Zasilanie z instalacji 24V ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pewne pytanie odnosnie pociagniecia kabli zasilajacych z instalacji 24V.
Zamierzam wstawic sobie tube aktywna rms ok 200w , w samochodzie posiadam co prawda przetwornice 24v-12v ale z tego co widze 10A wiec pozostaje pociagniecie zasilania prosto z baterii.
Do ktorej baterii powinienem podpiac przewody zasilajace do pierwszej czyli tej ktora ma + do instalacji samochodu a minus do drugiej baterii, czy do drugiej ktorej + jest zmostkowany z minusem pierwszej baterii a minus na mase samochodu...???
Wydaje mi sie ze do tej pierwszej zeby uniknac masy24v....?
Niewiem czy dobrze mysle prosze o poprawienie...
dzieki pozdro
  
 
Do pierwszej... tam gdzie plus idzie na instalacje... Ale jak dobrze sie orientuje to chcesz to podłaczyc pod 24V?? Obawiam sie ze wzmak sie spali przy takim napieciu...
  
 
Wlasnie sie obawiam ze cos nie bedzie ok, co prawda teraz mam tak podpiete CB prosto z pierwszej baterii no i na 12V idzie niby...
  
 
no ja na ciezarowkach sie nie znam i nie wiem jak tam jest rozwiazana instalacja elektryczna
  
 
No w sumie to nic innego oprocz 24V, dwie baterie szeregowo polaczone...
no i wlasnie chce pociagnac kable zasilajace z jednej tylko baterii tej pierwszej co ma +na instalacje auta a - na mostek....
niby powinno byc ok ale szkoda sprzetu by bylo jakby sie jakies cuda dzialy....
Jakis elektryk mi kiedys cos mowil zeby uwazac tylko na mase 24V i dlatego mysle ze to do tej pierwszej baterii bo jesli ma - na mostek to raczej niemozliwe zeby tam 24V sie pojawilo.....
Moze kiedys ktos z Was cos kombinowal tego typu to niech napisze...
dzieki panowie za podpowiedzi...
  
 
Cytat:
2006-05-18 18:58:29, davo76 pisze:
No w sumie to nic innego oprocz 24V, dwie baterie szeregowo polaczone... no i wlasnie chce pociagnac kable zasilajace z jednej tylko baterii tej pierwszej co ma +na instalacje auta a - na mostek.... niby powinno byc ok ale szkoda sprzetu by bylo jakby sie jakies cuda dzialy.... Jakis elektryk mi kiedys cos mowil zeby uwazac tylko na mase 24V i dlatego mysle ze to do tej pierwszej baterii bo jesli ma - na mostek to raczej niemozliwe zeby tam 24V sie pojawilo..... Moze kiedys ktos z Was cos kombinowal tego typu to niech napisze... dzieki panowie za podpowiedzi...


Z tym mostkiem jest taka sprawa że podłączając radio do masy (nadwozie) a drugi koniec do tego mostka to teoretycznie będzie działać do czasu aż ktoś odłączając akumulatory zdejmie najpierw kleme minusową (tą od masy) wtedy radio dotanie odwrotną biegunowość z drugiej bateri (obwód zamknie się przez inne odbiorniki w aucie) podobna sytuacja może wystąpić przy rozruchu przy zaśniedziałych klemach.
To jedno ale drugie to znaczne (kilkukrotne) skrócenie czasu pracy akumulatorów ze względu na naruszenie ich symetrii z tych powodów zawsze do zasilania 12V stosuje sie reduktory przetwornice.
  
 
Dzieki za podpowiedz
probowalem wlasnie z jednej baterii ale sie jaja dzieja jak niewiem wlasnie tak jak piszesz + na mase idzie wiec jednak kupilem przetwornice 24/12 najwieksza jaka byla 40A no i mysle ze teraz to juz nie bedzie problemow, wzmak monacor 225 rms chyba pojdzie na takiej przetwornicy bez problemu....
pozdro.