Napęd w Nivce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!!! Chciałem się podzielić spostrzeżeniami Dzisiaj naszło mnie na remont wałów napędowych w mojej nivce więc niewiele się zastanawiając demontuję tylny wał i sprawdzam krzyżaki, Niestety tak jak podejrzewałem zapieczone Było już późno więc o kupnie nowych dzisiaj nie miałem nawet co marzyć Pamiętając instrukcję i wszystkie opisy że niva ma stały napęd na wszystkie cztery koła stwierdziłem że jak zabraknie jej tylnego wału to pociągnie na przednich Jakie było moje zdziwienie gdy włączyłem bieg wsteczny a ona nie rusza pierwszy a ona stoi , przełączam na terenowe i dalej nic, dopiero załączenie reduktora dało efekty i powoli ruszyła z miejsca. Z tego co pamiętam na włączonym reduktorze nie można za szybko jechać a więc jestem uziemiony do poniedziałku Ale wracając do tematu czy można powiedzieć że ma zawsze stały napęd na cztery koła???
  
 
kurcze chyba sam to sprawdze....z tego by wynikało że niva nie ma stałego napędu na 4 koła .....ale na śniegu przy szybkim ruszaniu przód mi buksował więc ... ehhh sprawdze i napisze
  
 
witam

to ze pisze ze ma staly naped na 4 kola nie oznacza to ze jednakowo ciagnie na 4 kola poniewz wtedy jechala by nonstop prosto i nie mozna by skrecac. niwa posiada 3 mechanizmy roznicowe z tego miedzy osiowy jet blokowany.i jak wyciagniesz tylni wal musisz ten mechanizm zblokowac. wtedy bedzie jechac.

a to ze w niektorych jes naped 4x2 to oznacza ze ma odlaczana jedna os i ta os wtedy nie jest napedzana.

ja osobiscie zrobilem bez tylniego walu okolo 2000 km ale moj mechanik mowil zeby tego nie robic bo moga sie pourywac poduszki na skrzyni rozdzielczej i tym samym ja zgobic hehe takze lepiej tak nie robic chyba ze bardzo musisz
  
 
Cytat:
2003-04-12 20:37:04, Nico pisze:
przełączam na terenowe i dalej nic, dopiero załączenie reduktora dało efekty i powoli ruszyła z miejsca. Z tego co pamiętam na włączonym reduktorze nie można za szybko jechać a więc jestem uziemiony do poniedziałku Ale wracając do tematu czy można powiedzieć że ma zawsze stały napęd na cztery koła???



Cytat:
2003-04-12 22:53:27, Arek-Espes pisze:
to ze pisze ze ma staly naped na 4 kola nie oznacza to ze jednakowo ciagnie na 4 kola poniewz wtedy jechala by nonstop prosto i nie mozna by skrecac.



Witam,
panowie Niva ma staly naped na 4 kola i wlasnie centralny dyfer sluzy do tego zeby ciagnela jednakowo na 4 kola.
Podobnie "reduktor" i "przelozenie terenowe" to te same pojecia
To tak zeby nie wprowadzac innych w blad.
- Niva posiada staly naped na 4 kola
- Niva posiada centralny mechanizm roznicowy z mozliwoscia blokowania
- Niva posiada reduktor
Na zblokowanym mechanizmie roznicowym nie zaleca sie zezdzic po zwartych nawierzchniach typu asfalt ze wzgledu na zwiekszone zużycie poddzespolow i opon, ale wcale Niva nie jezdzi wtedy tylko prosto.
Rozumiem ze Nico piszac ze ruszyl z miejsca na właczonym reduktorze mial na mysli zablokowanie dyfra , ale jezeli nie ma napedy na tylna os (brak walu napedowego) to spokojnie moze tak pojezdzic bez szalenstw poniewaz zalecenie co do nieblokowania mechanizmu roznicowego w tym momencie nie ma sensu.