10:28:30^

hmm no ja bym musiał sprawdzic mojego skubanca jeździ od nowosci czyli od 98 roku

2010-04-13 20:00
   
krzychu_ch
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3526 dni
nosorożec
Sosnowiec



 2005-12-19 15:09:22^

Cytat:
2005-12-19 09:27:00, kisztan pisze:
Nie bardzo rozumię Twoje pytanie. Sprawa jest chyba banalna. Podpinasz "+" w mierniku do "+" na akumulatorze, a "-" w mierniku do "-" w akumulatorze Na zgaszonym silniku akumulator powinien mieć ok. 12V A po uruchomieniu silnika powinno być nieco ponad 14V Jeśli jest mniej to albo nie masz ładowania, albo powinieneś przeczyścić klemy. Jeśli więcej do wymiany mostek



A nie przypadkiem "-" miernika na mase a "+" na zacisk ładowania w alternatorze

Mi kiedyś tak elektronik badał ładowanie w poprzednim samochodzie. Może i nie ma różnicy ale pomiar jest bardziej wiarygodny, gdyż na akumulatorze wystąpić mogą dodatkowe spadki napięcia wynikające z rezystancji wewnętrznej akumulatora właśnie.

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...

2015-03-28 09:51
   
Hornblower

Ford Focus
Krosno Odrzańskie



 2005-12-19 15:50:56^

A czy koledze nie chodzi o prad ladowania? Bo jesli tak to sprawa nie jest juz taka prosta. W + do plusika a - do minusika to mozna sie bawic z napieciem. Ale amperomierz podlacza sie szeregowo. Trzeba miec obwod z jakims obciazeniem. Chyba

2008-07-18 09:26
   
Hornblower

Ford Focus
Krosno Odrzańskie



 2005-12-19 15:54:43^

Chyba potrzebujemy cos wiecej na ten temat sie dowiedziec. Bo ja nie moge zinterpretowac sobie pojeca "stan ladowania". Ale moze poprostu malo wiem. Tak czy siak - sprecyzowac mozna.

2008-07-18 09:26
   
krzychu_ch
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3526 dni
nosorożec
Sosnowiec



 2005-12-19 17:01:19^

Cytat:
2005-12-19 15:50:56, Hornblower pisze:
A czy koledze nie chodzi o prad ladowania? Bo jesli tak to sprawa nie jest juz taka prosta. W + do plusika a - do minusika to mozna sie bawic z napieciem. Ale amperomierz podlacza sie szeregowo. Trzeba miec obwod z jakims obciazeniem. Chyba



Jeżeli chodzi o prąd ładowania, to odpinamy kabelek w alternatorze, który jest odpowiedzialny za ładowanie. W tę przerwe wpinamy szeregowo zgodnie z polaryzacją (ważne w przypadku mierników analogowych - tzw. wychyłowych) amperomierz. W przypadku amperomierza cyfrowego polaryzacja nie jest już konieczna - otrzymamy wskazanie z minusem, co oświadczy nam że wpięliśmy miernik odwrotnie. Obciążeniem będzie w tym przypadku akumulator.

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...

2015-03-28 09:51
   
Robert_S

Espero 1.8, Omega
Sz - Gw



 2005-12-19 17:30:10^

Cytat:
2005-12-19 17:01:19, krzychu_ch pisze:
Jeżeli chodzi o prąd ładowania, to odpinamy kabelek w alternatorze, który jest odpowiedzialny za ładowanie. W tę przerwe wpinamy szeregowo zgodnie z polaryzacją (ważne w przypadku mierników analogowych - tzw. wychyłowych) amperomierz. W przypadku amperomierza cyfrowego polaryzacja nie jest już konieczna - otrzymamy wskazanie z minusem, co oświadczy nam że wpięliśmy miernik odwrotnie. Obciążeniem będzie w tym przypadku akumulator.



pokaż mi miernik który to wytrzyma...

Sprawdzenie amatorskie, ale w zupełności wystarczające jest banalnie proste:
0. Najpierw zmierz napięcie na akumulatorze przy zgaszonym silniku. Jeśli będzie niższe niż 11V to przed dalszymi pomiarami naładuj akumulator.
1. włączasz silnik, podłączasz miernik do klem akumulatora i mierzysz napięcie. Powinno wynosić powyżej 14 V
2. włączasz wszystko co działa na prąd - ogrzewanie szyby, wszystkie możliwe światła, dmuchawe na max, klimę jeśli masz, wycieraczki i mierzysz ponownie napięcie. Jeśli będzie niższe niż 12V to masz problem. Jeśli powyżej 13V to wszystko jest ok.

2013-06-28 01:19
   
krzychu_ch
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3526 dni
nosorożec
Sosnowiec



 2005-12-19 18:17:53^

Cytat:
2005-12-19 17:30:10, Robert_S pisze:
pokaż mi miernik który to wytrzyma...



to było przemyślenie teoretyczne, które się sprawdza (w teorii)

fakt faktem, że do tej teorii potrzebowalibyśmy miernika o duuużym amperażu

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...

