CROMODORA alloy & magnesium wheels - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
"mozna spawac i napawac tyle ze nikt sie tego nie chce podjac w krakowie"
podobnie jest na pomożu -kumpel oddał magnezowe cromodorki do regeneracji , zostały one dokładnie wypiaskowane i spod farby wyszła spora ilość wżerów - ich napawania nie chciał kontynuować wyspecjalizowany zakład zasłaniając się tym że ich kąstrukcja została naruszona(ściema...?).
wcześniej ja oddałem magnezowe fele do regeneracji i po wycięciu przez zakład wgniecionego fragmentu nie byli oni w stanie pospawać aluminiowego fragmentu z magnezową felą .

uzupelnienia zwyklym pretem alu ubytku w feldze mag konczy sie splynieciem roztopionego alu z felgi... plynie jak rtec z rozbitego termometru
nie ma to jak wielki , na wpół państwowy kołchoz(czyt. stocznia) gdzie płacą na godziny ,a alkochol jest towarem wymiennym .
koleś spawał mi jedno z 5 ramion ruskiej felgi(niezniszczalnej do czasu) zwykłym aluminium i pękła ona po kilkunastu miesiącach użytkowania dokładnie na aluminiowym spawie(w miejscu łączenia dwóch metali ,przez środek spawu i z drugiej strony łączenia-"piorunek")
wniosek : można napawać mag. aluminium , jednak w pospawanym elemencie aluminium jest najsłabszym punktem .

na temat magnezowych rozmawiałem z myszkierem , który poinformował mnie że stopy mag. spawać należy specjalnym drutem alu. z dodatkiem magnezu (przy trzecim podejściu do ruskiej fejgi wykożystam to) i on ma dojście do niego .

dla tych zaśniedziałych nie ma raczej sposobu -nawet spod grubej ilości farby wyjdzie zaraza .
  
 
hehee a jak pokazalem Czaji ubita felge z dino {1.5cm wargi rantu brakuje, wciete w litere v} to mi powiedzial zartem "ja tego nie zrobie zawiez to do stoczni" ehehe czyli cos w tym jest jednak
dobrze e mam tylko lewy przod uszkodzony i caly zapas, ta felga pojdzie do bagaznika poprostu.
  
 
Bart: malo macie dziur w krakowie? wybierz sobie jakas ladna i niech sie ubezpieczalnia martwi jak wycenic taka historyczna felge.
  
 
juz widze jak bart jedzie dinem szukac dziury
a tak off topujac to naprawde ciekawy watek i czekam na kolejne informacje i zdjecia
  
 
kosa - chetnie zrobie ubezpieczyciela w ciula ale jak juz robic to robic madrze a tu kto ci uwierzy ze zgiales felge odziana w opone 205-70 jak w dostawczym lublinie zadna dziura nie jest na tyle potezna ale sam pomysl ciekawy "przemysle to"
  
 
sa te felgi aluminiowe i magnezowe, alu szly do kantow na polske a magnezy we wloszech oryginaly.
  
 
rozumiem krzych ze mowisz o cd10 cd29 bo takie byly opcjonalnie montowane na wczesnych mr-ach... z kad wiesz ze do polski trafialy "wersje alu" tych felg? jakos to mozesz umotywowac czy jest to news typu wujek babci taty od strony brata mamy pracowal w obr i mi mowil?
  
 
to informacja od p. Bryzka, mial takie felgi zreszta po prostu wloskie kanty mialy te feluny z magnezu a polacy oczywiscie musieli isc po kosztach i stukali aluminiowe o tym samym wzorze.
  
 
wloskie kanty nie mialy tych felg to kola ze 128 rally na 125 we wloszech nie oferowane a jesli u nas robili kopie tych felg z alu to nie ma to wiele wspolnego z oryginalnymi cromodora,ktore wedlug wszelkiego prawdopodobienstwa wychodzily tylko magnezowe. faktycznie"kopiowalo sie" wszystko w prlu, niektore kopie byly nawet moim zdaniem "lepsze" ladniejsze niz oryginal np cd30 w wersji 7x13 a nie 5,5x13


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-02-15 00:26:10 ]
  
 
Cytat:
2006-02-15 00:08:41, Krzyh00 pisze:
to informacja od p. Bryzka, mial takie felgi zreszta po prostu wloskie kanty mialy te feluny z magnezu a polacy oczywiscie musieli isc po kosztach i stukali aluminiowe o tym samym wzorze.



