Który wydech jest lepszy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Skacze troszke po tych netowych stronkach i w pewnej znalazłem oświadczenie, że kolektor wydechowy i ta następna dwururka fiata 125p jest o wiele lepsza niż w polonezie. Zastanawiam sie nad dokonaniem tej zmiany bo mam u siebie silnik od poldka, poprawi to w jakiś sposób pracę silnika?
  
 
Masz silnik poldka , więc wiesz jak wygląda kolektor i dwururka , czy widziałeś kiedyś silnik DFa w DFie i jego dwururke ??nie idzie od razu do tyłu , tylko do przodu auta , zawija ze dwa razy pod belką zawieszenia i dopiero skreca w tył ... jest poplątana , i na pewno nie wpływa to korzystnie na prace silnika i jego osiągi
  
 
jak i rowniez kwadratowy kolekor ssacy jest gorszy od seryjnego z DF
ma mniejsza srednice co za tym idzie dlawi uklad a tak byc nie powinno
  
 
Jeśli masz silnik poloneza co nie ma co waracać do Fiatowskiego kolektora wydechowego, ja polecam kolektor z poloneza GSi ( rurowy ), polecił mi go również Świątek do tuningowanego 1500
pozdro
  
 
Ja również odradzam.

Popieram Konia - kolektor z GSI,a dalej rura przelot aż do końcowego tłumika (najlepiej od Węglarskiego)
  
 
Rurowy z GSI wyniesie Cie około 20-40 zł na giełdzie. Do polda Caro pasuje jak ulał. Jeśli chodzi o starszy wydech (przed caro) - trzeba będzie pospawać.
+Co do kolektora ssacego. Gosciu od silników (SiMR PW) pokazywał nam kolektor PN MR86 jako przykład jak nie nalezy projektować kolektora Prof. Szczeciński w swojej ksiązce takze przedstawił wyższosć kolektora fiat 125p nad oboma polnezowskimi. Z czego to wynika. 125 ma wręcz idealny odlew kanałów. są okrągłe, z malutkimi rantami, mają średnice około 33mm - i tą średnice trzymają. Ksztalt - Nawet intuicyjnie korzystny.
* Kolektor w PN (stary) - kształtjak w DF-ie ale jakość obróbki kanałów i ich kształt (np trzymanie okrągłosci) - porażka. Średnica kanałów - teoretycznie 29mm, ale trzyma o 2 mm mniej. Brak okragłosci na wyjściu. Lecz przynajmniej kształtem jest lepszy niż MR86 Chciałem początkowo zastosować ten kolektor ale wpadł mi w łapy fiatowski.
* kolektor PN MR86 - jest kwadratowy i tyle. Ma co prawda większą pojemnośc ale jego kształt i co za tym idzie opory z punktu widzenia przeróbek silnika dyskwalifikuja go. Kanały obrobione podobnie kiepsko jak w poldku starym. (miały mieć 28mm ale to teoria, takze nie sa okrągłe przy wyjściach z kolektora)

Dlatego polecam do każdego silnika 1.3//1.6 kolektor ssący z 125 1.5. Im starszy tym lepszy. Do tego dopracowanie kanałów w głowicy i samochodzik zaczyna sie nareszcie wkręcać jak należy!


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."