Elektryczne szyby - problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukalem w wyszukiwarce ale nie znalazlem satysfakcjonujacej odpowiedzi na moj problem.
Moje szybki dzialaly bez problemow az do wczoraj. czasami nie chce sie otwierac(glownie prawa), czasami zapominaja ze maja sie same podnosic i opuszczac i trzeba trzymac caly czas wcisniety guzik.
czasami w momencie jak dochodza do gory lub do dolu to w momencie zatrzymania silniczek dziewnie 'zajeczy' i dopiero slychac jak rozlacza (czasami przwa lub lewa szyba) do tego wszystkiego wtedy sie lekko mrurza lampki oswietlenia kabiny
To wszystko zreszta dzieje sie po dlugim nie uzywaniu szyb-np rano po nocy w garazu albo po kilku godzinnym postoju na sloncu.
pomocy bo mnie krew zaleje
dodam ze po zdieciu klemy z aka i zalozeniu jej spowrotem raz zjechala mi sama lewa szyba


[ wiadomość edytowana przez: ryba-1 dnia 2006-05-18 16:49:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: Cleber dnia 2006-05-25 10:56:34 ]
[ powód edycji: zmiana tematu ]
  
 
Witaj, a odlaczales ostatnio akumulator? po kazdej takiej "operacji" musisz szyby na nowo zaprogramowac... a symptomy garazu lub postoju na sloncu moga sugerowac jakis niepewny styk ( kurczliwosc metalu)
  
 
w mojej też czesami szybki "durnieją", zazwyczaj ta od strony kierowcy, np po uchyleniu sama się zamyka po paru sekundach i nie pozwala się otworzyć. czasem po otwarciu nie chce się zaknąć. pomaga wyjęcie bezpiecznika na jakiś czas i ponowne prgramowanie. zawsze twierdziłem, że im więcej elektryki/ elektorniki w furaku tym więcej problemów
  
 
styki przeczyscilem i przesmarowalem a akumulatora nie odlanczalem. zrobilem to dopiero dzisiaj i czekam do rana wtedy je zaprogramuje i zobaczymy. takie glupie pytanie. na szyby mam bezpiecznik 15A czy to nie zamalo? dodam ze sa do niego podpiete 2-szyby.
  
 
nic nie pomoglo odlaczenie aka. nie chcialy sie ruszyc i silniczki wydawaly diwny dzwiek(tak jak by piszczaly) ale jak przytrzymalem dlugo klawisz otwarcia to po chwili znowu zaczely dzialac normalnie. ma ktos jakis pomysl co to??
  
 
jeszcze jedno pytanie. czy pod deska jest jakis sterownik od szyb?? jak tak to gdzie i jak wyglada albo jaki ma numer GM to bym go wymienil
  
 
moge zapytac na czym polega "programowanie szyb" po odlaczeniu akumulatora ??
  
 
(jeszcze jedno pytanie. czy pod deska jest jakis sterownik od szyb?? jak tak to gdzie i jak wyglada albo jaki ma numer GM to bym go wymienil)


sterownik szyb jest w drzwiach a numer to:
777-64804-3
05-9976-10
ale to są sterowniki z Omegi A

do dextran:od tego jest archiwum (a teraz czekaj na zjebkę od starszych)

[ wiadomość edytowana przez: GrzegorS dnia 2006-05-24 22:13:12 ]
  
 
Cytat:
2006-05-19 23:00:12, ryba-1 pisze:
nic nie pomoglo ....silniczki wydawaly diwny dzwiek(tak jak by piszczaly)...??



Na 100% zaśniedziało połączenie kabli doprowadzających stale prąd do drzwi.

Było to już na forum - ktoś opisywał, że to felerne połaczenie lutowane kabli jest pod wygłuszeniem na podłodze przed nogami kierowcy po lewej stronie ( od wilgoci śniedzieje lut ).
Żeby się do niego dostać trzeba rozpruć osłonę głównej wiązki kabli biegnących na tył auta.

Przerabiałem to w poprzedniej Omie A - identyczne objawy i dżwięki.

Sterownik "wstępny" szyb tzn. podłączający napięcie do przycisków jest (w omie A i pewno w seniu też) pod przyciskami otwierania na lewą stronę.
Pozostałe tak jak pisze GrzegorS.