2015-03-28 09:51
   



Adamo8
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3660 dni
Fiat Marea Weekend 1 ...
Zielona Góra



 2005-12-19 21:07:44^

W warunkach amatorskich możemy jedynie zmierzyć sobie ładowanie woltomierzem. Jak pisali przedmówcy woltomierz do plusa i minusa akumulatora i napięcie powinno się utrzymać w granicach 14 volt przy pracującym silniku. Wpinanie gdziekolwiek amperomierza jest bez sensu, bo zależy od stanu akumulatora. Akumulator mocno wyładowany pobierze nawet do 50 amper, natomiast naładowany od 0 do 1 ampera. Inną sprawą jest sprawdzenie stanu akumulatora, można to zrobić poprzez sprawdzenie gęstości elektrolitu, ale dokładniejsze jest użycie miernika opornikowego. I gęstość elektrolitu i sprawdzenie miernikiem opornikowym za grosze lub za darmo zrobi wam każdy zakład montujący akumulatory.

2015-03-29 13:55
   
Cwikus

DU Espero 1.5GLX 16V
Piekary Śląskie



 2005-12-19 21:10:07^

Cytat:
2005-12-19 15:09:22, krzychu_ch pisze:
A nie przypadkiem "-" miernika na mase a "+" na zacisk ładowania w alternatorze Mi kiedyś tak elektronik badał ładowanie w poprzednim samochodzie. Może i nie ma różnicy ale pomiar jest bardziej wiarygodny, gdyż na akumulatorze wystąpić mogą dodatkowe spadki napięcia wynikające z rezystancji wewnętrznej akumulatora właśnie.



obojetnie, w przypadku cyfrowych miernikow bedzie pokazywane +12V albo -12V a w przypadku analogowych podlaczamy plus do plusa minus do minusa - inaczej wskazowka nie pokaze "-12" jesli skala jest od 0 do ilestam...

2011-05-17 23:44
   
AsterixGal
Klubowy Weteran

ESPERO było :(
Mazda 626 jest



 2005-12-21 07:44:57^

Cytat:
2005-12-19 21:07:44, Adamo8 pisze:
Akumulator mocno wyładowany pobierze nawet do 50 amper,....



Brednie!!!!!!!!!!!! Jeśli brałby 50A (do 50 A) to raczej miałby zwarcie w środku i nadawałby się co najwyżej na śmietnik (mowa o naszych akumulatorach). A z drugiej strony, to ciekawe, czy biorąc tak duży prąd przy łądowaniu akumulator wcześniej by wybuch czy sie zagotował?
A jeszcze innaczej, ciekawe że rozładowany akumulator udaje się naładować w domu prostownikiem.

2014-05-25 18:08
   
Robert_S

Espero 1.8, Omega
Sz - Gw



 2005-12-21 12:19:59^

Cytat:
2005-12-21 07:44:57, AsterixGal pisze:
Brednie!!!!!!!!!!!! Jeśli brałby 50A (do 50 A) to raczej miałby zwarcie w środku i nadawałby się co najwyżej na śmietnik (mowa o naszych akumulatorach). A z drugiej strony, to ciekawe, czy biorąc tak duży prąd przy łądowaniu akumulator wcześniej by wybuch czy sie zagotował? A jeszcze innaczej, ciekawe że rozładowany akumulator udaje się naładować w domu prostownikiem.



Rozrusznik w espero ma cos okolo 1 kW. Wiec aby nim zakrecic przy 12V potrzebny jest prąd rzędu 1000W/12V=83,33A
Skoro aku jest w stanie wyprodukowac taki prąd to pewnie jest równiez w stanie takowy przyjac. (choc to opinia amatora po ekonomii wiec moze sie myle)
A w domu mozna oczywiscie naladowac aku prostownikiem. Jednak daje on prad o natezeniu ok. 4A (te badziewne marketowe) do okolo 10A (te lepsze) i tyle wlasnie 'pochlania' akumulator.
Wyzszy prad pozwala szybciej naladowac akumulator.

2013-06-28 01:19
   
Adamo8
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3660 dni
Fiat Marea Weekend 1 ...
Zielona Góra



 2005-12-21 12:36:09^

Cytat:
2005-12-21 07:44:57, AsterixGal pisze:
Brednie!!!!!!!!!!!! Jeśli brałby 50A (do 50 A) to raczej miałby zwarcie w środku i nadawałby się co najwyżej na śmietnik (mowa o naszych akumulatorach). A z drugiej strony, to ciekawe, czy biorąc tak duży prąd przy łądowaniu akumulator wcześniej by wybuch czy sie zagotował? A jeszcze innaczej, ciekawe że rozładowany akumulator udaje się naładować w domu prostownikiem.


Mało chłopie wiesz o tym. Wg producentów akumulatorów dopuszczalne jest ładowanie przez 0.5 godz prądem o natężeniu połowy pojemności. Czyli akumulator o pojemności 200 Ah można przez 0.5 godz ładować prądem 100 amper. Nie wolno tego robić często bo oczywiste jest że zmniejsza żywotność akumulatora. Kto pamięta samochody z amperomierzem to wie że po odpaleniu amperomierz przez jakiś czas pokazywał maksimum a potem spadał nawet do zera.
Jest jesze jedna bardzo ważna sprawa. Akumulator podczas ładowania nie może "podgrzać" się powyżej 40 stopni. I dotyczy to ładowania prostownikiem jak i w czasie jazdy (tzw. gotowanie).

