Jakie gumy do Nivy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś założył do swojej Nivy na orginalne felgi 16" jakieś szersze gumy, bez podcinania błotników. Chce kupić drugi komplet felg z gumami typowo terenowymi i myślę nad felgami 15 lub 16. Do mojej, na felgi 15 od Honkera (7x15) weszły 205/75r15, ale w terenie czasem obcierały.
  
 
Witam

Z tego co wiem to więcej bez podcinania nie założysz ....no chyba że masz podniesiona i usztywnioną nivke to wtedy tak zresztą na te pytanie najlepiej odpowie Boreg ....ma też takie felgi ...
Polecam forum 4x4 gdzie znajdziesz sporo informacji na temat nivy i nie tylko
  
 
Kacper, nic dodac, nic ujac. Mam podniesiona Nivke (patrz foto na klubowej). 205/75R15 wchodza na przod ale: moga obcierac sie o wewnetrzna czesc nadkola przy maksymalnym skrecie, wystaja poza obrys pojazdu (trzeba poszerzyc blotniki lub zalozyc nakladki, bo to grozi mandatem). Bez podniesienia samochodu, na wybojach, moga byc pociete przez blotniki (oryginalne kola chowaja sie w nadkola - te nie!).
  
 
OK, ja mam teraz 195r15, bo 215/75r15 rzeczywiście obcierały. Ale widziałem na felgach 15" z Suzuki SJ oponki 215/70r15. Nawet Dębica w katalogu poleca do Niwy 215/75r15, tylko to chyba kwestia felg. Moje wystają na zewnątrz, a od SJ są bardziej schowane, więc może lepiej pracują z 205 lub 215?
  
 
Felgi od Suzuki mozna (podobno, bo nie sprawdzalem) odwrocic i chowaja sie wtedy glebiej w nadkola. Nie zalatwia to jednak problemu obcierania o wewnetrzne czesci nadkola i zawieszenia przy skrecie. No i manewrowanie na 215 wymaga juz sporej sily i wydatnie skraca zywotnosc ukladu kierowniczego, ktory i tak do najtrwalszych nie nalezy...
  
 
Witam!! wrzucę też swoje trzy grosze!! Miałem alusy 16' z oponami 225/60 nie jeżdziłem z nimi w terenie a więc nie wiem jak się zachowują, na asfalcie żadnego tarcia - nawet przy max skręcie!! A co do siły jaką trzeba było włożyć aby na nich skręcić to naprawdę musiała być ogromna Co do felg od suzuki - mam teraz takie założone 15' dwustronne a gumy na nich 195/70 i nic nie trze jak na razie. Z przodu założyłem szerszym rantem do środka a z tyłu odwrotnie - prowadzi się ok!! Siła potrzeban do skręcania też jest wiele mniejsza