PZDR

  
 
dzieki koledzy. jutro bede walczyl dalej z szybkami. pozdrawiam
  
 
A wiec na zasilanie szyb powinno byc po 30 A .
Przyczyny niedzialania albo najnormalniej zasniedziale kable lub zaczynaja sie od srodka utleniac lub rownierz ustreka puszek silownikow
  
 
instalacja od szyb nie byla uzywana od 1989 roku do 2006. dopiero 2 miechy temu wsadzilem elektryke. jutro bede przegladal wszystkie kable, czyscil itp. moze cos pomoze
  
 
problem rozwiazany. dzieki koledzy za pomoc. malo brakowalo a by sie opelek spalil. pod tym co sie trzyma noge gdzie jest taka duza kostka bylu przerwane 4 kable ktore sie caly czas topily. uratowalo mnie to ze mata pod dywanikiem byla cala mokra i przez to sie nie zapalilo tylko dymilo i topilo. wie ktos moze jeszcze jaki kolor kabla idzie od czujnika poziomu paliwa do licznika??
  
 
przejrzałem chyba wszystkie tematy o szybach i nie znalazłem podobnego problemu.
W drzwiach kierowcy szyba opuszcza się do końca normalnie i bez problemów idzie do góry ale tylko do połowy. Później stoi i słychać tylko terkotanie (przeskakiwanie), przy czym element pokazany na zdjęciu odskakuje we wskazanym kierunku:

Rozebrałem drzwi i chciałem wyciągnąć mechanizm ale nity mnie skutecznie zatrzymały - nie mam obecnie dojścia do prądu przy aucie . Próbowałem "zajrzeć" aparatem jednak przyczyny nie wypatrzyłem:

Miał ktoś taki przypadek? Da się to zreanimować czy trzeba będzie raczej coś wymienić? Jeśli tak to podpowiedzcie co bo nie mogę auta bez szyby teraz zbytnio zostawić i po wyjęciu szukać...


BTW - pod boczkiem na folii był przyklejony przewód zakończony dwoma konektorkami żeńskimi i nic w okolicy do podpięcia - do czego on przewidziany? Czujnik bocznych poduszek (nie posiadam takowych)?



[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2009-01-14 11:36:40 ]
  
 
Jak jest terkotanie, to zębatka przeskakuje, ale to raczej w samym silniku bo zebątka - listwa zębata są z metalu (ta na zielono na twojej fotce), chyba, że Ci się powyginały lub wytarły.

Na dzień dobry to możesz przesmarować mechanizm bo pewnie smar przymarzł i dlatego.
Ale tak czy tak chyba wymiana.

Ale to zobaczysz po rozmontowaniu wszystkiego, bo gdyby tylko blokowało to mechanizm ma czujnik przeciążeniowy i by odskakiwała z powrotem.

  
 
sprawdz sobie mocowanie szyny tzn prowadnicy szyby od strony zawiasu miałem podobny przypadek i wtedy prowadnica oderwała mi sie od drzw 2 wkrety załatwiły sprawe ona jest dosyc ciezko widoczna ta szyna
  
 
hmmm a moze mi ktos powiedziec jak nalezy polaczyc kabelki, ciagnac kable bezposrednio z aku, by opuscic/podniesc szybe? Mam zapasowa wtyczke wtykana do silownika, wiec moge sprawdzic czy silownik jest w 100% sprawny
  
 
Z tego co pamiętam to jest to zunifikowane czerwony +12, brązowy masa, zresztą poznasz bo te od zasilania są grubsze. Nie wiem tylko czy nie będziesz jeszcze musiał podać +12 na sterowanie jest chyba zielony i pomarańczowy (góra dół) ale już nie pamiętam.



dobra sprawdziłem
czerwony +12
brązowy - masa
szarozielony - sterowanie w górę
niebieskoczerwony - sterowanie w dół
czerwonobiały - zabezpieczenie przed obcięciem głowy
brązowyczarny - zamek centralny pewnie blokada

[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2010-10-24 11:04:56 ]
  
 
Cytat:
2010-10-24 10:54:04, Wiktorzi pisze:
dobra sprawdziłem czerwony +12 brązowy - masa szarozielony - sterowanie w górę niebieskoczerwony - sterowanie w dół czerwonobiały - zabezpieczenie przed obcięciem głowy brązowyczarny - zamek centralny pewnie blokada [ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2010-10-24 11:04:56 ]



czyli tak bardziej lopatologicznie jak (-) podlacze pod brazowy, (+) pod czerwony i niebieskoczerwonym dotkne czerwonego to szyba powinna zjechac w dol?
  
 
Fatboy jakim cudem Ty jeszcze sobie nie popsułeś tego samochodu to ja nie wiem.

Tak łopatologicznie to dobrze sobie wytłumaczyłeś.



[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2010-10-24 22:12:56 ]