Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
130TC (S) Furious Moderator 126p Jaworzno | 2006-03-20 21:45:14 To fakt, z szybkim skrętem trzeba się nauczyć jeździć. Ale można w dwojaki sposób:
Sposób 1. Preferowany przez Prezesa Rallykage'a. Bardzo "kozacka", "hołkowa", "kuzajowa", "VFTSowa" jazda. Czyli wrzucanie auta w zakręty, troszeczke może nadużywania ręcznego... ogólnie mówiąc, bok boka pogania Sposób 2. Preferowany przez Rallymatiego (my driver). W miarę spokojna jazda z lekką dozą fantazji. Poślizgi nadsterowne występują tylko z prędkości, nie są wymuszane. Która technika jazdy z szybkim skrętem jest lepsza nie wiem bo jeszcze nie doszło do oficjalnej konfrontacji obu panów (była jedna na treningu ale tego nie można zaliczyć, prawda panie Rallykage? ) Ogólnie polecam to rozwiązanie, choć tak jak wspomniałem, trzeba się nauczyć tego patentu. |
rallykage fiat 126p gr.A Orzesze | 2006-03-20 23:58:31
zgadza sie z tym ręcznym to jeszcze zboczenie z FWD aczkolwiek to tylko na luźnych nawierzchniach aczkolwiek do VFTS jeszcze brakuje .. mocy!! jeszcze baaaaaardzo duzo nauki przedemna jednak sie nie zrazam 130TC powodzenia życze 9 kwietnia na Torze Fiata bede wam kibicował bo start prawdopodobnie nie wypali gdyż przyjade spłukany z Egeru i nie bedzie na wymiane zwrotnic prawdopodobnie znowu z HNT bedziemy stać jak kołki obok grilla i pierd... az sie słuchć nie chce |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-03-21 10:34:13 A próbował ktoś zasadzić przekładnie od Poldka ze wspomą? Nie wyciągałem przekładni z Malca i jestem po prostu ciekaw czy są duże różnice i czy ciężko by było taką zaadoptować. Oczywiście 650-ki nie można zmulić jeszcze dodatkowo pompą ale takiego już słopa 1.1... Jakaś firma chyba nawet pakowała klime do wurców bo doszli do wniosku, że te pare kilo i kilka kucy zrekompensuje mniej zmęczony kierowca . |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2006-03-21 11:30:44 do 650 ktore nie jedzie to sobie mozna montowac. w czyms mocniejszym na suchych nawierzchniach jest wrecz niebezpieczny. polecam tylko na szuter i snieg, na asfalt w zyciu |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2006-03-22 03:37:24 Ja mam tą zalete albo tego pecha że mam Fla z fabrycznie montowaną maglownicą (były takie serie nie za duże) . No i padło na rozwiązanie - skrócenie magla, przeróbka prawdopodobnie będzie wykonana w Ursusie, o ile nie spadne z krzesła jak mi cene zaproponują |
130TC (S) Furious Moderator 126p Jaworzno | 2006-03-22 14:45:01 W moim przypadku nie było żadnych problemów na przeglądzie, a więc nie wiem o co tyle krzyku |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2006-03-22 14:51:40 krzyku nie ma, a to ze auto sie prowadzi jak kupa to niezaprzeczalny fakt i tyle. |
130TC (S) Furious Moderator 126p Jaworzno | 2006-03-22 15:02:15 Z tym się nie zgodzę. Fakt, nie jest to ideał ale nie można od razu mówić że takie rozwiązanie się nie nadaje! Ale taka rozmowa i tak nie ma sensu bo jedni będą mówić że kupa i że nigdy by czegoś takiego nie założyli, a drudzy że idzie się przyzwyczaić i że fajnie się im już na tym jeździ. |
-TOMMY- Balice | 2006-03-28 13:58:29
Można wszystko tylko jakim kosztem? Przekładnia w Polonezie jest mocowana do podłużnicy a w malcu do przedniej grodzi. Czyli jedna mozowana równolegle (Polonez) a druga prostopadle do wałka, to by można jeszcze jakos przebrnac z TIGiem, drązki i dzwignie pośrednia też by mozna "wyrzeźbic" ale co z zasilaniem przekładni olejem? W Malcu z silnikiem 650 pompa zabierze polowe mocy o długości przewodów nie wspominając, w innych silnikach 1100, 903 też nie bardzo. Ale jak to zrobisz to chetnie zobacze. Sugeruje poranne pompki zamiast wspomagania efekt taki sam a koszty? Za darmo |
rallykage fiat 126p gr.A Orzesze | 2006-03-28 14:47:21
UUUUUUAAAAAAAAHAHAHAHAHAHHAHAH !! ... jasne najlepiej se gałke z TIR'a przymocować do kiery i mozna jeździć w stylu "kochanie jak sie masz" |
-TOMMY- Balice | 2006-03-29 07:50:36 Nie takimi "pierdziwozkami" jak maluch sie w rajdach jeździ i to nie w kolo trzepaka na seryjnych przekladniach np. puchar volvo w Szwecji np 940 jest prawie 3 razy dluższe a jesli chodzi o przekladnie to od oporu do oporu jest jeszcze wiecej obrotow i co? Pelne kontry i zero ryby-technika pracy kierownica nadrabia przelozenie przekladni. A patent w ktorym drązki pracuja pod ostrym katem mnie i tak nie przekona. Jak juz pisalem albo krotsza przekladnia albo sie trzeba uczyc szybko krecic.