Krzych00, jak znasz pana Bryzka to sie zapytaj czy ma jeszcze ten silnik albo sam wal do zastavy ktory zmienial pojemnosc z 1100 na 750 To sie musialo krecic jak formula 1 Scigal sie malcem z tym silnikiem w klasie z "motocyklowymi" prototypami 126.
  
 
jutro chyba bede u niego wiec sie dowiem dokladnie bo teraz moglem cos popier...mieszac ale wydaje mi sie ze bylo tak jak napisalem.

co do motoru z zastawy to wiem ze ma walek rozrzadu i odchudzany blok, pewnie ma sporo czesci do tego silnika bo lubi zbierac takie "pamiatki" ale w odsprzedazy ceny powalaja na cyce.
  
 
Cytat:
2006-02-15 00:20:51, Bart128 pisze:
wloskie kanty nie mialy tych felg to kola ze 128 rally na 125 we wloszech nie oferowane



Bart: zastanawia mnei jedna rzez - na okladce instrukcji obslugi 131 pierwszej serii jest rysunek speciala na takich wlasnie felgach (CD10/CD29). Czy te felgi wystepowaly jako opcja wtylkonapedowkach? Bo i w ktoryms polonezie 3d na targach je widziano....
  
 
Cytat:
2006-02-14 12:04:41, PG pisze:
na allegro jeszcze sa takie oto cd57 tez taka dosc fajna fela link



Poprawka, były ]:->
  
 
wstepnie pogrupowałem Cromodory do których udało mi się dotrzeć i które były już wymienione tutaj i powiem tylko tyle że jest tego więcej niż kompletów felg w całym klubie wyszło 53 rodzaje felg ale tylko związanych i stosowanych w fiatach bo wszystkiego to jest az nadto zaduzo żeby je wymienić, a zapewne to nie wszystkie ,
co do tych Cd10 to chyba jedne ze starszych jak nie najstarszych felg cromodory tak mi się wydaje dlatego w żadnym folderze nie znalazły się, a co do tych cd10 z poldka to był to poldus wystawowy nie pamiętam gdzie wystawiany ale chyba na rynek nie szły na takich felach zreszta tu jest wszystko mozliwe bo to był PRL i pewnie jak szły to jakieś podróbki aluminowe

PG Twój artykuł mógłby się znaleźć jako oddzielny na stronie do tematu felg o ile nie masz nic przeciwko , bo w tym co powstaje to beda tylko info czysto techniczne tzn. zdjęcie, rozmiar, materiał, waga, zastosowanie.
  
 
Cytat:
2006-02-15 00:30:56, yapko pisze:
Krzych00, jak znasz pana Bryzka to sie zapytaj czy ma jeszcze ten silnik albo sam wal do zastavy ktory zmienial pojemnosc z 1100 na 750 To sie musialo krecic jak formula 1 Scigal sie malcem z tym silnikiem w klasie z "motocyklowymi" prototypami 126.



NIe dam sobie za to głowy uciąć, ale podobno ta zastava to był po prostu niezły przekręt i faktycznie nie miała ona zmienionej pojemności...niestety nie pamiętam kto mi to mówił ale była taka akcja że Bryzek pare razy ludzi tym objechał, aż w końcu zawodnicy się wk*** i oprotestowali ten silnik, rozłożono go i wyszło szydło z worka.

