Instalacja Gazu w Cari E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczow.Mam dylemat...Mysle nad zalozenie gazu do mojej Cari.I nie wiem jaki zakladac.CZy zwykla instalacje na wloskich podzespolach za 1800 cze sekwecje za 3300??Wiem ze sekswencja lepsza ale czy jest sens ladowac tyle kasy??Prosze o jakies info Z gory dziekuje i pozdrawiam
  
 
Podaj więcej szczegółów dotyczących madelu:rok.prod.,pojemność silnika,kod silnika.
Wbrew pozorom nie do każdego modelu cariny można założyc instalacje sekwencyjna a to ze względu na rodzaj wtrysku (nie wszystkie miały wtrysk sekwencyjny,niektóre modele miały wtrysk grupowy i w zależności od tego dobierało sie do nich instalację gazową).Podanie przez ciebie większej ilości informacji pozwoli na lepszą ,,doradę"
  
 
Rocznik 1994.Przebieg 204(chyba).Silnik 3fse 2.0...Prosze o info...
  
 
W przypadku twego silnika występuje wtrysk grupowy tzn.2+2 a nie wtrysk typowo sekwencyjny.W zalezności od doswiadczenia motażysty zależec będzie czy odpowiednio dobierze ci układ gazowy gdyz są urzadzenia wtrysku gazu które obsługują układ 2+2,ale przy takim układzie należy dobrze pogłówkować aby system dobrze pracował.Jesli zostanie to dobrze zrobione będziesz miał przyjemność z jazdy na gazie,w innym przypadku przeklniesz dzień w którym zdecydowałeś się na gaz.
Można w twym aucie również założyc zwykłą instalację ale z dobrą elektroniką.Zapytaj co Ci konkretnie zakład montażu proponuje i napisz na forum,wtedy poradzimy ci więcej.Zapytaj głównie o to jakiej firmy będziesz miał reduktor oraz jakiej firmy elektronikę oraz jej nazwę handlową.Czekamy na wieści z informacjami od ciebie.Pozdrawiam.
  
 
W jednym warsztacie proponuja mi sekwencje a w drugim zwykla instalacje...Nie wiem co wybrac...Zaraz po swietach wybiore sie do tych warsztatow i wypytam dokladnie co mi proponuja i wtedy napisze na forum...A do tego czasu zycze wsyztskim Wesolych Swiat
  
 
3S-FE to bliźniak mojego 5S-FE, powiem Ci szczerze że na sekwencji straty są praktycznie nieodczuwalne ( Vmax 195 zamiast 205 ). Nie ma strzałów, rzucania autem itp...

ja polecam sekwencję, wiadomo, trochę droższa, ale naprawdę warto... pomijając kwestię że ma filtr gazu ( fazy lotnej ), co przy jakości tego co tankujemy może znacząco pomóc silnikowi...

mam założony BRC Sequent24, czyli tańsza wersja Sequenta. Dodam, że na ciepło jest super, na zimno czasem leciutko poszarpuje na niskich obrotach i nie ma możliwości korekcji tego - dopiero pełna sekwencja za ok 4000 ma możliwość dostrojenia perfekcyjnie dawki gazu na wolnych...

owszem, 1800 to nie 3300, ale i tak 99% zależy nie od instalacji, tylko od montera - wybierz kogoś sprawdzonego ( może Czakram? - wprawdzie nienawidzę tej firmy, bo się z nimi użerałem o zgubiony pilot do alarmu przez dobre 2 miesiące, ale ustawili auto w miarę dobrze ).

pomyśl nad instalacją KME - podobno cena do jakości jest nie do przebicia.

pzdr
  
 
Cytat:
2006-04-14 16:54:50, is155 pisze:
W przypadku twego silnika występuje wtrysk grupowy tzn.2+2 a nie wtrysk typowo sekwencyjny.

- możesz mi przybliżyć temat? bo chyba jeszcze trochę będę musiał się pouczyć.... z góry dzięki. m
  
 
Cytat:
2006-04-14 18:07:06, marcinm pisze:
- możesz mi przybliżyć temat? bo chyba jeszcze trochę będę musiał się pouczyć.... z góry dzięki. m



Sprawa ma się prosto..... w sekwencji każdy wtryskiwacz ma osobne sterowanie z ECU,natomiast we wtrysku grupowym 2+2 jednoczesnie są wysterowywane 2 wtryski,czyli mają wspólne zasilanie a co za tym idzie wspólnie w jednym czasie dokonują wtrysku.
W twoim samochodzie jest również układ 2+2,ale instalacja którą posiadasz ma możliwości programowe aby taki system obsługiwac,jedyną zabawą przy konfiguracji systemu gazowego jest odpowiednie dobranie wtryskiwaczy gazowych a to jak będzie pracował układ zależy od doswiadczenia ,,gaziarza" .
To tyle,jeśli masz pytania to pisz,w miarę swych skromnych wiadomości postaram ci się na nie odpowiedzieć
  
 
ciekawe rzeczy piszesz... dobrze wiedzieć czasami myślałem że każdy jest osobno szczerze mówiąc wydawało mi się, że skoro na listwie są 4 wtryskiwacze, to każdy ma osobny czas wtrysku, i że tak też jest z gazem... a tu niespodzianka)

swoją drogą, rzeczywiście może tak być, fo kolejność zapłonu jest jak zawsze 1342, więc jak 2 tłoki idą sobie na dół, to mogą razem dostawać paliwko, a potem tylko iskrę w różnych momentach
hehe, ale bajer

dzięki za oświecenie, człowiek się uczy całe życie...