|
5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2006-03-29 08:37:06
A czemu nie bierzesz pod uwage przy tej wypowiedzi ze volvo jest "troche" dluzsze od malucha i nie ma rozstawu kol po kwadracie? Co jest bardziej stabilne volvo czy 126p? Jak ta stabilnosc sie przenosi na rozklad sil i prowadzenie? |
Tomecki_b-b rallye 16V Bielsko Biała (Bestwina) | 2006-03-29 09:29:20 wlasnie Tommy, wez pod uwage takie cos jak moment bezwladnosci wzgl. osi "z" - czyli tej prostopadlej do nawierzchni. Dla przykladu przeanalizuj sobie lyzwiarke figurowa krecaca sie w miejscu, jesli chce sie krecic szybko, uklada rece wzdluz ciala, jesli wolniej rozklada na boki. Przeluz sobie to teraz na rozstawy osi i kol malucha i volvo (no i wez pod uwage polozenie srodka ciezkosci w maluchu, os "z" wokol ktorej bedzie "krecil" sie maluch jadac w poslizgu przechodzi wlasnie przez ten punkt) - i przeanalizuje teraz sprawe - jak sie ma do siebie jezdzenie bokami maluchem o jego gabarytach i volvem, w maluchu po prostu trzeba miec okropnie szybkie raczki, spoznisz kontre troche i masz baczka. Dlatego uwazam ze krotkki uklad kierowniczy w maluchu ma wiecej zalet niz wad, jezdze na tym od kilku lat i napewno nie przerobie na zwykly. |
HNT F&F Sympatyk był 126R-5 2x BMWe30 ... Mikołów | 2006-03-29 12:09:22 no ale ciekawostką jest fakt , ze maluszki które miały krótki skręt częściej znacznie pakowały w zaspy na 11SRS w Gliwicach niż maluchy ze standardowym układem zwłaszcza widoczne to było na ciasnym Osirze,
jak się koledzy do tego odniesiecie?? |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2006-03-29 12:22:46
Moze zbieznosc im sie walila w skrecie i wyjezdzaly przodem w zaspy? Jezdzilem 2 lata na szybkim skrecie zanim wrocilem do seryjnego, wiec mam jakies porownanie. Na seryjnym szybciej zapinam kontry, bo wprawdzie trzeba szybciej krecic kiera ale lzej sie kreci. A oprocz tego lepiej sie auto na seryjnym prowadzi. Zauwazcie ze w wiekszosci samochodow nie ma mozliwosci przerobki przelozenia ukladu kierowniczego (albo jest to trudne do wykonania) a poza tym nie jest to dozwolone w homologacji a mimo to auta takie z powodzeniem startuja w rajdach. |
5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2006-03-29 12:38:53
Do dupy wklad miedzy kiera a pedalami. Ot caly problem. JA sie do tego przyznaje. U mnie dodatkowo nie moglem noznego hamulca dotknac bo tarcze za mocne troche sa na takie warunki. |
Kuner Raszyn / Wawa | 2006-03-29 12:45:52 a ja powiem ze jeden lubi czekolade, drugi jak mu smierdzą stopy...
ja uwazam ze krotki to mistrzostwo swiata ale jezdizlem tylko na krotkim wiec sie nie wypowiem czy czasem nie lepiej jest na dugim |