2015-03-29 13:55
   
AsterixGal
Klubowy Weteran

ESPERO było :(
Mazda 626 jest



 2005-12-22 07:38:57^

Cytat:
2005-12-21 12:36:09, Adamo8 pisze:
Mało chłopie wiesz o tym. Wg producentów akumulatorów dopuszczalne jest ładowanie przez 0.5 godz prądem o natężeniu połowy pojemności. Czyli akumulator o pojemności 200 Ah można przez 0.5 godz ładować prądem 100 amper. Nie wolno tego robić często bo oczywiste jest że zmniejsza żywotność akumulatora. Kto pamięta samochody z amperomierzem to wie że po odpaleniu amperomierz przez jakiś czas pokazywał maksimum a potem spadał nawet do zera. Jest jesze jedna bardzo ważna sprawa. Akumulator podczas ładowania nie może "podgrzać" się powyżej 40 stopni. I dotyczy to ładowania prostownikiem jak i w czasie jazdy (tzw. gotowanie).


Adamo8, akumulator może i można naładować prądem 100A, ale w określonych warunkach-dość specyficznych i specjalnie do tego celu stworzonych (zjawiska fizyko-chemiczne są bezlitosne). Normalne warunki ekspoloatacyjne, takie jak mamy w naszym bolidzie, raczej nie pozwalają na zabawy z takimi prądami.

A wracając do meritum tematu, prąd ładowani można zmierzyć metodą pośrednią przez pomiar spadku napięcia na znanej rezystancji (np. odcinku kabla), a nastepnie wykorzystać prawo Ohma.

2014-05-25 18:08
   
Rysiek2

Aktywny na forum 3736 dni
Dzierżoniów



 2005-12-22 19:23:40^

Nasze akumulatory mają płyty pastowane(dla uzyskania większej pojemności )i dlatego nie należy ich traktować prądami o dużych wartościach.Warunki podają producenci.Duże amperaże ładowania wytrzymują akumulatory trakcyjne-mają płyty pancerne.Odporne na częste i duże ładowania i rozładowania.Zjawiska fizyko-chemiczne zachodzące podczas ładowania wywołują gazowanie.Gwałtowne podłączenie do źródła prądu przeciętnie przekraczającego możliwości odgazowania elektrolitu w czasie i objętości akumulatora najczęściej mogą spowodować wybuch i rozerwanie obudowy.Poparzenia i uszkodzenia wzroku ciekawskich tych eksperymentów.!!! Całkowicie rozładowany akumulator można naładować na n-sposobów np.prostownikiem o małym amperażu -połączyć prostownik szeregowo- akumulator poprzez żarówkę 12V 55W-typowa od świateł-ograniczy ona prąd początkowy ładowania pustego akumulatora do ok.4,5A.Jak nie mamy prostownika to można też podładować z transformatora bezpieczeństwa 24V szeregowo diody 10A i żarówki 12V 55W lub mniejszej.Dla bardziej zaawansowanych (grozi porażeniem-dla fachowców-nie polecam napaleńcom-można ładować z sieci 230V -diody 400V 2A i zarówki 230V 100W.Pomiar prądu ładowania jest moim zdaniem bezcelowy.Wystarczy pomiar napięcia na akumulatorze przed i po włączeniu silnika.Wyłączony to ok.12V włączony to ok.14.2V.Ładowanie Ok.Inna sprawą jest tzw.trzymanie pojemności przeż akum.Czas tu robi swoje.Jak pomiary napięć są KO a rozrusznikkręci jak muł ,klemy i układ połączeń akum.z masą i rozrusznikiem są OK i czas użytkowania akum.jest 4-5lat.To szykujmy kasę na akum.

2015-03-13 22:25
   
piotr_ek

Reno Złomguna
Olkósh



 2005-12-23 07:09:01^

A co to znaczy "nasze akumulatory"?

2013-07-15 14:19
   
Rysiek2

Aktywny na forum 3736 dni
Dzierżoniów



 2005-12-23 14:08:48^

stosowane do samochodów samochodowych.Chyba nie poniosła Cię fantazja

2015-03-13 22:25
   
krzychu_ch
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3526 dni
nosorożec
Sosnowiec



 2005-12-24 17:44:15^

Cytat:
2005-12-23 14:08:48, Rysiek2 pisze:
stosowane do samochodów samochodowych...



hmmm

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...

2015-03-28 09:51
   
Rysiek2

Aktywny na forum 3736 dni
Dzierżoniów



 2005-12-27 14:34:34^

Masz rację.Cieszę się że ktoś czyta moje posty.Poprawię się.

2015-03-13 22:25
   
 Forum » Klub Daewoo Espero » Sprawdzanie stanu ładowania akum ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

strona głównaredakcjaforum samochodoweregulaminreklama

wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2015 MotoNews.pl
Regulamin i warunki korzystania z serwisu