Przydałoby się sprawdzić tę informację, ale wątpię aby Bryzek się do tego przyznał
  
 
Sorry ze ciagne OT...
Wydaje mi sie ze w takiej klasie dla swapow mierzenie pojemnosci to podstawa na pierwszym BT. Ale wszystko mozliwe.
  
 
to teraz naprowadzając temat na właściwą drogę wrzucam to zestawienie o którym wspomniałem wczesniej do zaopiniowania przez forumowych rzeczoznawców , gdzieniegdzie są puste pola bo cięzko ustalić prawdziwe fakty gdzieniegdzie może trafi się jakis błąd bo przecież człowiek nei jest nieomylny , zdjęcia do listy beda troche później bo musze je powygrzebywac i odpowiednio obrobić a narazie prosze o rozważenie tej listy


[ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2006-02-15 15:21:02 ]
  
 
cd5 zakladana na 125 , 125S , cd8 tez na 127mk1, cd10 128 rally, cd39 chyba? na 124 sport bc i cc w opcji razem z cd18{vide katalogi i foldery 124 sport}. cd42 5x10 mini , cd47 5,5x14 alfa alfetta i gtv , cd51-5,5x14 lancia beta, cd55 5x13 lancia delta, cd56 5x13 alfa alfasud , cd131 5,5x14 ritmo strada,

ciekawi mnie cd20 6x14 do argenty tylko na specjal order... nie wiem jak to wogole wyglada??
w folderze reklamowym argenty nuova jest takie cus ale to jest cowpack raczej.. bardzo fajny jak na cowpack zreszta


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-02-15 16:49:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-02-15 16:51:34 ]
  
 
Cytat:
2006-02-15 16:44:45, Bart128 pisze:
cd5 zakladana na 125 , 125S , cd8 tez na 127mk1, cd10 128 rally, cd39 chyba? na 124 sport bc i cc w opcji razem z cd18{vide katalogi i foldery 124 sport}. cd42 5x10 mini , cd47 5,5x14 alfa alfetta i gtv , cd51-5,5x14 lancia beta, cd55 5x13 lancia delta, cd56 5x13 alfa alfasud , cd131 5,5x14 ritmo strada, ciekawi mnie cd20 6x14 do argenty tylko na specjal order... nie wiem jak to wogole wyglada?? w folderze reklamowym argenty nuova jest takie cus ale to jest cowpack raczej.. bardzo fajny jak na cowpack zreszta



co do tych pozostałych felg co podałes Bart to nie umieszczałem ich bo uwzględniłem tylko te stosowane w fiatach a tamte były stosowane w alfach czy tez mini tak jak cd47 a do tego jest jeszcze sporo cromodorek do japońców i nawet vw

co do cromodory Cd20 t bedzie chyba najwieksza zagadka tego wszystkiego kiedyś natrafiłem na takowe felgi na e-buy nazwane właśnie tak czyli CD-20

ale z kolei wyglądają one całkiem jak fagot-y takie min jak tutaj

i prawdopodobnie to nei sa cd20 chyba że gośc tak odczytał z felg to wtedy, ale te fele nei pasóją do klimatu argenty i są "za stare krojem" jak na cromodory z poczatku lat 80 , ale z drugiej strony te z pierwszej fotki wyglądaja mi na właśnie fele 14" czyli takie jak wychodzi z opisów na tym zestawieniu
  
 
no wiec jednak mi sie pomyliło. te co widzialem byly magnezowe. jak p. Bryzek twierdzi wlasnie magnezowe byly robione na wzor stalowych ze wzgledu na homologacje (zastosowanie w sporcie). czyli teoretycznie aluminiowych nie bylo.

co do silnika z zastavy to tam faktycznie byl wał o mniejszym wykorbieniu, skok tloka 41,4 , pojemnosc 750. ma jeszcze ten wał na pamiątke, kuty ze słusznego walca na zamowienie mna sprzedaz jest wałek rozrzadu jakis sportowy i sporo czesci do tego motoru 1,1. miedzy innymi sporo odchudzony blok z rozwiertem pod teleje na pojemnosc 1600 (wał + tłoki z łady), komplet uszczelek do 1,1, deficytowe zebatki napedu aparatu i pompy z tego co pamietam, korby, tloki i inne.

[ wiadomość edytowana przez: Peyyoo125 dnia 2006-02-15 17:49:35 ]
[ powód edycji: Regulamin ]