Tuleje wahaczy przednich - Strona 3

  szukane wyrażenia:   kierunkowa
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Miał ktoś w ręce komplet tulei Febi?
tu fotka:
http://www.allegro.pl/item199324298_tuleje_tuleja_wahacza_opel_omega_b_febi_bilstein.html

Tym żółtym plastikiem do koła czy silnika?

Wazne jest to w którą strone bedzie ten żółty plastik, czy tylko istotne jest aby był prostopadle do wahacza?

Bo kolesie na serwisie mi załozyli jedną tuleje do koła żółtym a drugą do silnika żółtym.

I niewiem czu odrazu jechac na reklamacje czy nie.


[ wiadomość edytowana przez: raptor dnia 2007-06-01 17:54:32 ]
  
 
To raczej nie ma znaczenia jak idzie żółte(o ile nie są oznaczone strony na tulei).Ważne żeby było tak jak pokazał Seba bo jak bedzie założone inaczej to mogą sie silentblocki pozrywać.
Co do ustawienia tulei to powinny być kropki na wahaczach i kropki lub strzałki na silentblockach w celu ustalenia położenia.
  
 
A tak w ogóle, to się te tuleje do bee nie nadają. Poczytaj forum, zaoszczędzisz niemało gotówki.
  
 
jak ktos ma problem z tulejami niech kupi lemfordera do e-34 sa takie same jak od omegi tylko pelne. wlasnie kupilem takie ale czekaja na wymiane. kazdy dobry mechanik znajacy sie na tym aucie powie ze te tuleje sa lepsze od seryjnych. moge podac nawet ich oznaczenie jesli kogos interesuje i moge nawet zdjecie wkleic tych tulej.
  
 
Cytat:
2007-06-05 21:06:25, homer171 pisze:
jak ktos ma problem z tulejami niech kupi lemfordera do e-34 sa takie same jak od omegi tylko pelne. wlasnie kupilem takie ale czekaja na wymiane. kazdy dobry mechanik znajacy sie na tym aucie powie ze te tuleje sa lepsze od seryjnych. moge podac nawet ich oznaczenie jesli kogos interesuje i moge nawet zdjecie wkleic tych tulej.



No to dawaj
  
 
klik
  
 
Jutro wrzuce tylko przyniose je z samochodu...
  
 
Witam serdecznie!!!
Kolega Kuba i Chemik pisali, że po wymianie przejechali tylko 5000 km i znowu tuleje poleciały. Moim zdaniem montaż tak jak na fotce kol. Sztombera jest to fabryczne ustawienie, ale do czego zmierzam, skutkiem tego , że po tak małym przebiegu gumy się odparzają jest niewłaściwe dokręcanie sworznia. Prawidłowo powinno się dokręzać przy obciążonym kole, wtedy tulejka wewnętrzna jest w tzw. środkowym położeniu w jakim normalnie pracuje!!! Wielu mechaników jak zauważyłem nie opuszcza z podnośnika i dokręca na maxa, opuści samochód na koła i w tym momencie już w stanie spoczynku na tuleję działa duże naprężenie zrywające nie mówiąc o tym gdy wjedziemy w dziurę i amor całkkiem się złoży a tuleja dostaje dodatkowego kopa. To jest główną przyczyna tak krótkiej żywotności tulei metal-guma. Jak któryś z kolegów bedzie na warsztacie podczas wymiany niech sobie zaobserwuje końcową fazę wymiany w jaki sposób mechanik skręca wachacze. Ja w niedługim czasie będę się brał w swojej omesi za te tuleje to wypróbuję jeszcze inne ustawienie tulei tzn myslę ja obrócić o 90 stopni w stosuku do tego jak na zdjęciu jeden w lewo drugi w prawo myślę że bedzie mniej pływała, a guma napewno wtedy wytrzyma dłużej jak fabryczna, bo ostatnio przyjżałem się moim gumom i stwierdziłem niewielkie pąknięcia w płaszczyznie w jakiej jest ona narażona na największe naprężenia podczas jazdy i chamowania. Może wtedy nie będzie tak waliło podczas zadziałania ABS-ów. Kolega Homer napisał o pełnych tulejach one moim zdanie napewno są najlepsze, chociaż tak jak ja myślę o tym obróceniu o te 90 st. to prawie to samo tylko bardziej będą miękkie.
Myślę, że pewnie co niektórym kolegom to się przyda. Może nie będą mieli już tylu problemów z zawieszeniem.
Pozdrawiam Jurek!

[ wiadomość edytowana przez: jurek59 dnia 2007-06-13 00:22:22 ]
  
 
Dlatego wkłada się w tuleje tulejke centrującą, żeby wszystko było prosto.
Być może ,że ci "specjaliści" nie powkładali wam tych tulejek, co powoduje luz/pracę między śrubą a tuleją i jednocześnie szybkie rozwulkanizowanie/zrywanie się tuleji.
My tam zawsze wszystko robimy na podniesionych samochodach i jakoś reklamacji nie ma.
  
