MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Wymina poduszki amortyzatora przedniego - jak?

 Moderowane przez: cezariusz, mifinka
 Forum » Klub Daewoo Espero » Wymina poduszki amortyzatora prz ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor
 Wymina poduszki amortyzatora przedniego - jak? 
Origami

Aktywny na forum 4314 dni
Esperro 1.5 ;-)
Wałbrzych



 2006-04-17 11:09:27^

Witam.
Czy da się to zrobić pod domem?
I czy trzeba po tym zrobić geometrie-zbieżność?

2014-09-26 21:43
   



DENWER
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 4328 dni
Kia Carens CRDI
mazowieckie



 2006-04-17 12:39:16^

Rozumiem, że chodzi Ci o element nr. =6=.






Cytat:
Czy da się to zrobić pod domem?



Tak da się..Pozostaję jedynie sprawa posiadania odpowiednich narzędzi, trochę czasu i odwagi.



Cytat:
I czy trzeba po tym zrobić geometrie-zbieżność?



Teoretycznie każda ingerencja z zawieszenie na tym etapie powinna się zakończyć kontrolą zbieżności. Osobiście nigdy tego nie robiłem.

Natomiast jak to zrobić.. w końcu trzeba się będzie zmobilizować i to opisać na łamach forum. Cierpliwości.

-----------------
________________________

_ PIOTR _

2014-11-12 22:21
   
Robert_S
Klubowy Weteran

Espero 1.8, Omega
Sz - Gw



 2006-04-17 13:16:56^

musisz się zaopatrzyć w ściągacz sprężyn - to po pierwsze
po drugie - nie odkręcaj końcówek drążków - lepiej odkręcić same drążki od maglownicy - tak jest łatwiej i szybciej, poza tym w 90% przypadków nie stracisz zbieżności.

2013-06-28 01:19
   
Wiktor_
Klubowy Weteran

galant
Kielce



 2006-04-17 13:18:03^

Do wymiany poduszki przedniego amortyzatora bedą potrzebne:
- klucz nr. 32 do odkręcenia śruby trzymającą piastę koła razem z przegubem
- ściągacz do sprężyn
- ściągacz do koncówek drążków
Beż tych narzedzi wolał bm sie nie zabierac za wymianę w.w elementu.

Na początku trzeba odkręcić nakretnkę w piascie tą do której bedzie potrzbny klucz nr.32 poluzować koło, podniesć i zabezpieczyć samochód, zdiąć koło.

Zdiąć zacisk hamulca do czego bedzie potrzebny klucz imbusowy nr. 7

Teraz trzeba odkręcić śrube (chyba) o rozmiarze 19 która trzyma końcówkę drążka razem z mcphersonem. Zakładamy sciągacz i wyciągamy końcówkę.

Następnym etapem będzie (można ten etap zrobić na dwa sposoby)
- odkręcenie trzech śrób trzymających sworzeń wachacza razem z wachaczem - przydają się do tego 2 klucze nr. 17

Teraz wypadało by poluzować 2 nakretku na klucz 13 które własnie trzymają poduszkę z nadwoziem (z kielichem)

Trzeba teraz rozłączyć mcphersona z przegubem i wachaczem wszystko mamy już odkrecone i wystarczy pociągnąć do siebie, tylko trzeba uważac żeby nie wyciągnąć przegubu z tego dzbanka w skrzyni, jesli by sie go przypadkowo wyciągneło trzeba go bedzie włożyć.

Jesli jest już zwrotnica czy mcpherson rozczepiony odkrecamy wczysniej wymienione 2 śruby.

Jak cała kolumna mcphersona jest juz poza samochodem na spreżyne trzeba założyć sciągacze i skręcić troche spręzyne, gdy mamy to zrobione zabieramy sie do zdiecia poduszki, aby to zrobić trzeba odkręcić śrube nr.19 w poduszce, skreca ona ją z amortyzatorem. Jak wczesniej napisałem trzeba ściśnąć sprężyne jesli prubowało by sie to odkrecic bez uprzedniego zabezpeczenia spreżyny poduszka z zajebistą siłą wystrzeli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Teraz zakładamy nową poduszke i wszystko składamy w odpowiedniej kolejnosci.

