EPC/TIS a ogrzewanie w omie A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Boje z wyszukiwarką, EPC, TISem dały prawie nic...
Problem jest następujący: pomimo sprawnej nagrzewnicy (podziękowania dla Mariosomegos ) powietrze dmucha ledwo letnie (termostat ok, nagrzewnica gorąca, przewody również, LPG podłączone poprawnie).
Podejżenie pada na klapę regulującą napływ powietrza na nagrzewnicę i jakieś nieszczelności tam - pytanie jak się do tego dobrać...
znalazłem ten wątek jednak chciałbym wiedzieć przed robotą czy w ten sposób będzie można się też dobrać do samej klapy, czy też rozbierać trzeba cały kokpit
Niestety, żaden z egzemplarzy EPC instalowany w jakikolwiek sposób nie pokazuje mi obrazków do Omegi A (a do jakiś głupich cors bez problemu, głupi program), TIS nic na temat ogrzewania mi nie mówi

Poratujcie, bo jazda niedogrzanym autem jest niezbyt przyjemna :/
Jakiś rysunek techniczny przedstawiający jak system regulacji nawiewu jest zbudowany, żeby chociaż ręcznie móc ustawić grzanie...


[ wiadomość edytowana przez: zork dnia 2006-01-27 20:35:51 ]
  
 
Witaj. Najprostszym dojściem jest przez radio.Ja tak robiłem. Wyciągnij radio i schowek włuż reke musisz trochę odsłonić kanał łączony dalej dojdziesz do klapy. Pociagając za suwak regulacji wyczujesz czy się zamyka , to najprostszy sposób . Po sprawdzeniu uszczelnij gompką . Powodzenia.
  
 
Gompką??!! A cóż to za cudo?

A tak swoją drogą, to łatwiej do klapki ogrzewania podejść od strony tapicerki nad pedałem gazu, tam znajduje się zaczep linki sterującej klapką (w wersji bez klimy).
  
 
klimy nie ma, jest za to dysleksja, dysortografia i dyskopolo

Jest ktoś kto ma w TIS/EPC/cokolwiek rysunki techniczne do Omy A?
Przydałyby się też przy innych robotach, na tą chwilę do ogrzewania...
Klapa powinna być otwarta czy zamknięta żeby leciało ciepłe powietrze?
  
 
Odciągnij tą tapicerkę, wsadź łapę i wymacaj klapke (zresztą miejsce zaczepienia linki widać, ma zielony zaczep). Trzymając klapkę jedna ręką drugą przesuwaj suwak ogrzewania, zobaczysz w którą stronę całość się porusza. Sprawdzisz też, czy klapka dochodzi do końca, czy nie. Można to podregulować w miejscu połączenia linki z suwakiem.
  
 
Żeby leciało ciepłe powietrze, to górna klapa, powinna być OTWARTA!!!
  
 
Cytat:
Żeby leciało ciepłe powietrze, to górna klapa, powinna być OTWARTA!!!


która górna-nie rozumie

ja u siebie też miałem kiepskie ogrzewanie ale jakoś sobie z tym poradziłem, co zrobiłem:
-przepłukałem dokładnie nagrzewnice
-sprawdziłem klapke nadmuchu powietrza zimne/ciepłe
-sprawdziłem termostat
-dokładnie oblepiłem z boków nagrzewnice uszczelką do okien(i to dało nawiękjszy efekt)

Teraz u mnie w omie z przodu jest ciepło-jeźdze bez kurtki, niestety pasażerom z tyłu juz jest zimno (za duża oma chyba)

pozdrawiam
  
 
Przeczytałem wskazówki kolegi "omegafan" na temat klapa nadmuchu powietrza zimne/ciepłe zerknołem i co ? klapa nie domknięta linka prawie się wychaczyła. Jest ok! Warto było się trochę schylić .
  
 
chyba nieco późno ale znalazłem coś takiego




Różne ciekawe rysunki i informacje

Mały
  
 
Mały: Nic nowego nie znalazłeś i nic innego nie ma - no chyba że ktoś zdjęcia zobie zrobił -Mario weź się do roboty - masz rozebrane tego na pęczki

Zork: Ehh ta paskudna wyszukiwarka - a wątek był wałkowany w największe mrozy namiętnie
  
 
Solltys, z wyszukiwarką problemów nie mam, tamten temat czytałem wielokrotnie - ten temat założyłem celem pozyskania obrazka samego "mieszalnika" (Luftverteilergehäuse ) gdyż na niego pada też podejżenie...
Po wymianie termostatu (poprzedni 'niby' był dobry) jest lepiej, ale nadal nie tak jak powinno...
Ogrzewaniem w poprzedniej Omedze można było się prawie poparzyć, a teraz... lipa.
Mały, dzięki za próbę pomocy, przy okazji parę innych rzeczy się tam znajdzie (opisem kompa pokładowego będę musiał BabelFish'a pomęczyć :>)


Ponawiam też pierwotne pytanie - czy ktoś ma obrazki do Omegi A w EPC i/lub TIS?