pzdr
  
 
Witam ponownieDzisiaj rano jezdzilem po warsztatach instalujacych gaz i ....W jednym chce mi zakladac sekwencje(3300PLN) jesli wtryski maja okolo 2ms czas reakcji a jesli beda miec kolo 1,5 ms to wtedy zwykla instalacja(1900 PLN) na reduktorze VEGA (dwukomorowy) i elektronice LES-170 AEB...A w drugim warsztacie chce mi zakladac zwykly gaz firmy Landi Renzo...Sam nie wiem co wybrac...Prosze o jakies dobre info i jakas podpowiedz co bedzie lepsze...z gory dziekuje i pozdrawiam
  
 
Zależy czy chcesz wyciskać wszystko z tego silnika, czy wystarczy Ci po prostu jazda ?
Pierwsze - ładuj sekwencję.
Drugie - wsadzaj II-gą i śmigaj na zdrowie Choć powiem szczerze, że ciężko jest znaleźć godnych zawodników na światłach nawet przy II gen w tym silniku
Wsadź tylko jak najlepszą elektronikę do tego z czujnikiem temperatury reduktora i spokój wielki
Ten silnik bardzo dobrze znosi gaz
Pozdro.
  
 
CZyli radzisz sekwencje??
  
 
Wybór jak zawsze należy do Ciebie
Mnie wystarcza "jazda"
Pozdro.
  
 
No wlasnie zastanawiam sie czy sekwencje zakladac czy zwykla instalke:/A czy na zwyklej instalacji jest duzy spadek mocy i czy duzo wiecej pali gazu??I czy wystepuja"strzaly"??Pozdro
  
 
Sprawdz od czasu do czasu czy dostales jakies PW (prywatne wiadomosci) Moze na czesc z tych pytan znalazlbys odpowiedz juz wczesiej
  
 
Ja mam coprawda inny silnik (4A-FE, 1,6 16V 97r) instalka gazowa zwykła (bo jak kolega wyżej mówi wybrałem jazde) czyli centralka sterująca Bingo-S, reduktor Stefanelli reszta to Stako i Tomasetto. Spalanie to około 7,5L gazu na 100km przy prędkości 100-110km/h, w mieście nigdy nie dobiłem do 9-10L gazu. Oczywiście odczułem lekki spadek mocy na wyższych obrotach ale mnie to nie przeszkadza.
  
 
Cytat:
2006-04-18 15:42:12, whitekiel pisze:
[...]A czy na zwyklej instalacji jest duzy spadek mocy i czy duzo wiecej pali gazu??I czy wystepuja"strzaly"??Pozdro



Nie powiem Ci, czy jest duży spadek mocy, bo założyłem gaz bardzo szybko po zakupie auta. Na hamowni nie byłem. Wiem jedno. VW 1,8T się nie boję
O ile więcej pali... zależy ile waży Twoja noga U mnie to jest 30-40% więcej gazu po mieście.
Strzałów miałem kilka przez 4 lata, wszystkie przy gwałtownym przyspieszaniu w ostrym zakręcie (małe rondo). Za każdym razem drobna regulacja reduktora niwelowała ten problem
Pozdro.
  
 
Jezeli gazownicy maja wszystko Landirenzo to mozna smialo zakladac.Sam zalozylem reduktor i kompa z tej firmy i bardzo sobie to chwale.Strzaly to wynik zbyt ubogiej mieszanki lub kiepskiej instalacji i mozna sie przed tym zabezpieczyc.Jeszcze nigdy przez 4 lata nie mialem strzalu w kolektor.Spadek mocy bedzie zalezny od stopnia zdlawienia przez mixer ale nawet II gen. potrafi byc prawie idealna no i tansza od sekwencjii.Nie odczuwam zadnych problemow podczas pracy zimnego lub cieplego silnika.
  
 
Carinus, pokaż mi gazownika, który będzie tak dopieszczał instalację jak Ty ??
Przeciętny użytkownik dostaje instalację w standardzie i jeździ
II gen w "normalnym" wykonaniu będzie odbiegać trochę od ideału
Pozdro.
  
 
No to we wtorek zawoze autkoZakladam sekwencje Lovato:]CZy dobrze wybralem??Prosze o infoPozdro