Opinia 125p 67" (74")

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam .
Jak wczesniej pisalem , nosze sie z zamiarek kupna ponownie Fso , tyle ze chyba jakiegos klasyka .
Mysle o zakupie Fiata 125p z roku 67,
Problem polega na tym iz ten fiat ma zmieniona bude na jakas przejsciowa .
Biegi zostaly przelozone na dol , przod z MR. brak tabliczki znamionowej.
Autko jest zarejetrowane ale bez oplat , facet ktory to sprzedaje ( wnuczek ) prosi 500zl .
Powiedzcie czy warto bawic sie w cos takiego, czy lepiej szukac dalej cos co bedzie bardzie orginalne.
Silnik podobno to 1300
Pozdrowienia z Bialegostoku ( chory na stare FSO ) przesyla PIRANIA.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
Cytat:
2006-04-19 11:00:32, pirania pisze:
Mysle o zakupie Fiata 125p z roku 67


Skoro brak tabliczki to skąd pewność że to 67 ? Wygląda na przejściówkę z elementami MR
Co do zakupu to cena jest umiarkowana i jeżeli chciałbyś przywrócić auto do oryginału to możesz już zacząć zbierać bilety NBP myśle że tak z 5 razy tyle ile wynosi zakup
  
 
Albo buda jest przełożona z modelu z silnikiem 1500, albo silnik JEST 1500 - oznaczenie 115C.
  
 
Myslalem o zakupie tego fiata jako dawcy , ale tu chyba nie ma zeczy wartosciowych
Jak myslisz ?

Autka nie widzialem na zywo, tylko zdjecia mms
Moze w dowodzie jest napisane 67


[ wiadomość edytowana przez: pirania dnia 2006-04-19 11:13:15 ]
  
 
Przyglądając się zdjęciom stwierdzam że nic nie zgadza się z opisem - przykład dwuobwodowa pompa hamulcowa, jak dla mnie to jest to rodowita przejściówka z 74 a nie tam żaden 67 - jeżeli buda byłaby tylko zmieniana to pod maską zostałoby wszystko po staremu - chyba że przód miał skasowany o czym może świadczyć wymiana błotników na MR wówczas cały silnik wraz z osprzętem moze być również zmieniony

generalnie myśle że nie ma co dopisywać ideologii do tego egzemplarza chyba że właściciel potrafi rzeczywiście udokumentować fakt produkcji
  
 
Cytat:
2006-04-19 11:09:25, Losiu pisze:
Albo buda jest przełożona z modelu z silnikiem 1500, albo silnik JEST 1500 - oznaczenie 115C.


Nie, 1500 miałoby oznaczenie 115C6, a tu jest 115C4, czyli 1300. 116C to oznaczenie bloku silnika.
  
 
Za 500 warto wziąć jak blacha dobra.

  
 

Na pewno nie jest to 74, ale rzezba jest dosc konkretna.
Pompa hamulcowa jest na 100% wymieniana. Ale zwroccie uwage na chlodnice starego typu (otwarty uklad chlodzenia - bez zbiorniczka wyrownawczego) - takie chlodnice montowano chyba do 1971. Biegi sa w podlodze - kolejna zmota, widac ze byly przy kierownicy (patrz obudowa kolumny - widac piercien od wajhy, a nie zaslepke jak w pierwszych modelach z wajha w podlodze).
Na pewno tez nie jest to 1967 - wystarczy spojrzec chocby na wywietrzniki w tylnych slupkach.
Widoczny jest nr nadwozia - niech fachowcy ocenia rocznik.
Ja stawiam na 1970.


[ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2006-04-19 11:47:23 ]
  
 
Kao ja się uczę owszem ale Ty taki profesor od klasyków strzelasz takie babole

Cytat:
2006-04-19 11:44:51, kaovietz pisze:
Na pewno tez nie jest to 1967 - wystarczy spojrzec chocby na wywietrzniki w tylnych slupkach. Widoczny jest nr nadwozia - niech fachowcy ocenia rocznik. Ja stawiam na 1970.


Przeca napisane było wyraźnie że buda była zmieniona to o wąskich wlotach i prawidłowym nr nadwozia możesz zapomnieć
  
 
O w morde GAD nie zauwazywszy tego "drobiazgu".Zmienia to "nieco" postac rzeczy A sam kizior wyglada ladnie na fotach
  
 
w 1973 i chyba jeszcze napoczatku 74 byla stara obudowa kolumny z zaslepionym otworem na dzwignie zmiany biegow. Nikusss moze cos na ten temat pwiedziec.
Buda jest z poczatku 1974 roku (po ilosci wyprodukowanych samochodow podanej w WW).
Pompa hamulcowa zmieniana i to hcyba e tak dawno
Chlodnica faktycznie montowana do 1971 roku ale jezeli auto mialo dzwona i na szrocie znalazla sie akurat taka chlodnica to wstawil, takie wytlumaczeine skad ona sie tam wziela bardzo mi sie widzi.
Silnik jest 1300 faktycznie (licznik do 160 km/h) ale top akurat nie przesadz o niczym.
Chromowana deska moze troche tu mieszac, ale z drugiej strony to jest Fabyka Samochodow Osobliwych i mozliwe ze taka akurat zalozyli albo taka sobie zazyczyl kupujacy albo sobie po prostu wymienil zeby rozjasnic wnetrze.

Wiecej nie chce mi sie wymyslac. Wedlug mnie to jest tak, ze to modelowo jest 67 rok, czyli z 67 nie ma nic wsolnego i jest to najwzyklejsza przejsciowka po dzwonie w buzie. No chyba ze dowod rejesracyjny powie cos innego, tylko jeszcze nie wiem co

No i jeszcze jedno. Cena 500 zeta jest dosc sensowna. Jak starguujesz jeszcze odrobine to lepiej dla ciebie A chlodnice orginalna od tego roocznika moge ci dac w zamian za tą, bo poszukuje takich 2


[ wiadomość edytowana przez: Julo dnia 2006-04-19 12:31:04 ]
  
 
Cytat:
2006-04-19 12:29:53, Julo pisze:
No chyba ze dowod rejesracyjny powie cos innego, tylko jeszcze nie wiem co


Dowód rejestracyjny już nic nie powie bo auto ma białe blachy i rocznik tam wpisany może być dowolny
  
 
Dlatego powiedzialem, ze "ie wiem co"
  
 
Popatrz na szyby (rocznik), tylny most (powinien byc bez drazkow reakcyjnych, amortyzatory po skosie a nie pionowo), na belke pod silnikiem (brak miejsc na mocowanie "sanek") i numer silnika. Mozliwe ze buda zostala wymieniona, ale siedz w niej cala stara mechanika z 67 roku (kolega ma takiego fiata z 70 roku ze zmienionym nadwoziem). Tak czy owak jest to klasyk i za 500 zl o ile trzyma sie przyslowiowej kupy warto go kupic. A propos rocznika pytanie do panow znawcow- do ktorego roku numery byly wybijane na zgrzewie prawegop fartucha, a a od ktorego na przerordzie czolowej jkak w tym fiacie?
  
 
CO do miejsca wybijania numerow pewien nie jestem w 100%, ale 1971 jeszcze mial na fartuchu, iwec mysle ze na przegordzie bedzie od numeru 171850, chociaz na 100% nie powiem