Polonez 1.4 GLi vs. 1.9 GLD - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-02-07 13:28:15, OLO pisze:
różnie bywa. W przypadku diesli nie słychać o przypadkach uszczelki pod głowicą ...



No, akurat w egzemplarzu, którym jeździłem takowa uszczelka padła, ale było to najprawdopodobniej spowodowane przegrzaniem silnika (mało płynu w ukł. + postój w korku latem).
  
 
No to temat można chwilowo zamkąć.

Dziś szef oświadczył mi że auto służbowe mam do dyspozycji do przynajmniej końca kwietnia. Zatem pozostaje zbierać kasę i w kwietniu kupić nowszego Poldka np. z 2000 roku !!!!


W każdym bądź razie serdecznie dziękuję za porady i dobre słowo. Jak nie mi to napewno przydacą sie innym z podobnym dylematem.
  
 
Cytat:
2006-02-07 15:57:19, Lava1 pisze:
Dziś szef oświadczył mi że auto służbowe mam do dyspozycji do przynajmniej końca kwietnia.


No właśnie i doszliśmy do sedna jakie jest najlepsze auto na świecie ? ...



oczywiście: służbowe

  
 
Cytat:
2006-02-07 12:50:39, robreg pisze:
też mniem to zaciekawiło.... czyżbym czegoś nie wiedział?



Myśle że OLO już odpowiedział wam na to pytanie, ale powtórze, w plusie w drzwiach nie ma popielniczki a jest to najlepsze miejsce do zamontowania siłownika ze względu na to ze wnęka na popielniczke nadal jest i wystarczy przykrecić poziomo tą blaszkę mocujaca i do niej siłownik.

EOT
  
 
Cytat:
2006-02-07 13:22:55, GDA-FSO pisze:
Silnik GLI przy takim przebiegu 156 000 km nadaje się jedynie do remontu - za drogo i nie warto

no wypraszam sobie mój ma taki przebieg i co, i nic
  
 
Dokładnie, jeżeli trafisz na zadbany samochód, to może być to i wąskie Caro na gaźniku (nie wiem czemu tak nie lubicie gaźnika-przecież to najszybsza OHV-ka a i z gaźnikiem nie ma dużo roboty, nie wspominając o braku wadliwej elektroniki) z początku lat 90 i będzie to dobry, praktycznie bezawaryjny samochód. A jeżeli trafisz na zajeżdżonego Plusa (a większość jest ładnie podszykowana przed sprzedażą i niźle wygląda) to nawet rocznik 2000 nie gwarantuje satysfakcji z jazdy.
  
 
Cytat:
2006-02-07 16:45:14, Jojo pisze:
no wypraszam sobie mój ma taki przebieg i co, i nic



Ale Gda mówił o Boschu - i miał całkowitą rację...
  
 
Cytat:
2006-02-07 22:48:38, Qbk pisze:
Ale Gda mówił o Boschu - i miał całkowitą rację...



akurat wtrysk Boscha ma tak destrukcyjny wpływ na silnik?
  
 
Jop, działa jak diesel, samozapłon i spalanie stukowe to w Boschu zjawiska normalne. Panewy dostają ostro po dupie.
  
 
ale kibel...

Czyli jak Plus to tylko GSi... jednym słowem...
  
 
Cytat:
2006-02-07 22:53:19, Makaveli pisze:
ale kibel... Czyli jak Plus to tylko GSi... jednym słowem...



Ja tam wole GLI, mimo tego że GSI jest cichszy, mocniejszy, mniej awaryjny itp itd ale mam to w d... , jak coś cie nie wku.... to nie masz z tego satysfakcji


[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2006-02-07 23:28:37 ]
  
 
Jak plus- to tylko GSi i kombi...
  
 
Jak ktoś będzie jeździł tylko na benzynie to lepiej zainwestować w GSI ale jak będzie jeździł na LPG to GLI
a gadanie w stylu 150 tys. km w przypadku GLI Bosch i silnik do remontu to można wsadzić między bajki Zdarza się, że przy takich przebiegach silnik może "skończyć się" ale bez przesady

Sąsiad taksówkarz ma C+ z 1998 roku GLI na LPG i ma około ~320 tys. km. i jeździ dalej Zresztą mój ma już ponad 110 tys. km i nic nie wskazuje nawet żeby silnik już "zdychał" wręcz przeciwnie
  
 
Cytat:
2006-02-08 00:02:28, -DLUGI- pisze:
Jak ktoś będzie jeździł tylko na benzynie to lepiej zainwestować w GSI ale jak będzie jeździł na LPG to GLI a gadanie w stylu 150 tys. km w przypadku GLI Bosch i silnik do remontu to można wsadzić między bajki Zdarza się, że przy takich przebiegach silnik może "skończyć się" ale bez przesady Sąsiad taksówkarz ma C+ z 1998 roku GLI na LPG i ma około ~320 tys. km. i jeździ dalej Zresztą mój ma już ponad 110 tys. km i nic nie wskazuje nawet żeby silnik już "zdychał" wręcz przeciwnie

Ja mam 220 000 ale troche zaczynam sie bac tego auta przez 10 lat nic, nawet nie pierdnął ale co dobre kiedys sie konczy....
  
 
jezeli chcesz auto o normalnej dynamice to warto poszukac plusa 1.4 np taki Plus
jezeli chcesz oszczedzac i miec trwaly silnik a bagaznik pusty to wybieraj GLD, ale to ciezko dobrego trafic
ja najbardziej bym chcial plusa 1.6 GSI lub 1.4 GTI. wybrałbym chyba atu bo w moim 5d strasznie hałasuje tylna czesc auta i faktycznie wnetrza sie nie wietrzy po otwarciu klapy, a atu bardziej elegancki jest no i kombi mi sie podoba najwazniejsze jest ze kazdy plus ma wspomaganie
no i mogło by byc zwykle caro 96/97 na lucasach i najlepiej z grokami, ale chcialbym takie caro z przodem przejsciówkowym wyglad przejsciówki a reszta jak najnowoczesniejsza i najlepsza
  
 
Cytat:
2006-02-08 17:20:46, cendra pisze:
najwazniejsze jest ze kazdy plus ma wspomaganie


noo w sumie tak, oczywiście poza plusem z silnikiem 1400 ...
  
 
Cytat:
2006-02-08 18:24:50, pablo_fso pisze:
noo w sumie tak, oczywiście poza plusem z silnikiem 1400 ...

oczywiscie
  
 
Cytat:
2006-02-07 22:52:16, jose pisze:
Jop, działa jak diesel, samozapłon i spalanie stukowe to w Boschu zjawiska normalne. Panewy dostają ostro po dupie.


siakoś nie zauważyłem wyżej wymienionych.chyba bardziej awaryjne są hydrauliczne popychacze
  
 
Cytat:
2006-02-08 17:20:46, cendra pisze:
najwazniejsze jest ze kazdy plus ma wspomaganie


A co ta za rarytas w WNG kazdy polonez ma wspomaganie bez względu na model i rocznik a nawet 3 Roverki oczywiście żaden z nich nie miał tego fabrycznie


  
 
Cytat:
2006-02-09 08:50:34, GDA-FSO pisze:
A co ta za rarytas w WNG kazdy polonez ma wspomaganie bez względu na model i rocznik a nawet 3 Roverki oczywiście żaden z nich nie miał tego fabrycznie


Nie kazdy