MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Wymina poduszki amortyzatora przedniego - jak?

 Moderowane przez: cezariusz, mifinka
 Forum » Klub Daewoo Espero » Wymina poduszki amortyzatora prz ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor
 Wymina poduszki amortyzatora przedniego - jak? 
Origami

Esperro 1.5 ;-)
Wałbrzych



 2006-04-17 11:09:27^

Witam.
Czy da się to zrobić pod domem?
I czy trzeba po tym zrobić geometrie-zbieżność?

2014-09-26 21:43
   



DENWER
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 4390 dni
Kia Carens CRDI
mazowieckie



 2006-04-17 12:39:16^

Rozumiem, że chodzi Ci o element nr. =6=.






Cytat:
Czy da się to zrobić pod domem?



Tak da się..Pozostaję jedynie sprawa posiadania odpowiednich narzędzi, trochę czasu i odwagi.



Cytat:
I czy trzeba po tym zrobić geometrie-zbieżność?



Teoretycznie każda ingerencja z zawieszenie na tym etapie powinna się zakończyć kontrolą zbieżności. Osobiście nigdy tego nie robiłem.

Natomiast jak to zrobić.. w końcu trzeba się będzie zmobilizować i to opisać na łamach forum. Cierpliwości.

2014-11-12 22:21
   
Robert_S

Espero 1.8, Omega
Sz - Gw



 2006-04-17 13:16:56^

musisz się zaopatrzyć w ściągacz sprężyn - to po pierwsze
po drugie - nie odkręcaj końcówek drążków - lepiej odkręcić same drążki od maglownicy - tak jest łatwiej i szybciej, poza tym w 90% przypadków nie stracisz zbieżności.

2013-06-28 01:19
   
Wiktor_

galant
Kielce



 2006-04-17 13:18:03^

Do wymiany poduszki przedniego amortyzatora bedą potrzebne:
- klucz nr. 32 do odkręcenia śruby trzymającą piastę koła razem z przegubem
- ściągacz do sprężyn
- ściągacz do koncówek drążków
Beż tych narzedzi wolał bm sie nie zabierac za wymianę w.w elementu.

Na początku trzeba odkręcić nakretnkę w piascie tą do której bedzie potrzbny klucz nr.32 poluzować koło, podniesć i zabezpieczyć samochód, zdiąć koło.

Zdiąć zacisk hamulca do czego bedzie potrzebny klucz imbusowy nr. 7

Teraz trzeba odkręcić śrube (chyba) o rozmiarze 19 która trzyma końcówkę drążka razem z mcphersonem. Zakładamy sciągacz i wyciągamy końcówkę.

Następnym etapem będzie (można ten etap zrobić na dwa sposoby)
- odkręcenie trzech śrób trzymających sworzeń wachacza razem z wachaczem - przydają się do tego 2 klucze nr. 17

Teraz wypadało by poluzować 2 nakretku na klucz 13 które własnie trzymają poduszkę z nadwoziem (z kielichem)

Trzeba teraz rozłączyć mcphersona z przegubem i wachaczem wszystko mamy już odkrecone i wystarczy pociągnąć do siebie, tylko trzeba uważac żeby nie wyciągnąć przegubu z tego dzbanka w skrzyni, jesli by sie go przypadkowo wyciągneło trzeba go bedzie włożyć.

Jesli jest już zwrotnica czy mcpherson rozczepiony odkrecamy wczysniej wymienione 2 śruby.

Jak cała kolumna mcphersona jest juz poza samochodem na spreżyne trzeba założyć sciągacze i skręcić troche spręzyne, gdy mamy to zrobione zabieramy sie do zdiecia poduszki, aby to zrobić trzeba odkręcić śrube nr.19 w poduszce, skreca ona ją z amortyzatorem. Jak wczesniej napisałem trzeba ściśnąć sprężyne jesli prubowało by sie to odkrecic bez uprzedniego zabezpeczenia spreżyny poduszka z zajebistą siłą wystrzeli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Teraz zakładamy nową poduszke i wszystko składamy w odpowiedniej kolejnosci.

