Przekaźniki w aucie , a przepiecia i diody

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wiec dzisiaj dotarła do mnie informacja , że przekaźnik używany w instalacji samochodu (konkretnie jego cewka) może wyindukować kilkusetvoltowe napięcie , które może skutecznie uszkodzić elektronikę w aucie - rada użyta zaporowo do cewki dioda

prosze o opinie (szczególnie elektroników , i elektryków samochodowych)
  
 
  
 
  
 
Cytat:
2006-03-24 20:12:15, le-mar pisze:
witam wiec dzisiaj dotarła do mnie informacja , że przekaźnik używany w instalacji samochodu (konkretnie jego cewka) może wyindukować kilkusetvoltowe napięcie , które może skutecznie uszkodzić elektronikę w aucie - rada użyta zaporowo do cewki dioda prosze o opinie (szczególnie elektroników , i elektryków samochodowych)



Po czesci to prawda. Ale czy sadzisz, ze elektronika samochodowa nie ma zabezpieczen ?
  
 
hm na codzien jestem elektrykiem ( elektromonterem) - o elektronice mam małe pojecie - jednak nigdy o ym nie słyszałem -
sprawa wyszła na jaw , gdy montowałem sobie sciemniacz ISO DIGIT@ALL - poprzednio miałem ISO II - ten działał bez problemu - ale nie ma opcji łagodnego rozjaśniania..
digit@ll ,a wszystko - jest poprostu super - wart swej ceny ...
ale .... dzisiaj bede walczyl , bo nie do konca dziala krancówka kierowcy 0 tzn niezawsze go zapala - okzuje sie ze nie mam tam pełnej masy - pewnie zasniedziało
wiec zadzwoniłem o porade ( acah a ze fordy maja centralne zamki sterowane + to skonstruowałem układ z 2 przekaznikami - które biorą "+" z otwierania/domykania a dają "-" na sciemniacz w odpowiednich cyklach pracy siłowników)
.. uprzejmy pan o nicku MAN_GSM powiedział mi otych diodach - i faktycznie w czasie testów on line wszystko ok - tylko ciagle mecza mnie te diody...
moze dzisiaj zropię kilka fotek i powstanie kolejna fotorelacja