 
Witam zapomnialem napisac na temat tych tulej.
a wiec BMW E-34 silnik bez roznicy
LEMFORDER 10530 takie oznaczenie jest tych tylej.
Koszt 59 zl sztuka w intercars.




http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=161416131622&pic=0&moto=0

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-06-13 18:05:41 ]
  
 
Cytat:
2007-06-13 00:09:04, jurek59 pisze:
Prawidłowo powinno się dokręzać przy obciążonym kole, wtedy tulejka wewnętrzna jest w tzw. środkowym położeniu w jakim normalnie pracuje!!! Wielu mechaników jak zauważyłem nie opuszcza z podnośnika i dokręca na maxa, opuści samochód na koła i w tym momencie już w stanie spoczynku na tuleję działa duże naprężenie zrywające ...


Święte słowa. Warto zapamiętać...
  
 
Cytat:
2007-06-13 07:19:27, SEBA-OMEGA pisze:
Dlatego wkłada się w tuleje tulejke centrującą, żeby wszystko było prosto. Być może ,że ci "specjaliści" nie powkładali wam tych tulejek, co powoduje luz/pracę między śrubą a tuleją i jednocześnie szybkie rozwulkanizowanie/zrywanie się tuleji. My tam zawsze wszystko robimy na podniesionych samochodach i jakoś reklamacji nie ma.


seba rozwiń temat tych blaszek, tulejek, słyszałem, ze niby wraz z tulejami powinny być zakładane jakieś blaszki/podkładki, ty teraz piszesz o jakiś tulejkach. Kurna nawet w TIS nie ma mowy o czymś takim. Ale faktycznie na chłopski rozum, cos takiego może przedłużuc życie tulei
Rozbierałem swój wachcz, tuleje oryginały GM robione przez firmę BOGE, co ciekawe, tuleje miały wybitą datę 99, chyby były od nowości w omesi. Czyli w DE zrobiły 100tys km a PL po kolejnych 6 "wymiekły"

[ wiadomość edytowana przez: czacha dnia 2007-06-13 20:25:10 ]
  
 
Tulejka centrująca jest ale w tej z pionową śrubą a tą drugą ze śrubą poziomą powinno się dokręcać najlepiej kiedy samochód stoi na kołach i nic więcej się tam nie centruje. Mam założone tuleje BOGE te poziome i po 20kkm nic się nie dzieje. Pozdr
  
 
I o te tuleje właśnie mi chodzi, czyli przednie wahacza przedniego.
Zresztą tak na dobrą sprawe wszędzie gdzie się zmieści taka tulejka powinno się ją dać, tak dla poprawienia sztywności całości
Ważne jest odpowiednie ustawienie i wprasowanie nowych tulei.
Tak wyglądają tulejki centrujące do tuleji wahacza:


Aaaaa i nie bójcie się części pod nazwą CORTECO, toż to oryginały GMa
  
 
Witam!
Co do tych tulejek centrujących to nie we wszystkich typach sa wymagane, widocznie w tej tulei jest większy otwór na grubszy sworzeń i aby dopasować do naszych Omeg należy je montować, aby zlikwidoać ewentualne luzy. Jeśli ktoś kupił jakies tuleje i ma ona odpowiednią średnicę w stosunku do sworznia "śruby" to tulejki centrujące (dopasowujące) są zbyteczne.
Miłej zabawy!!!
Pozdrawiam!!!
  
 
Niom nie we wszystkich to fakt,ale jak wczodzą/się mieszczą to warto je dać skoro ich koszt jest mizerny.
  
 
Witam!
Napewno warto!
Te tulejki sprawują dwojaką rolą jedno to, że centrują sworzeń, a drugie to żeby się nie zapiekał co ułatwia demontaż. Nawet jak trochę się zapiecze i podrdzewieje to jak się ją
odpowiednio "delikatnie" potraktuje młotkiem to to sworzeń wyskakuje jak złoto.
  
 
Troche odswieze..
Mam pytanko jakie tuleje najlepiej kupic??
FEBI BILSTEIN
LEMFORDER czy
BOGE
Bo ceny sa rozne, podzielcie sie wrazeniami ktore ile komu wytrzymaly bo pora zmienic
  
 
zajedz do serwisu kosztuja tyle samo co lemfodera w inter-carsie.
a orginał jest orginał.
  
 
Cytat:
2008-10-27 20:08:59, homer171 pisze:
zajedz do serwisu kosztuja tyle samo co lemfodera w inter-carsie. a orginał jest orginał.



Poszukałem i tak: kpl 2 tuleje na 1 wachacz

GM 223zł
LEMFORDER 119zł
FEBI 49zł

Takze rozbieznosci sa duze a oryginal wcale nie taki tani ..