Czynnosc moze sie wydawać troche trudna ale w rzeczywistosci nie powinna stwarzać zadnych problemów. Wymiana zajmuje ok 1h.


Wiktor

2012-01-20 17:12
   
Origami

Esperro 1.5 ;-)
Wałbrzych



 2006-04-17 22:33:47^

Wielkie dzięki za pomoc i opis.
Pozdrawiam.

2014-09-26 21:43
   
tommi3737
Klubowy Weteran

Megane CC
Łódź



 2006-04-19 21:39:58^

klucz do odkrecenia piasty koła to 32 jak napisał kolega ponizej lub 30' tak jak u mnie i wielu innych osób-zaznaczam ze musi to by klucz nasadowy z głebokim"gwintem"
jakis tydzien temu byl post na forum na ten temat i załączyłem nawet zdjecia

2014-03-12 16:10
   
tommi3737
Klubowy Weteran

Megane CC
Łódź



 2006-04-19 21:41:43^

jesli ktos niema sciagacza do sprezyn to mozna zastosowac okolo czterech opasek blaszanych-takich skręcanych i jakąś wkretakrke akumulatorową do tego bo inaczej to sie nakrecisz

2014-03-12 16:10
   
Origami

Esperro 1.5 ;-)
Wałbrzych



 2006-04-19 21:55:19^

Dzięki za żywy odzew, ale wymiana w małym, ale skutecznym serwisie za 35zł była nie do pobicia - same koszty narzędzi....
Ale, jako że temat konkretnie opisany przez Wiktor_-a to może do porad?


2014-09-26 21:43
   
HenBas
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 4515 dni
Ford Focus 1,6
Chorzów



 2006-04-20 08:41:37^

Cytat:
2006-04-19 21:55:19, Origami pisze:
Dzięki za żywy odzew, ale wymiana w małym, ale skutecznym serwisie za 35zł była nie do pobicia



No tak - za 35 zeta nie warto się tak męczyć

Ale mam pytanie w temacie - czy ta część z rysunku pt. "14", czyli tzw. uszczelka dolna sprężyny to dolna podkładka pod sprężyny w McPhersonie ?
Pytam, bo w moich McPhersonach takich uszczelek-podkładek pod sprężynami nie ma
Zadałem już to pytanie w temacie - " Zawieszenie Wymieniać całe?????", ale tam pozostało bez odzewu, więc może tutaj się czegoś dowiem
Przeglądałem wszystkie dostępne mi źródła w tym temacie i na każdym rysunku kolumna McPhersona Espero ma namalowaną taką uszczelo-podkładkę pod sprężyną - ale jak jest u Was ?


2015-01-23 14:45
   
Wiktor_

galant
Kielce



 2006-04-20 13:28:48^

u kazdego ta pładka powinna być u mnie jedna wypadła, a dróga była przeparciała więc wymieniłem obydwie,

2012-01-20 17:12
   
HenBas
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 4515 dni
Ford Focus 1,6
Chorzów



 2006-04-20 14:34:40^

Cytat:
2006-04-20 13:28:48, Wiktor_ pisze:
u kazdego ta pładka powinna być u mnie jedna wypadła, a dróga była przeparciała więc wymieniłem obydwie,



Wiktor - dzięki za info
Muszę uzupełnić te braki

2015-01-23 14:45
   
Zzzz

Opel astra
Torun



 2006-04-20 20:35:34^

Cytat:
2006-04-17 13:18:03, Wiktor_ pisze:
Następnym etapem będzie (można ten etap zrobić na dwa sposoby) - odkręcenie trzech śrób trzymających sworzeń wachacza razem z wachaczem



niestety te sroby sa tylko jesli sworzen zwrotnicy byl juz wymieniany - jesli jest oryginalny (jak np u mnie) to sa tam nity i wtedy trzeba wycisnac go sciagaczem albo odkrecac caly wahacz od nadwozia co tez jez ciezkie .

[ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2006-04-20 20:38:12 ]

2013-05-20 20:33
   
 Forum » Klub Daewoo Espero » Wymina poduszki amortyzatora prz ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

strona głównaredakcjaforum samochodoweregulaminreklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2015 MotoNews.pl
Regulamin i warunki korzystania z serwisu