Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RedRider FSO 125 Combi Kalisz | 2003-04-06 16:35:52 Skacze troszke po tych netowych stronkach i w pewnej znalazłem oświadczenie, że kolektor wydechowy i ta następna dwururka fiata 125p jest o wiele lepsza niż w polonezie. Zastanawiam sie nad dokonaniem tej zmiany bo mam u siebie silnik od poldka, poprawi to w jakiś sposób pracę silnika? |
BARRY F&F Sympatyk zalezy od dnia Stalowa Wola | 2003-04-06 17:05:23 jak i rowniez kwadratowy kolekor ssacy jest gorszy od seryjnego z DF
ma mniejsza srednice co za tym idzie dlawi uklad a tak byc nie powinno |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-04-06 18:22:45 Jeśli masz silnik poloneza co nie ma co waracać do Fiatowskiego kolektora wydechowego, ja polecam kolektor z poloneza GSi ( rurowy ), polecił mi go również Świątek do tuningowanego 1500
pozdro |
Remias Fiat 125, Ford F-150 Poznań | 2003-04-06 20:48:05 Ja również odradzam.
Popieram Konia - kolektor z GSI,a dalej rura przelot aż do końcowego tłumika (najlepiej od Węglarskiego) |
OLO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-04-07 13:33:03 Rurowy z GSI wyniesie Cie około 20-40 zł na giełdzie. Do polda Caro pasuje jak ulał. Jeśli chodzi o starszy wydech (przed caro) - trzeba będzie pospawać.
+Co do kolektora ssacego. Gosciu od silników (SiMR PW) pokazywał nam kolektor PN MR86 jako przykład jak nie nalezy projektować kolektora Prof. Szczeciński w swojej ksiązce takze przedstawił wyższosć kolektora fiat 125p nad oboma polnezowskimi. Z czego to wynika. 125 ma wręcz idealny odlew kanałów. są okrągłe, z malutkimi rantami, mają średnice około 33mm - i tą średnice trzymają. Ksztalt - Nawet intuicyjnie korzystny. * Kolektor w PN (stary) - kształtjak w DF-ie ale jakość obróbki kanałów i ich kształt (np trzymanie okrągłosci) - porażka. Średnica kanałów - teoretycznie 29mm, ale trzyma o 2 mm mniej. Brak okragłosci na wyjściu. Lecz przynajmniej kształtem jest lepszy niż MR86 Chciałem początkowo zastosować ten kolektor ale wpadł mi w łapy fiatowski. * kolektor PN MR86 - jest kwadratowy i tyle. Ma co prawda większą pojemnośc ale jego kształt i co za tym idzie opory z punktu widzenia przeróbek silnika dyskwalifikuja go. Kanały obrobione podobnie kiepsko jak w poldku starym. (miały mieć 28mm ale to teoria, takze nie sa okrągłe przy wyjściach z kolektora) Dlatego polecam do każdego silnika 1.3//1.6 kolektor ssący z 125 1.5. Im starszy tym lepszy. Do tego dopracowanie kanałów w głowicy i samochodzik zaczyna sie nareszcie wkręcać jak należy! ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |