1,6DOHC NIE CHCE ODPALIC - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeszcze jedno: jakiej produkcji (może kod katalogowy) były te panewki? Doczytałem wczoraj dokładniej i okazało sie, że Croft kupuje panewki od Fiata! Typ: Vandervell VP2 i VP19.
  
 
tloko od 2.0 na 3 nadwymiarze jaka maja srednice ?
84,6 ?
i jaka bedzie wtedy mial pojemnosc na 3 nadwymiarze ?
Takie rozwiazanie 3 nowki tloki + 1 tlok uzywany (przebieg okolo 2 tys) mozna zalozyc do bloku po szlifie ?
  
 
Barry – trzeci nadwymiar to +0,6 mm, czyli 84,6. Rzeczywista pojemność skokowa 2,0 na tych tłokach będzie wynosiła 2024 cm3 (nominał ma 1995 cm). Nie obiecuj sobie po tym zbyt wiele.
Generalnie odradzam stanowczo zakładanie tłoków używanych. Jeśli już, to tylko w takim przypadku, jeśli pod ten używany tłok jest wytaczana odpowiednio średnica cylindra, po to aby idealnie wytoczyć na wymagany luz zespołu tłok-cylinder (nominalnie 0,07-0,09 mm; max graniczny oznaczający już bliskie całkowite zużycie wynosi 0,15 mm). Tylko taka operacja jest dopuszczalna i raczej kończy się sukcesem. Nigdy nie należy po szlifach cylindrów zakładać tłok, który przez szlifami pracował w danym cylindrze – chyba, że kadłub jest na nowo tulejowany i pod stare tłoki wytaczane są na nowo wszystkie otwory. Nie wolno też zakładać do silnika tłoki o różnych nadwymiarach – zbyt mocno różnią się masą.
Więc jeśli ten używany tłok to również, podobnie jak pozostałe nowe, 3 nadwymiar, oraz ostatni przed szlifem wymiar cylindrów nie przekraczał drugiego nadwymiaru naprawczego (czyli nie mógł w tym kadłubie wcześniej pracować tłok +0,6 mm) , a cylinder w którym ten tłok ma pracować zapewnia luz maksymalnie 0,10 mm, to może się nadawać.
W innym przypadku – niestety nie.