Czynnosc moze sie wydawać troche trudna ale w rzeczywistosci nie powinna stwarzać zadnych problemów. Wymiana zajmuje ok 1h.


Wiktor

2012-01-20 17:12
   
Origami

Aktywny na forum 4314 dni
Esperro 1.5 ;-)
Wałbrzych



 2006-04-17 22:33:47^

Wielkie dzięki za pomoc i opis.
Pozdrawiam.

2014-09-26 21:43
   
tommi3737
Klubowy Weteran

Megane CC
Łódź



 2006-04-19 21:39:58^

klucz do odkrecenia piasty koła to 32 jak napisał kolega ponizej lub 30' tak jak u mnie i wielu innych osób-zaznaczam ze musi to by klucz nasadowy z głebokim"gwintem"
jakis tydzien temu byl post na forum na ten temat i załączyłem nawet zdjecia

2014-03-12 16:10
   
tommi3737
Klubowy Weteran

Megane CC
Łódź



 2006-04-19 21:41:43^

jesli ktos niema sciagacza do sprezyn to mozna zastosowac okolo czterech opasek blaszanych-takich skręcanych i jakąś wkretakrke akumulatorową do tego bo inaczej to sie nakrecisz

2014-03-12 16:10
   
Origami

Aktywny na forum 4314 dni
Esperro 1.5 ;-)
Wałbrzych



 2006-04-19 21:55:19^

Dzięki za żywy odzew, ale wymiana w małym, ale skutecznym serwisie za 35zł była nie do pobicia - same koszty narzędzi....
Ale, jako że temat konkretnie opisany przez Wiktor_-a to może do porad?


2014-09-26 21:43
   
HenBas
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 4453 dni
Ford Focus 1,6
Chorzów



 2006-04-20 08:41:37^

Cytat:
2006-04-19 21:55:19, Origami pisze:
Dzięki za żywy odzew, ale wymiana w małym, ale skutecznym serwisie za 35zł była nie do pobicia



No tak - za 35 zeta nie warto się tak męczyć

Ale mam pytanie w temacie - czy ta część z rysunku pt. "14", czyli tzw. uszczelka dolna sprężyny to dolna podkładka pod sprężyny w McPhersonie ?
Pytam, bo w moich McPhersonach takich uszczelek-podkładek pod sprężynami nie ma
Zadałem już to pytanie w temacie - " Zawieszenie Wymieniać całe?????", ale tam pozostało bez odzewu, więc może tutaj się czegoś dowiem
Przeglądałem wszystkie dostępne mi źródła w tym temacie i na każdym rysunku kolumna McPhersona Espero ma namalowaną taką uszczelo-podkładkę pod sprężyną - ale jak jest u Was ?


2014-11-13 13:42
   
Wiktor_
Klubowy Weteran

galant
Kielce



 2006-04-20 13:28:48^

u kazdego ta pładka powinna być u mnie jedna wypadła, a dróga była przeparciała więc wymieniłem obydwie,

2012-01-20 17:12
   
HenBas
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 4453 dni
Ford Focus 1,6
Chorzów



 2006-04-20 14:34:40^

Cytat:
2006-04-20 13:28:48, Wiktor_ pisze:
u kazdego ta pładka powinna być u mnie jedna wypadła, a dróga była przeparciała więc wymieniłem obydwie,



Wiktor - dzięki za info
Muszę uzupełnić te braki

2014-11-13 13:42
   
Zzzz
Gość w Klubie

Opel astra
Torun



 2006-04-20 20:35:34^

Cytat:
2006-04-17 13:18:03, Wiktor_ pisze:
Następnym etapem będzie (można ten etap zrobić na dwa sposoby) - odkręcenie trzech śrób trzymających sworzeń wachacza razem z wachaczem



niestety te sroby sa tylko jesli sworzen zwrotnicy byl juz wymieniany - jesli jest oryginalny (jak np u mnie) to sa tam nity i wtedy trzeba wycisnac go sciagaczem albo odkrecac caly wahacz od nadwozia co tez jez ciezkie .

[ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2006-04-20 20:38:12 ]

2013-05-20 20:33
   
 Forum » Klub Daewoo Espero » Wymina poduszki amortyzatora prz ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu